اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

پیتربیلت سلطان جاده‌های آمریکا

با توجه به شرایطی که کشور ما در همه‌ی این سال‌های گذشته داشته، طبیعی است که ما با خیلی از تولیدات هزاران هزار کارخانه موجود در جهان آشنا نباشیم و اغلب آن‌ها را از نزدیک ندیده باشیم. ازجمله این موارد ماشین‌هایی هستند که شاید حتی اسم آن‌ها را نشنیده باشیم چه رسد به این‌که از نزدیک دیده باشیم یا سوار آن‌ها شده باشیم.
به گزارش دنده 6 – ، معرفی مختصری خواهیم داشت درباره یک شرکت آمریکایی و کامیون‌هایی به نام پیتربیلت.
همه ماجرا به اوایل دهه ۱۹۳۰ بازمی‌گردد. سال‌هایی که شاهد رونق اقتصادی در ایالات متحده هستیم و حمل و نقل جاده‌ای تبدیل به یکی از نیازهای اساسی این کشور پهناور می‌شود.
شرایط به‌گونه‌ای بود تا «تئودور آلفرد پیترمن» مالک کارخانه چوب و‌ الوار تصمیم بگیرد برای حمل و نقل، کامیون‌های خودش را داشته باشد که نتیجه امر، تولید اولین کامیون پیترمن در سال ۱۹۳۹ با عنوان تجاری پیتربیلت شد.
نکته جالب توجه در خصوص جایگاه پیتربیلت در کنار سایر خودروهای سنگین دنیا و به صورت خاص در آمریکا این است که به رغم وجود شرکت‌های خودروسازی قدیمی‌تر در این حوزه، اما پیتربیلت یک سر و گردن بالاتر از آن‌هاست.


حقایقی درباره پیتربیلت
پیترمن کار خود را با خرید کامیون‌های نظامی مازاد و تغییر آن‌ها برای نیازهای خود شروع کرد و در اولین سال فعالیت خود ۱۴ کامیون ساخت.
قدیمی‌ترین کامیون‌های پیتربیلت مدل 260 و مدل 334 بودند. هر دوی این کامیون‌ها به خاطر کابین تمام فولادی خود معروف بودند.
پیتربیلت در سال ۱۹۳۹ شروع به فروش کامیون‌ها به عموم کرد.  پیترمن، مهندسان خود را فرستاد تا با کامیون داران صحبت کنند تا ببینند نیازها و انتظارات آن‌ها از کامیون‌شان چیست. چراکه او فقط به عملکرد موتور فکر نمی‌کرد بلکه به تمام جنبه‌های قطعات کامیون‌های سنگین از کباب‌پز گرفته تا کاپوت و طراحی کلی کابین فکر می.کرد.  این توجهات نتیجه داد تا پیتربیلت با استقبال مواجه شود.
سال‌های اول تولید، پیترمن هدف خود را تولید ۱۰۰ کامیون در سال قرار داد. حال‌آنکه فورد با داشتن خط مونتاژ تولید، رقیب بی‌بدیلی در این عرصه بود. پیتربیلت پس از سال اول که ۱۴ کامیون تولید کرد در سال دوم یعنی ۱۹۴۰ توانست ۸۲ کامیون بسازد.
پیتربیلت پیش‌گام استفاده از آلومینیوم برای کاهش وزن کابین و شاسی بود که ظرفیت بار را افزایش داد.
سال ۱۹۶۰ پیتربیلت یک کارخانه تولیدی جدید در نیوآرک کالیفرنیا افتتاح کرد و تعداد ۸۰۰ کامیون در سال اول این کارخانه تولید شد.سال ۱۹۷۰ پیتربیلت شروع به تولید کامیون برای حمل زباله کرد.
یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پیتربیلت مدل ۵۶۷ است. وقتی وارد کابین لوکس این کامیون بشوید آن را بسیار راحت خواهید یافت که ریشه در سال‌ها تجربه کمپانی پیتر بیلت دارد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، فرمان‌پذیری پیتر بیلت مدل ۵۶۷ است. این کامیون در جاده‌های برون‌شهری و در جاده‌های پرپیچ‌وخم، بسیار خوب عمل می‌کند. واکنش فرمان سریع است و به‌راحتی چرخانده می‌شود.قیمت  پیتربیلت‌های قدیمی از  کامیون‌هایی با طراحی جدید بیشتر است و این اختلاف قیمت حدود ۲ برابر است.
قیمت کامیون پیتربیلت ۳۸۹ با کابین قاره‌پیما و بزرگ‌ترین طول شاسی با موتور کت و گیربکس فولر، حدود ۳۰۰ هزار یورو در آمریکاست و برای تحویل این کامیون آمریکایی باید در حال حاضر ۶ ماه تا یک سال
در انتظار ماند.
طی تحقیقاتی که چند سال اخیر صورت گرفته است شرکت پیتربیلت روی کامیون‌های الکتریکی نیز گسترش یافته که منجر به تولید سه مدل کامیون‌هایی با موتور الکتریکی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا