اخبار خارجی

پیش‌فروش وولینگ استارلایت برقی با قیمت 15 هزار دلار

شرکت وولینگ پیش‌فروش سدان برقی استارلایت را با قیمت پایه حدود ۱۵ هزار دلار شروع کرد.

به گزارش دنده 6  – وولینگ استارلایت یک خودروی سدان بدون آلایندگی است که به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی می‌شود. چینی‌ها این خودرو را در دو نسخه و با قیمت‌های حدود ۱۵ و ۱۷ هزار دلار عرضه خواهند کرد. بد نیست بدانید نسخه پلاگین هیبریدی استارلایت از دسامبر ۲۰۲۳ عرضه شده و توانسته به فروش حدود ۵۱ هزار دستگاهی دست یابد.

استارلایت بر پایه پلتفرم تیانیو برقی ساخته است هرچند معماری یاد شده می‌تواند از قوای محرکه پلاگین هیبریدی و افزایش دهنده برد نیز پشتیبانی کند. طراحی کلی استارلایت برقی مشابه نسخه پلاگین هیبریدی است هرچند در بخش جلو شاهد نمایی بسته شده و فاقد ورودی هوا هستیم و دیلایت ها نیز شکل L به خود گرفته‌اند؛ اما در پروفایل جانبی و بخش پشتی خودرو تفاوتی وجود ندارد.

طول/عرض/ارتفاع وولینگ استارلایت برقی به ۴۸۳۵/۱۸۶۰/۱۵۱۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن به ۲۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد. با استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی ضریب درگ این سدان چینی ۰.۲۲۸ خواهد بود. قوای محرکه استارلایت برقی نیز از یک موتور برقی با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و باتری‌های ۴۱.۹ یا ۵۴.۳ کیلووات ساعتی تشکیل شده و این مجموعه باعث می‌شود استارلایت با یک‌بار شارژ مسافت ۴۱۰ یا ۵۱۰ کیلومتری را طی کند. حداکثر سرعت سدان موردبحث نیز ۱۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مشتریان می‌توانند استارلایت بدون آلایندگی را با چهار رنگ قرمز، خاکستری، مشکی و طلایی سفارش دهند. داخل کابین این خودرو شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی ۸.۸ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۱ یا ۱۵.۶ اینچی و فرمان دی کات خواهیم بود. از دیگر تجهیزات استارلایت می‌توان به صندلی راننده با تنظیم برقی در ۶ جهت، درگاه‌های شارژ USB، ایزوفیکس صندلی کودک، ۱۴ فضای ذخیره‌ای و… اشاره کرد. فضای بار ۵۴۰ لیتری نیز می‌تواند دو چمدان ۲۴ اینچی و ۴ چمدان ۲۰ اینچی را در خود جای دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا