اخبار خارجیاسلایدر

پیکاپ کیا به نام تاسمان برای رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر آماده می‌شود

کیا تاسمان که بر اساس پلت‌فرم موهاوی ساخته شده و قصد رقابت با هایلوکس و رنجر را در بازارهایی مثل استرالیا و آسیا دارد، مراحل پایانی توسعه را سپری می‌کند.

به گزارش دنده 6 – کیا رسماً اعلام کرده است که پیکاپ آینده خود تاسمان (Tasman) نام خواهد داشت. این نام که توسط کیا استرالیا پیشنهاد شده، با الهام از دریای تاسمان که بین استرالیا و نیوزلند قرار دارد و همین‌طور «ابل تاسمان» کاشف جزیرهٔ تاسمانی در استرالیا انتخاب شده است. این نام مناسبی برای خودرویی خواهد بود که استرالیا را یکی از مهم‌ترین بازارهای خود می‌داند. کیا پیکاپ خود را که از شاسی مستقل بهره می‌برد، به‌طور مستقیم برای رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر در نظر گرفته شده است تا جایی که نمونه‌های آزمایشی تاسمان در کنار فورد رنجر دیده شده‌اند آن‌هم نه رنجر معمولی بلکه رنجر رپتور!

تاسمان ظاهری کاملاً جعبه‌ای دارد و دماغهٔ عمودی و دهانهٔ مربعی گلگیرها حال هوایی مشابه جیپ گلادیاتور به آن بخشیده است. در جلو هم دی‌لایت‌های عمودی مشابه EV9 و سورنتو به چشم می‌خورند. بااین‌حال، این پیکاپ هنوز زیر پوشش‌های استتاری سنگینی پنهان شده و ویژگی‌های بیشتری از طراحی آن مشخص نیست. فعلاً از پیشرانه‌های تاسمان هم اطلاعی نداریم ولی به نظر می‌رسد برای این پیکاپ خبری از پیشرانه‌های V6 نباشد و فقط با موتورهای چهار سیلندر دیزلی به بازار عرضه شود. محتمل‌ترین گزینه برای این پیکاپ کره‌ای، پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که هم‌اکنون با دو سطح قدرت ۱۷۵ و ۲۰۰ اسب بخار در محصولات کیا ارائه می‌شود.

بااین‌حال، ازآنجایی‌که به نظر می‌رسد تاسمان روی پلت‌فرم شاسی‌بلند موهاوی ساخته شده باشد، احتمال ارائهٔ موتور ۳ لیتری V6 توربودیزل موهاوی با ۲۶۰ اسب بخار قدرت را هم نمی‌توانیم قاطعانه رد کنیم خصوصاً با توجه به اینکه کیا پیکاپ خود را در آزمایش‌ها با رنجر رپتور مقایسه کرده که به پیشرانهٔ V6 مجهز است. سازندهٔ کره‌ای اعلام کرده است که پیکاپ خود را در بازارهایی مثل آسیا و استرالیا عرضه خواهد کرد و فعلاً مشخص نیست که تاسمان در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد یا نه اما این اتفاق بعید به نظر می‌رسد مگر اینکه کیا خط تولیدی برای پیکاپ خود در این کشور ایجاد کند تا مشمول تعرفهٔ ۲۵ درصدی پیکاپ‌های وارداتی به آمریکا نشود.

البته علاوه بر تاسمان، کیا پیکاپ دیگری را هم در دست توسعه دارد که در بازارهای جهانی مثل آمریکا عرضه خواهد شد. این پیکاپ تمام الکتریکی خواهد بود و انتظار می‌رود روی پلت‌فرم E-GMP هیوندای-کیا ساخته شود. پیش‌بینی می‌شود کیا تاسمان در سال جاری رونمایی شود و سال آینده به بازار عرضه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا