اخباراخبار داخلیبررسیچینی

چانگان CS35 رسما به بازار آمد؛ کراس اوور چینی سایپا 64 میلیون تومان می ارزد؟

شاید باور آن سخت باشد که کراس اوور CS35 در خانواده چانگان به عنوان یک محصول پرفروش به حساب می آید. آمار فروش سالانه نشان می دهد، کمپانی چانگان در سال ۲۰۱۵، ۱۶۹ هزار و ۳۳۲ دستگاه از CS35 را در بازار جهانی فروخته است

حسین دلاور – بعداز ظهر پنج شنبه بود که شرایطی فراهم شد تا از محصول جدید مونتاژی گروه سایپا در کاشان، چند تست و آزمون به عمل بیاوریم. برای این کار ۵ دستگاه چانگان CS35 به جاده تست خودرو آمدند و گروه های خبری یک به یک این محصولات را مورد آزمایش قرار دادند. این محصول که به نوعی جدید در بازار ایران به حساب می آید، برخی ویژگی ها و عکس العمل هایی از خود نشان داد که قبل از اعلام آن ها، نیاز به معرفی و واشگافی برخی مسائل دارد. لذا در این بخش به معرفی CS35 می پردازیم.

سایپا CS35

چانگان را بهتر بشناسیم

گروه خودرو سازی چانگان از سال ۱۹۶۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در زمینه های مختلف صنعتی تولیداتی را از خود به جای گذاشته است. همکاری با سوزوکی، فورد و PSA بود که باعث شد تا این کمپانی چینی به یک خودروساز مطرح در چین و کشورهای در حال توسعه تبدیل شود. شاید برای شما جای سوال باشد که مگر چانگان چه شهرتی دارد؟ باید گفت که اگر به لیست محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای بازار چین مراجعه کنید، در دفعات مختلف نام چانگان را مشاهده می کنید. حال چه مونتاژ کار محصولات فورد و دیگران باشد و یا محصولاتی با برند چینی خود تولید کند. لذا در بازار چین، چانگان را به عنوان یک برند چینی قابل اعتماد معرفی می کنند.

چرا سایپا CS35 را برای مونتاژ انتخاب کرد؟

شاید باور آن سخت باشد که کراس اوور CS35 در خانواده چانگان به عنوان یک محصول پرفروش به حساب می آید. آمار فروش سالانه نشان می دهد، کمپانی چانگان در سال ۲۰۱۵، ۱۶۹ هزار و ۳۳۲ دستگاه از CS35 را در بازار جهانی فروخته است که آمار بسیار موفقیت آمیزی به حساب می آید. به واسطه این فروش خوب، CS35 امروز در رده پنجم محبوبیت در بازار کراس اوورهای چین دارد. لذا آمار فروش قوی می تواند نشانه ای از کیفیت قابل قبول، عملکرد مناسب، ایمنی مورد تایید و طراحی به نسبت روز داشته باشد. برای همین است که امروز سایپا در سایت کاشان خط تولید CS35 را راه اندازی کرده تا بتواند نیاز بخشی از جامعه را به واسطه حضور یک خودرو پرفروش در بازار چین برطرف کند. به غیر از این کراس اوور، چانگان خودروهای پرفروش دیگری چون CS75، EADO و… را در سبد محصولات خود دارد.

چانگان CS35 فروش ویژه

چانگان CS35 با چه مشخصاتی مونتاژ می شود؟

چانگان CS35، خودرویی کراس اوور است و به خاطر ظاهر توپُرش، خیلی ها آن را شاسی بلند می دانند. ولی در واقع این خودرو به بیان فارسی یک شاسی بلند کوچک شهری به حساب می آید که توقع قابلیت های خارج جاده ای را نباید از آن داشت. CS35 به موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز است. این موتور به فناوری Blue Core مجهز است که باعث شده از یک موتور به صورت بهینه تری به واسطه پاشش سوخت صحیح تر بهره برداری شود. این موتور توان تولید ۱۲۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۰ نیوتون متر دارد. گیربکس CS35 در دو مدل دستی و اتوماتیک طراحی شده است. مدل دستی پنج دنده بوده و برای نسخه اتوماتیک یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به روش تیپترونیک انتخاب شده است. قدرت تولیدی این موتور از طریق این انتقال دهنده های نیرو به چرخ های جلو منتقل می شود. فرمان CS35 از نوع برقی مجهز به سنسور سرعت بوده که میزان سفتی آن را نسبت به سرعت خودرو تنظیم می کند.

چهار چرخ این خودرو چینی به ترمزهای دیسکی مجهز بوده که با سامانه های عملگر ABS، EBD و BAS است. همچنین در تکمیل فرایند ایمن سازی CS35، چهار کیسه هوا برای آن طراحی شده است که دو عدد روی داشبرد و فرمان و دو عدد داخل صندلی های جلو تعبیه شده است. سیستم تعلیق در جلوی خودرو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع Trialing Arm بوده که به نسبت معمولی و معقول برای این خودرو به نظر می رسد. فاصله محوری ۲۵۶۰ میلی متری تاییدی است بر اینکه CS35 یک کراس اوور یا شاسی بلند کوچک شهری به حساب می آید. وزن ۱۲۷۰ کیلوگرمی می تواند برای این خودرو چینی منطقی به نظر آید. در این خودرو امکاناتی وجود دارد که شاید برای مشتریان آن جذاب باشد. نکته جالب این است که CS35 مونتاژی نسبت به مدل وارداتی یا CBU که قبلا وارد بازار شده است، از امکانات بیشتری به صورت استاندارد برخوردار است. سانروف، سنسور نور،کروزکنترل، دکمه های تنظیم صدا از روی فرمان، صندلی شش حالته راننده، تودوزی چرم، آینه های تاشو برقی، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ و… از امکانات این خودرو به نسبت جدید محسوب می شود. مه شکن جلو و دی لایت جز آپشن هایی است که در مدل مونتاژی بوده و سبب ایجاد تمایز نسبت به مدل وارداتی می شود.

چانگان EADO

CS35 با Road Test چه می کند؟

قبل از این که وارد مقوله تست فنی شوید، به طراحی این خودرو می پردازیم. ظاهر خودرو در جلو و عقب و هر نمایی دارای سبک خاص چانگان بوده و زیاد نمی توان نکاتی در آن پیدا کرد که آن را با لقب «کپی چینی» صدا کرد. رینگ های ۱۷ اینچی با لاستیک ۵۰/۲۱۵ کمی به هیکل CS35 اضافه کرده است و باعث می شود تا خیلی ها آن را خودرویی بزرگ بدانند. ولی با نگاه از نمای نزدیک و لمس آن می توان فهمید که آنچنان ابعاد بزرگی ندارد و برای همین است که می گویند برای شهر مورد استفاده است. دی لایت های اضافه شده به خودرو طراحی خوب و زیبایی را به خودرو می دهند و باعث شده تا جذابیتی در نقطه نمای جلو CS35 ایجاد شود. خطوط طراحی که از عقب خودرو آغاز شده و روی درب جلو آن رها شده است زیبایی نسبی به خودرو داره و حس عضلانی بودن واهی را به مخاطب در برخورد اول می دهد. وقتی به داخل خودرو نگاه می کنید، طراحی به نسبت ساده و کاربردی می بینید که تا حدی آرامش بخش و از آن طرف جذاب است. فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب کافی بوده و باه رغم فاصله محوری ۲۵۶۰ میلی متری شاهد هستیم که CS35 در داخل کابین فضای پای خوبی را برای تمام سرنشینان فراهم کرده است. تودوزی مشکی داخل با نخ دوخت قرمز حسی محرک را به انسان منتقل می کند که در نگاه اول جذاب و گیرا است.

حال وقت آن رسیده که پشت فرمان چانگان CS35 مونتاژ بنشنیم و رانندگی با آن را تست آزمایش فنی سایپا کاشان تجربه کنیم. اکثر افراد می دانند که پیست های آزمایشی قوانین خاص خود را دارند و برای کار و هدفی خاص تعبیه شده است. ولی وقتی پای خودرونویسان و خبرنگاران به این تست ها باز می شود، شرایط سخت تری بر روی دوش خودروها است. زیرا قرار است به مراتب فشار بیشتری به خودرو آید و بهره برداری بهتری از تست ها صورت گیرد.

استارت می زنیم و می بینیم خودرو به نرمی روشن می شود که جز آن نباید باشد. چند گاز خلاص به خودرو می دهیم. صدای موتور آنچنان در حالت بدون درگیری بالا نیست و غرش و ناله آن از بالای دور ۴۵۰۰rpm است که به داخل اتاق می پیچید. وقتی خودرو را در حالت D قرار دادیم، شروع نرمی را شاهد بودیم و با توجه به اینکه گیربکس CS35 از نوع چهار دنده اتوماتیک است، کمترین احساس از تعویض دنده در خودرو متوجه می شدیم که کمی جای تعجب دارد. با فشردن پا به روی پدال گاز پر کردن دور موتور را شاهد بودیم تا معکوس کشیدن و جالب هم این بود که گیربکس برای شتابگیری در حالت D زیر بار مسئولیت نمی رفت. همین مسئله باعث می شود که خیلی ها باز بگویند که موتور ۱٫۶ لیتری برای یک کراس اوور کم است و اصلا به یاد نیاورند که امروز سانگ یانگ تیوولی با موتور ۱٫۶ لیتری ۱۲۸ اسب بخار، کیا سول با موتور ۱٫۶ لیتر ۱۲۴ اسب بخار، پژو ۲۰۰۸ با موتور ۱٫۶ لیتری ۱۲۰ اسب بخار و… وجود دارند که احتمالا امسال حضورشان در بازار ایران پر رنگ می شود.

چانگان cs35 تست در روسیه

در شتابگیری های مقطعی که با CS35 انجام دادیم، متوجه شدیم که در بحث شتابگیری آنچنان چابک نیست و خیلی از راننده های تست هم به این مسئله اشاره می کردند. ولی نکته اصلی این است که در اکثر تست ها حداقل سه نفر در خودرو بودیم شاید همین مسئله نمی تواند نتیجه واقعی را به ما القا کند.

وقتی با CS35 به روی قسمت های ناهموار می رفتیم، سیستم تعلیق خودرو به نسبت خوب ظاهر می شد و ضربه را به اتاق و شاسی وارد نمی کرد. با اینکه فاق لاستیک ها ۵۰ بود، ولی نرمی مناسبی را در بخش جلو و عقب شاهد بودیم. تنها ایراد این بود که زاویه ورود CS35 به شیب به نسبت یک کراس اوور کم بوده و در برخی عکس العمل ها احتمال ضربه خوردن جلوی خودرو به روی زمین موجود دارد. البته که این اتفاق در صورتی است که شما با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت بخواهید از لبه جدول برخی خیابان ها عبور کنید. نکته جالب در تست اندازها، صدای کمی بود که از ادوات داخلی شنیده می شد. آن هم به خاطر طراحی یک پارچه داشبورد بود که باعث می شود CS35 در بخش اتاق بسیار دیرتر از برخی رقبا به صدا بی افتد. صندلی های خودرو هم به نسبت نرم بود و کمتری ضربه را از این دست اندازها منتقل می کردند.

سایپا CS35

وقتی از سیستم تعلیق خودرو رضایت نسبی را کسب کردیم، گیربکس را در حالت دستی قرار داده و با دنده یک، دور موتور را به ۵۰۰۰rpm رساندیم تا بتوانیم حداکثر گشتاور داشت باشیم. وقتی به مطلوب خود رسیدیم به میدانی به محدوده قطر ۲۰ الی ۲۵ متر حمله کردیم و به CS35 فرمان دادیم. با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در قطر اعلام شده شاهد کم فرمانی از خودرو بودیم. با اینکه شرایط کم فرمانی حاکم بود و نمی شد نقطه خروج را به درستی تشخیص داد، باز هم به خودرو فشار آوردیم و دور موتور را برای گرفتن اسب بخار بیشتر کمی بالا بردیم. صدای جیغ لاستیک ها بالا گرفت و جالب بود که چرخ داخلی محور عقب سعی بر ماندن روی زمین داشت. کمی برای کنترل خودرو ترمز را فشردیم و متوجه شدیم که CS35 در شرایط اضطراری نیاز به یک سیستم پایداری کارکشته دارد. زیرا با فشردن ترمز به خاطر سیستم Trailing Arm در محور عقب، تعادل خودرو به هم خودرو و احتمال چرخیدن خودرو وجود دارد. سیستم های کنترل پایداری الکتریکی تا حد زیادی می توانند از این مشکل کم کنند و تعادل بهتری را در مواقع اضطراری به خودرو بدهند. در مسیری دیگر ترمزهای خودرو را با سرعت بین ۶۰ الی ۸۰ کیلومتر بر ساعت آزمودیم. عملکرد سیستم ABS آنچنان عالی به نظر نمی رسید. ولی در مواقع اضطراری BAS به کمک CS35 آمده و به مراتب خط ترمز را به ناگاه کوتاه می کند. همچنین عملکرد EBD خودرو خوب بود و نمی شد آن را فریب داد. زیرا در صورت فریب خوردن از ما، باید در تست EBD حرکت الکلنگی از خود نشان می داد. وقتی به شیب ۱۰ و ۲۰ درجه رفتیم و ترمز دستی خودرو را چک کردیم، عملکرد خوبی را در آن دیدیم. ولی با توجه به توان ۱۲۳ اسب بخاری CS35، احساس می شود وجود سیستم کنترل شروع حرکت در سر بالایی برای این خودرو الزامی است.

سایپا چانگان-اسلایدر

در آخر چه؟

چانگان CS35 خودرویی است که می توان به عنوان یک با کیفیت چینی به بازار ایران معرفی کرد. زیرا این خودرو با توجه به قیمت ۶۲ میلیونی، ایمنی، کیفیت و راحتی بیشتری نسبت به رقبایی چون لیفان X60 و ام وی ام X33 دارد. برخی می گویند که عملکرد موتور این خودرو قوی نیست. باید بگوییم که درست می گویید و لازم نیست که شما سوار بر CS35 باشید. ولی افرادی هستند که شتاب صفر تا ۱۰۰، پنج ثانیه ای جز آرمان هایشان نیست و قرار نیست با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در جاده های ایران حرکت کنند.

سایپا CS35

می توان به آن افراد CS35 را پیشنهاد کرد. زیرا با چهار سرنشین به راحتی حرکت می کند، گیربکس نرمی دارد، مصرف سوخت کمتر از ۷٫۵لیتر را به صورت ترکیبی دارد، ایمنی خوبی دارد، امکانات مناسبی برای آن تعبیه شده است و جوابگوی استفاده افراد در شهر است. ولی باید به همین افراد توصیه کرد که حواستان باشد در جاده های خیس تند نروید و زیاد فرمان خودرو را در سرعت بالا نپیچانید.

روزنامه دنیای خودرو

59 دیدگاه

  1. ایران شده پارکینگ ماشین چینی…..اونوقت کشورهای ذره بینی خلیج تا ابد فارس….باید بهترین ماشبنهای دنیا رو داشته باشن….اونوقت ما مدعی ۲۵۰۰ سال تاریخ هستیم

    1. 2500 سال تاریخ نیست و 7000 سال هست … و هیچ ربطی هم به نوع خودرو هایی که سوار میشیم نداره … فقط سودجویی یه عده و حماقت یه عده دیگه باعث شرایط فعلی شده … همه چیز رو به هم ربط ندیم و با تفکر صحبت کنیم

  2. من نمیدونم این چه داستانیه ؟! این خودرو که مدتهاست در بازار وجود داشت و الان هم دست دومش راحت گیر میاد و اتفاقا اصلا بازار نداره ، خدا میدونه این سایپا چقدر پول خرج گرده واسه تبلیغ این ماشین هرجا میری هر سایتی باز میکنی هر روزنامه ای میخونی اگهی این ماشین جوریه انگار همین امروز وارد ایران شده !!!! بابا خوب قبول کنید اینم یه شکست دیگه تو کارنامه مشعشع و درخشان شماست .

  3. با سلام بنده به مدت یکسال از خودروی فوق استفاده و در چند سطر ماحصل خودرو خدمت بزرگواران عرض میکنم
    کیفیت رنگ متاسب در حد جیلی و ام جی در نمونه وارداتی
    فقدان دی لایت و طاقچه جمع شونده عقب و زه استیل و رینگ های مدل 2014 در مدل وارداتی و وجود امکانات فوق چون رینگ جدید-دی لایت-طراحی مجدد محفظه اشیا روی داشبورد – چراغ داشبورد – پاور ویندوز و گرمکن آینه های جانبی جمع شونده با ریموت ورژن جدید برنامه ECU که نسبت به وارداتی ورژن جدید نصب شده و از هر لحاظ خرید نمونه مونتاژی خصوصا با رنگ های متنوع تر از وارداتی های مدل قدیم بصرفه تر می باشد که در حدود 60 تومن با سود تاخیر قیمت تمام شده می باشد.
    اما تجربه شخصی : ماشین از سری وارداتی مشکی و در کارت جزو هاچبک! طبقه بندی شده…حجم موتور 1600 می باشد که در بیان ساده برای مصرف کننده و مقایسه عام دوستان در برابر موتور TU5 و K4M و چینی های هم رده قرار میکرد که با توجه به مهندسی دقیق پژو شما بیشترین گشتاور رو در دور موتور های بمراتب پایین تر و در تندر بعلت موتور پله ای با افزایش دورموتور از 4000 وضعیت دگرگون و ماشین لجام گسیخته می شود اما در چانگان وضعیت اندکی متفاوت می باشد.ماشین به شدت تمایل به دنده سبک کردن و کپ در سبقت های ناگهان و توفق و حرکت را دارا می باشد که شاید به تجربه کم کارخانه سازنده در اولین نمونه تولید کراس اور مرتبط باشد.در CS35 بیشترین گشتاورد در دور موتور بالای 5800 حاصل می شود و کمبود تعداد دنده های سیستم انتقال نیرو این قضیه رو ملموس تر کرده تا حدی که در تعویض در حالت تیپ ترونیک با تاخیر در فرمان وارده و صدور احکام اجرایی روبرو می شوید!!! این قضیه در مورد سبقت راننده ذو با اضطراب روبرو می کند در حدی که شما تخت گاز با دنده 2 مشغول سبقت هستید و به سه در حالت دستی شیفت می نمایید اما با کپ و افت خودرو و در نهایت معکوس خودرو روبرو می شوید و جای یک دنده خالی در این بازه 2 تا 3 بشدت محسوس می باشد.یا شاید بعلت گشتاور و حجم و اسب پایین این موتور در برابر کراس اووری با این قد و قواره تامل برنگیز باشد…نمونه مشابه رو میتوان موتور لنسر1.6 و سراتو 1.6 مثال زد که این مشکل را با گیربکس CVT ,و 6دنده جبران نموده اند و سوای طراحی ژاپنی و کره ای موتور و نرمی در کارکرد.
    با اقماض از موتور گیربکس به سراغ کروز میرویم که این مسئله در سرعت 120 برای کروز نیز مشکل عدیده دیگی ایجاد می نماید که ماشین دائما در حال کم و زیاد کردن دنده می باشد و با شروع بکار کولر سردرگمی این زیبای چینی بیشتر هم می گردد. و شما مجبور به کاهش سرعت تعریفی یا خروج از مدار کروز می باشید.
    به علت فقدان سنسور جلو و رادار کروز در سراپایینی احساس گاری به ترمزی را می دهد که قادر به کنترل سرعت نیست و در خصوص آپشن لیمیتر و فقدان آن که باتوجه به امکان نصب در خودروهای تندر و ساندرو و فقدان آن در کنار کروز خصوصا در تهران کمبوداحساس می گردد.
    به سراغ پشت آمپر یاده و زیبا آبی فیروزه ای و دکمه های هماهنگ میرسیم و در عین ناباوری دکمه های تنظیم آینه و دکمه های فرمان فاقد نور پس زمینه هستند و درشب آزار دهنده می باشند.
    سیستم صوتی نیز در نگاه اول با آینه بسیار ساده وسط شیشه خودرو بشدت در ذوق میزند و راننده را مایوس می نماید.کیفیت چرم در حد مطلوب و چیزی فراتر از برادر چینی خود ندارد.کیفیت پنل داشبورد در مدل CS35 بشدت ساده و مستعد خش و بسیار خشک می باشد که این نمونه بی کیفیت در رودری ها بشدت خودنمایی می کند و پس از 3 ماه آثار خش های ریز و درشت مشهود است
    در سیستم تهویه چیزی فراتر از یک تهویه ساده پیش رو نداریم که جای خالی تهویه ای حداقل با نمایشگر و اتومات بشدت احساس می شود و نبود گرمکن آینه ها در فصول سرد مشکلی دیگر! اما سیستم گرمایشی خودرو همانند سایر برادران ایفای نقش میکند گرچه عملکرد کولر و سرمایش نامطلوب در ترافیک های شهری و زیر نور مستقیم آفتاب بشدت احساس می گردد و پس از چندین نوبت مراجعه و فراخوان با یکسره کردن برنامه ECU و گاز در حالت در جا باعث افزایش مصرف چشمگیر بنزین خودرو گردید به بهای خنکی.اما در همینجا جای دریچه های تهویه در کنسول وسط بسیار خالی است همانند چیزی که در جک جی 5 شاهد آن هستیم و سازنده تنها به دو دریچه که در عمل فاقد تبادل برودتی مناسب در زیر صندلی راننده و شاگرد می باشد اقدام نموده است که مشکی همانند لیفان ایکس 60 را در این بین داریم.
    کیفیت چانگان در منظر اول در رنگ و استایل گوی رقابت را از هم کیشان خود می برد اما با ورود به درون کابین خودرو روی سکه عوض می شود
    نبود گرمکن و صندلی برقی – نبود نویگیشن برخلاف تیگو و جک و هایما و اچ کراس که بصورت پیش فرض و کارخانه ای نصب دارند.تهویه هوای ساده و دستی.صندوق کم حجم که در صورت نیاز باید شانه زاپاش و متعلقات ماشین و طاقچه را در منزل جهت پاسداری از خانه جای بگذارید! نبود پاور ویندوز که در نمونه ام وی ام بصورت پیش فرض تمام شیشه ها بصورت اتومات در مدل 530 با آن تاریخ تولید گذشته و موتوری مناسب در سبد خانواده مدیران! باعث شده چانگان را درگوشه کلاس چینی در برابر سایر همکلاسان خود یک پا درهوا نگه میدارد.
    در بازار رقبای 1600 و اتومات می توان به ساندرو با پیشینه مثبت برادر خود و قیمت کمتر و کیفیت بمراتب بیشتر با حضور در یورو انکپ! لیفان ایکس 50 با رقمی وسوسه انگیز و ظاهری جسورانه از آلمان و ایتالیا و پشت آمپری جذاب و بدیع و برگ برنده دیگری در آستین همچون CVT. جیلی با اعتبار ثابت شده در یورو انکپ و در جاده های ایران! و دریای از امکانات در نمونه دست دوم احتمالا حضور جک اس 3 که حتی د رچین گوی سبقت را از CS35 ربوده و در خانه نیز مغرورو به چانگان دهن کجی می نماید خرید ماشینی با تجهیزات میانه و موتور میانه و ایمنی میانه تفکر برانگیز است.
    حال با گذشت یکسال از ورود مدل وارداتی و کلید خودرن نمونه مونتاژی با رقمی حدود 64 و امکاناتی بروز تر از نمونه وارداتی وبا توجه به اظهار مالکین خودرو در صبحت هابه عدم سرویس مناسب سایپا چه در تامین قطعات مصرفی چه قطعات بدنه و قیمت بالای موارد مصرفی در حد کره ای های درجه یک برای یک سواری چینی! فیلتر هوا 50 هزار تومنی!!!! و خروج غریب الوقوع ایدو از سیاست تولید در ایران و حتی خارج از ایران و جایگزینی با مدلی بروز تر در کشور دیوارها و خروج از چرخه تولید. احتمال شراکت سایپا با سیتروئن و اقبال کم مردم و حجم کم و دنده کم خرید چانگان جای تاملی بسیار دارد با گارانتی 2 سال در حالی که خودروی جک به تازگی با گارانتی 5 ساله از سوی خودروساز دیگر کشور خودنمایی میکند با موتور قوی تر و جسور تر و اقبالی مناسبت تر.
    در جواب به دوستان و تجربه سواری باید چند نکته رو عرض کنم:
    مثبت : طراحی + ارگونومی + کابین راحت +روکش چرم + رینگ و لاستیک مناسب + فرمان برقی + کروز + آینه جانبی با دید مناسب +ک روز + کیلومتر زیبا + خدمات سایپا + سیستم پیش کشنده کمربند ها
    منفی = کیفیت پایین پلاستیک بکار رفته رودری ها و داشبورد – عدم نور پس زمینه کلیدهای غربیلک – عدم TCS-ASR که دوستان علامت EPS موجود در صفحه کیلومتر را که مبنی بر عملکرد و تست فرمان برقی است با ESP اشتباه گرفته بصورتیک که در نمونه های 2016 اصل و نه 2014 این آپشن در کنار دکمه های وضعیت آینهموجود می باشد که نمونه های ایرانی فاقد آن می باشند و ایمنی غیر فعال که هم در وب سایت سایپا و چینا وب بر عدم وجود سیستم های مذکور تاکید شده بر خلاف ایدو که ESP را دارا می باشد – نبود گرمکن و تنظیم برقی صندلی ها – نبود پاور ویندوز و جمع شوندگی خودکار آینه – نبود کی لس استارتر- تهویه هوای ساده و غیر اتوماتیک – نبود گرمکن آینه (تندر E190 این آپشنو حتی دارد) – مصرف بیشتر از اعلامی در سیکل ترکیبی و داخل شهری – بازار فروش دست دوم بد – افت قیمت در نمونه های دست دوم – موتور 1600 با 123 اسب برای 1300 کیلو وزن خالص ماشین بی سرنشین و در صورت وجود 5 سرنشین 350 کیلو و 50 کیلو بار! 1700 کیلو با 123 اسب…موتور خودرو جواب گوی یک مسافرت آرام را همچون برادران بزرگتر این کوچک چینی ندارد.

    1. من با این ماشین رانندگی کردم نقاط ضعف و قوت داره ولی تورو خدا موتور TU5 مال 18 سال پیش رو با موتور های جدید اصلآ مقایسه نکنید … این موتور با موتر های 1.2 لیتری جدید هم قابلیت رقابت نداره چه برسه به ماشین های جدید …

    2. من یه نمونه مونتاژی رو در یکی از نمایندگی ها رفتم دیدم و چند نکته برام جالب توجه بود:
      اول از همه کیفیت فوق العاده پایین رنگ و مونتاژ سپر جلو بود به طوری که بدنه خودرو و سپر عقب یه رنگ بود و سپر جلو یه رنگ دیگه ( کمی شیری تر از رنگ بدنه و سپر عقب )
      سپر جلو خیلی خیلی بد نصب شده بود به طوری که انگار خارهای سپر رو اشتباه نصب کرده بودند.یک شکاف چند میلی متری هم بین سپر و گلگیر وجود داشت
      ECU برند بوش ولی ساخت چین بود که بدون کاور نصب شده بود که احتمال آسیبش در اثر برخورد آب رو بالا میبره
      جالبه به نمایندگی گفتم استارت بزن گفت تو محیط نمایشگاه نمیشه استارت زد
      حالا سوال اینه که خریدار چگونه 64 میلیون باید برای چینی نا آشنا پرداخت کنه در شرایطی که حتی صدای موتورش هم قبل از خرید نمیتونه بشنوه؟؟؟
      درباره ی موتورش هم تحقیق کردم این موتور 123 اسب قدرت نداره بلکه 112 اسب قدرت داره
      شرکت چانگان دو اسب بخار برای این مدل موتور تعریف کرده.یکی 123 اسب که قدرت نامی میباشد و یکی 112 اسب که قدرت واقعی اون میباشد!!!
      من که از خریدش منصرف شدم و به نظرم خرید رنو داستر 2015 کارکرده تا 80 میلیون خیلی بهتر و عقلانی تر از این چینیه
      درسته اون دست دومه و 16 میلیون گرون تره ولی خیلی خیلی بیشتر از چانگان می ارزه

  4. ایران به محلی برای تست آزمون و خطا و درآمد زایی شرکت های گمنام و با تاریخچه ساخت اسلحه و درب و پنجره و یخچال چینی و نیز به جایگاهی ب ای فرانسوی های پراستهلاک قدیمی و سودجو تبدیل شده تا این دوکشور مانند عنکبوت با تارهای تنیده شده برصنعت خودروسازی کشور مسلط هستند محال ممکن است که دیگر کشورها اجازه عرض اندام و ریسک سرمایه گذتری دراین بازار چینی فرانسوی را در سر بپرورانند

  5. با تشکر از آفرود عزیز که بابیانی مهندسی و عالمانه تمام خصوصیات این چینی بازار را پیش روی خریداران قرار داد تنها گلایه من از ایشان این است که با وجود علم کافی به ماحصل خرید چانگان با وضعیت بیان شده چرا به سراغ نمونه های کارکرده ژاپنی و یا کره ای نرفتید

    1. در پاسخ به دوست خوبم باید عرض کنم به علت سراب در خدمات پس از فروش و تمجید گروهی از نمایندگان لباس شخصی سال گذشته اقدام به تهیه نمونه وارداتی با قیمت 84 میلیون تومن شد که نسبت به تنوع رنگ مونتاژی و آپشن های کاملتر نمونه مونتاژی و افت 20 میلیون خودرو قبل از عید خودرو تعویض گردید و ماحصل تجربه شخصی از لحاظ مالی و تست رانندگی خدمت آن دسته از دوستان مصرف کننده واقعی که قصد تهیه نمونه دست دوم یا صفر این خودرو را دارا می باشند به تفصیل ارائه گردید که همانند اینجانبان در ظلالت اقدام به خرید خودرویی مجهول ننمایند.که درصورتیکه در سال 93 چنین تجربه ای از طرف شخصی بمن توصیه می گردد بنده به هیچ وجه خئدرئی مذکور را تهییه ننموده…در این رنج قیمت بسترن خودروی بسیار کامل تر و ارزنده تری با پلت فرم مشخص می باشد تا خودرویی بی هویت که حتی بر اساس دوستان 2آتش این خودرو که با مسئله فروش و شکایات حقوقی حتی با کارخانه مذکور جهت اغفال و عدم نتیجه همراه بودند خودروی جک اس 3 در تمامی اسناد دوستان در چین در رتبه ای بمراتب بالاتر از چانگان خودنمایی می کند.عدم وجود شاسی بلند مناسب خصوصا جک اتومات باعث سیل دوستان به سمت خودرویی با توان کمتر و ظاهر زیباتر گردید که به دوستان به هیچ وجه خرید خودروی چینی صفر را توصیه نمی نمایم

      1. بازهم با بیان شیوای خود جناب “آفرود” خریداران احتمالی اینخودرو را بجای مسیر غلط در مسیر درستی قرار دادید البته زیان 20 ملیونی هم متاسفانه بوجود آمد آنطور که از نام کاربری جنابعالی استنباط کردم ببشتر خودروهای suv را میپسندید در رنج قیمت 85 تا 90 میتوانستید ااسپورتیج و یا توسان تهیه کنید بهر حال شما انتخاب خود را نموده و البته درمورد خودروهای چینی جامعه نظر مساعد و مطلوبی نداره ضمن اینکه در بین چینی ها mg و j.a.c به مراتب کیفیت بهتر ظاهر و موتور قوی تری دارند جک اس 5 و حتی اس 3 که بزودی عرضه خواهد شد کیفیت و حداقل طراحی بهتری دارند

  6. هیچ کدوم از ماشینهایی که تو ایران هستن به این قیمت نمی ارزن…هیچ کدوم!
    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی

  7. بزرگترین مشکل این خودرو نداشتن سیستمهای ESP, HAC,HDC و از همه مهمتر موتور بسیار ضعیف با کشش کم هست. ایکاش مدیران سایپا بجای این مدل ، مدل CS75 که بزرگتر و قویتر با آپشنهای کامل هست رو انتخاب میکردند.
    این مدل CS35 با توجه به ضعف موتور محکوم به شکست است.

    1. تو بیتربیتی که بلد نیستی حرف بزنی حتما تو ازونایی هستی که واسه این گاری چینی 88 میلیون پول دادیو حالا اتیش گرفتی به اقا سپهر اراجیف میگی

    2. تقصیره خودته .چند بار بگیم تا حرف گوش کنید.زبونمون مو دراورد به خدا
      تا یه خودروی چینی میاد زود ندویید برید ثبت نام کنید مثلا زرنگ بازی دربیارین به حساب خودتون اا بزارید دوروز بگذره اتیش دلال بازیش بخوابه بعد با خیال راحت و با قیمت کمتر با استفاده از تجارب دیگران اقدام به خرید کنید.به قول دوستمون ر.ز اوایل ملت با ۸۸ تومان خریدن حالا شده ۶۵تومن که اگه بخوای دست دومشو بفروشی دمه بنگاه ۵۵ تومن هم ازت برنمیداره یعنی به راحتی ۳۵تا ۴۰تومان پول الکی دادین .اقا جان ملت همیشه درصحنه این هزاربار صبر کنید تو خریده ماشین تازه وارد چینی

  8. با سلام به وب سایت و آقای زنگنه. با تشکر از مقاله دوستان و بررسی های تند شما دوستان عزیز.من سوالم از شما و سایر دوستانتان این است.سال گذشته که این ماشین پیش فروش گردید هیچ یک از رسانه های خبری و مجازی در اعلام ماهیت این ماشین قد بر نیافراشته و تنها وبلاگی واهی باعث اطلاعات غلط و سوء توسط افرادی مدیریت شده گردید که امثال بنده مبلغ 84 میلیون پول وقت را از کف بدهند که اگر ماشین ارزندگی خود و توان و امکانات مناسب را دارا بود جای عریضه ای خالی نمی گذاشت. متاسفانه خودروی مذکور بمدت یکسال می باشد که رونمایی و فروش گذاشته شده است و در طی این یکسال طبق اعلام شرکت مذکور بالغ بر 2000 خودرو فروش رفته که بنده و سایر دوستان از سوالاتشان مشخص است که ندیده و نشنیده اند و سرپوشی بر ماهیت خودرو در این مدت یکسال گذاشته شد تا خریداران سری اول متضرر ضرری هنگفت شوند و حال با تولید نمونه ای 62 ملیونی با تجهیزاتی که در کاتالوگ ما وجود داشت و در تحویل مدل سال قبل خورد باعث شد اینجانب در بیان چند حقیقت که دوستان را با طی طریقی 20 هزار کیلومتری رهنمون سازم
    خودرو در کلاس هاچبک در سند قید شده و اصلا بعنوان شاسی بلند با قابلیت مانور بالا و سریع نمی توان به آن نگاه کرد کماکان خودروی ایکس 33 و جک 5 در مرتبه ای بالاتر و قدرتی افزونتر قرار خواهند گرفت و از رقبای این خودرو میتوان ساندرو.اچ کراس.ام وی ام 315 که بمراتب در رنج قیمتی پایین تر می باشند اشاره کرد.خودرو تیوولی و کیا سوئل را بلحاظ تفاوت فاحش و کیفیت عالی ازین مبحث خارج می نماییم چراکه ستاره های ایمنی معتبر.طراحی مستقل و اقبال و اصالت بر همگان مشهود است و یارای رقابت چنگان با آنان نیست.
    از خودرو نه در شروع حرکت و نه در سبقت توقع غافلگیری را نداشته باشید و می توان با بسترن نسل یک که بمراتب 6 دنده بود قیاس نمود که ماشین یکنواخت و به آرامی ادامه می دهد.کمبود تعداد دنده و حجم بعلت مقاومت در برابر هوا و خصوصا بارگیری بر اسا ظرفیت و حجم در کشش خودرو در سفر و در سبقت تاثیر گذار بوده.خودرو در عبور از سرعت گیرها با کندی و عدم عکس العمل مناسب در معکوس همراه است خصوصا در سطح شیب دار جاده که بدون دور گرفتن خودرو یارای صعود مناسب را حتی با معکوس ندارد و آرام طی طرق می نماید که ممکن اسن چندین پراید نیز از شما سبقت گیرند.عملکرد فرمان و تعلیق با اقماض از حرکت ناگهانی و نیز پیچ تند که یعلت سیستم تعلیق عدم مستقل احساس در رفتن و بلند شدن پشت خودرو را به راننده و سرنشینان القا می نمایدو ترمزهای خوب و کارا . فرمان برقی و روکش چرم مناسب.اما جنس پلاستیک داشبورد خشک و خاکستری است که نمونه مشابه در ساندرو داشبورد کیفیتی بهتر و در اس 5 طراحی و رنگ پردازی مناسبتری دارد.عدم سیستم صعئد از شیب و نزول در ترافیک با سربالایی مشکل عقب روی خودرو را گریبانگیر بوده و در این زمینه گیربکس کاری بیشتر از حالت AL4 پژو 206 نداشته.گرچه بر اساس تجربه این 40 سال رانندگی عدم وجود دکمه اسنو و اسپورت کاملا حس میگردد و بر کندی عملکرد گیربکس و فرامین می افزاید.صندوق عقب بشدت کم حجم که در سفر منجر به تهییه نمونه باربند آیرودینامیکی گردیدم که بر ظاهر خودرو تاثیر سوئی گذاشته.با توجه به عدم حمایت تامین مناسب قطعات و پشتیبانی ضعیف سایپا در این مدت یکسال و اندی.عملکرد شرکت های رقیب که نیمه خصوصی و خصوصی می باشند ستودنیست.
    با نفوذ اندک اینجانب در گروه خودروسازی کاشان و دوستان نزدیک از آپشن های افزودنی در مدل مونتاژی نسبت به وارداتی خدمت دوستان عرض می نمایم
    1-رینگ زاپاس آلومینیومی در مدل مونتاژی نسبت به فولادی در مدل وارداتی
    2-طاقچه متحرک عقب در مونتاژی با طاقچه ثابت در وارداتی
    3-چراغ داشبورد در مونتاژی
    4-دی لایت و برنامه ریزی جدید ECU
    5-زه کرومی لبه پنجره ها
    6-طراحی مجدد محفظه داشبورد و کنشول مرکزی جهت دسترس بهتر در مونتاژی
    7-گرمکن آینه های جانبی که در مدل وارداتی وجود ندارد
    8-پاور ویندوز در مونتاژی که وارداتی فاقد آن بوده
    9-رینگ های مدل 2016 در برابر رینگ های 2014
    10-جمع شوندگی آینه ها با ریموت سویچ
    متاسفانه خودروی مونتاژی و وارداتی از عدم پشتیبانی از سیستم های ASR-TCS_HDC و سیستم ضد واژگونی بهره میبرند
    با توجه به قیمت تعیین شده و بازار افتان خودروهای چینی در کشور عزیز و کراس اوری با قلبی کوچک اما مهربان و بی آلایش (ساده از آپشن) تصمیم جهت تهییه این خودرو امری شخصی بوده که بسازید یا خودرویی قوی و رقیب میدان که در کمترین توشه سفر به آسانی و راحتی جاده را درنوردد جایگزین نمایید یا عطای سبقت را به لقایش و صابون افت نمونه دست دوم را به تن بزنید. ارادتمند .

    1. سلام، دوستان بنده یک توضیح اجمالی خدمتتون میدم، اگر ابهامی هست انشالله روشن شه، این خودرو اخیرا به شکل گسترده معرفی شده و به صورت مونتاژی عرضه شده، بنابراین برای بار دوم مورد توجه نشریات قرار گرفته و سایپا طی دعوت از خبرنگاران برخی نشریات هفته گذشته امکان تست نمونه مونتاژی رو فراهم اورد که ماحصل این امر، انفجار مطالب مربوط به چانگان در دنیای مجازی بود، از جمله همین مطلب از روزنامه دنیای خودرو….. اما هیچ یک از همکاران دنده 6 در این تست حاضر نبوده اند و مسئولیتی هم در قبال نوشته های مطرح شده گردن نمی گیرند، اما ما بر حسب وظیفه در زمان عرضه اولیه چانگان CS35 به بررسی و معرفی خودرو پرداختیم و علاوه بر تجربه رانندگی در پیست آزادی،تجربیات نشریات روسی و حتی فیلم تست این خودرو در روسیه را هم در وب سایت منتشر کردیم که در تمامی این مجموعه مقالات به ضعف شتاب و کشش تاکید شده بود، متاسفانه مشکلات چانگان به این مورد ختم نشد و در زمان تحویل سری اول نیز مشتریان حواشی و مشکلات متعددی را تجربه کردند و در نهایت بخشی از خودروها به قطعه سازان واگذار شد و قیمت ها در بازار در حدود 15 میلیون تومان افت کرد، حالا نوبت به عرضه مدل مونتاژی البته با قیمت بسیار منطقی تر رسیده است، اما در نهایت تحقیق و تفحص در مورد هر خودرو بر عهده مخاطبان عزیز هست و ما حتی المقدور تمام گفتنی های این خودرو را حتی پیش از عرضه سری نخست، منتشر کرده بودیم اما متاسفانه برخی مشتریان خوشبین که از ساده ترین سرچ ها در گوگل نیز خود داری می کنند، در نهایت دچار ضرر و زیانی قابل توجه و تاسف بار شدند که مسلما باعث خوشحالی ما نمی شود، اما وظیفه هر رسانه مستقلی، انتشار اطلاعات آزاد است و مسلما با انتشار مطالب درست و صحیح از ضرر و زیان عده بیشتری از هموطنان جلوگیری خواهد شد. بنابراین بهتر است جریان اطلاع رسانی آزاد را متوقف نکنیم تا بلکه به لطف قدرت مشتریان، شرکت ها در نهایت به انتخاب و عرضه محصول مناسب با قیمت مناسب روی آورند و دیگر شاهد تراژدی عرضه مقطعی خودروهایی چون پژو 407، سیتروئن سی 5 ، چانگان ایدو ،برلیانس V5، جک J3 ، هافی لوبو ، چری A15 و…..نباشیم، چرا که مسلما این مدل عرضه مقطعی و بدون پشتیبانی، جز ضر و زیان مالکین خودروها، نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

    2. با تشکر از اقای مهران با درج مطلب فوق العاده و کاملشون که در جهت راهنمایی حتی جزییات هم از قلم ننداختند واقعا وجود چنین نقدهای روشنی در سایت دنده 6 باعث دیدی روشن در انتخاب و بالارفتن قدرت دستگاه تحلیل و بررسی خریدار میشود

    3. دوست عزیز عده بسیاری از خریداران این خودرو افرادی متعصب بودند من خودم یادمه با آنها در یکی از مطالب این سایت لا آنها بحث میکردم و در جواب میشنیدم پولشو ندان حسودی میکنن و بی سواد و نفهم و…..در پایان خود کرده را تدبیر نیست

  9. یکی از مشکلات صنعت خودروی ما که کمتر بهش توجه شده حضور فرانسوی هاست که سالهاست صنعت خودروی این سرزمین به استثمار کشیدن سودجویی بیش از حد این به اصطلاح اروپاییان با دستمایه اولید چند مدل مشخص تا ابدالدهر و دادن مجوز فقط برای سود بیشتر از حرص و آز و طمع این برندهای اروپایی حکایت داره مشتری وقتی به درک جامعی در مورد فرانسوی ها میرسه که میبینه رنوفلوئنس دنده دستی و از نوع 4 دنده قدیمی بدون هیچ زیبایی بصری و آپشنی به قیمت گزاف 93 ملیون از طرف شرکت به ملت عرضه میشه و در نوع اتومات که متاسفانه باز 4 دنده است با قیمت 125 ملیون و در تبلیغاتش نوشته فقط ماهی 1.5 ملیون گویی این مقدار پول برای آقایان عددی نیست داستان زمانی جالب تر و عجیبتر میشه که خودرویی بنام سیمبول که دقیقا همان ال نوت معرف حضور هست با همان شمایل و اندکی تغییر یا قیمت نزدیک به 80 ملیون و با سود گزاف 26 %فروخته میشه الان هم که بحث ورود رنو کویید این خودروی نا ایمن با تست های اسف بار هست دراین شرایط خودروی دیگری مانند cs35 که استقبالی از آن نشد با یک قوای محرکه ضعیف با این قیمت اصلا ارزش گفتگو نداره

    1. طبق معمول اطلاعات غلط و بیکاری زیاد سانمارتین
      یه پیشنهاد دوستانه
      قبل اینکه پست بزنی و ابروی خودتو با درج اطلاعات غلط ببری تو گوگل بزن رنو فلوئنس تا مشخصات فنی این ماشین رو ببینی و نگی 4 دندست!!!
      فلوئنس دنده ای 6 دنده است نه 4 دنده بنده خدا مگه پیکانه 4 دنده باشه!!! و فلوئنس اتومات گیربکس cvt داره نه 4 دنده!!!!!

      اقای سانمارتین روز به روز بیشتر داری نشون میدی که طبل تو خالی بیش نیستی حداقل یکم اطلاعاتتو بالا ببر تا مردم رو با خوندن اطلاعات غلط و ناقصت به اشتباه نندازی!!!

      کره ای ها به مراتب سودجو ترن و حرص و آز بیشتری دارن چرا که سراتوی از رده خارج رو دارن بدون هیچ اپشنی با قالپاق و ترمز عقب کاسه ای در مدل دنده ای 75 و در مدل اتومات 90 میلیون میندازن این قیمتهای گزاف تازه نه برای مدلهای وارداتی بلکه مونتاژهای ضعیف سایپا و قطعات ایرانی داره به فروش میرسه امان از دست این کره ای های سودجو که ماشینهای از رده خارجشونو به ما میندازن
      اون پراید قاتلم این کره ها انداختن به ایرانی ها و در رفتن که الان سایپا 12345… داره ازش میزنه!

      رنو سیمبل که با موتور 1.6 داره 80 فروخته میشه اکسنت 1.6 که جز ضعیفترینهاست و همکلاس همین سیمبل رو که دارن 113 میلیون ناقابل میندازن به مردم دزدی تا کجا اخه اکسنت 113 میلیون!!!!

      رنو کویید که باز خوبه هیوندایی کره یه مدل تو کلاس کویید داره به اسم آئون این ماشین کره ای نه تنها نتونسته ستاره ایمنی بگیره بلکه از رنو کویید هم ضعیفتر بوده و تو تست شاسی این ماشین کره ای متلاشی شده!!!

      بعضی وقتها بهتره ادم یه لیوان اب سرد بنوشه بجای پست هرز زدن

    2. جناب سانمارتین !
      ما که به نظرات سراسر اشتباه شما عادت داریم …
      ولی خب دیگه دارید دروغ هم می گید که البته با توجه به نظراتی که از شما می خونم، بعید هم نیست از شما …
      رنو فلوئنس، در مدل اتوماتیک گیربکس اتوماتیک cvt داره و در مدل دنده ای 6 دنده هست ! زیبایی بصری امری شخصی بوده ولی در مورد فقر آپشن در مدل دستی استثنائا میشه حرفتون رو قبول کرد
      در مورد رنو سیمبل که نسل سوم لوگان هست، می تونید قیمت رو با ساندرو اتوماتیک مقایسه کنید که نسل دوم هست … فاکتور وارداتی بودن و هزینه های اضافی که داره رو هم به اون اضافه کنید … و امکانات هر چند اندک اضافه ای که مدل 80 میلیونی که فرمودید نسبت به ساندرو داره

      در مورد قیمت گزاف خودرو ها بحثی نیست … همان طور که در مورد دروغ گویی شما شکی نیست

      * پی نوشت: یکی از راه های دروغ پراکنی، مخلوط کردن دروغ با یه سری فکت (fact) هست … یه جورایی دروغ بین فکت ها گم میشه

    3. جناب سانمارتین پیشنهاد میکنم مباحث فنی را با مسائل سیاسی آمیخته نکنیم.بر پایه گفته شما کشور ایران و صنعت خودرو ایران از خودش هیچ اراده و اختیاری ندارد و کشورهای دیگر میتوانند هر جوری دوست داشته باشند برای ایران تصمیم گیری کنند و لذا در عقب افتادگی صنعتی و رفاهی کشور هیچ تقصیری بر عهده تصمیم گیرندگان و مسئولین داخلی نیست و تمامی تقصیر بر عهده خارجیهاست به گفته دائی جان ناپلئون کار کار انگلیسیهاست.
      اگر این دکترین شما واقعیت داشته باشد استثمار گری بزرگتر و خبیثتر از فرانسه وجود دارد که همانا کره باشد چرا که 24 ساله سایپا در حال تولید پراید از رده خارج ترین ماشین دنیاست که توسط کیا موتورز کره جنوبی زمانی به ایران داده شد که اجازه حرکت در جاده های آمریکا را پیدا نکرد به دلیل ضعف شدیدایمنی که داشت.ابتدا به کره جنوبی داده شد و کیا پس از 2الی 3سال تولید آن در کره تحویل ایرانش داد .و این در زمانی بود که فرانسه و پژو 405 را به ایران دادند که 2 الی 3 سال بیشتر از خودرو سال اروپا شدنش نگذشته بود.
      اما اینکه خودروسازان ایران هنوزم در حال تولید پراید و 405 هستند نه ناشی از خوی استثمارگری فرانسه است و نه خوی استثمارگری کره جنوبی بلکه ناشی از ضعف شدید اقتصادی ایران به طور کلی و ضعف و بی برنامه گی صنعت خودروسازی ایران به طور ویژه است.
      ولی اینجا واقعا جای بحث کردن در مورد این موضوعات نیست.اینجا بحث بر سر این است که سایپا که برنامه داشت ماشینی مانند cs35 را در داخل مونتاژ کند چرا 2000 دستگاه وارد کرد و به قیمت بسیار زیاد برای این ماشین به گروهی از هموطنان ما که به سایپا اعتماد کرده بودند فروخت.چرا برای بازاریابی بجای اینکه خریداران اولیه را پاداش دهند و با همین قیمت نوع مونتاژی واگذار کنند جریمه کردند وبا قیمت بسیار گزاف و وامی با بهره بسیار سنگین واگذار کردند.
      دیگر انتقاد و گله ائیست به کسانی که چشم بسته به دلیل خرید یک نوع ماشین چینی هر ماشین چینی که وارد میشود بدون اینکه حتی دیده باشند شروع به تبلیغ و تعریف میکنند حدود 2سال پیش در فروم مربوط به آریو چینی خودرو دیگرسایپا و همچنین فرومهای مربوط به تست سی اس35 و حتی وامی که برای خرید این ماشین میدادند و بهره اون 50درصد بود خود بنده که هم از نظر قیمت و وام و هم از نظر فنی و قابلیت چند متن انتقادی نوشتم مورد هجوم گروهی قرار گرفتم که اصلا مسائل مربوط به بازار را متوجه نمیشوم و الی آخر.

  10. با نظر سپهر موافقم خودروهای زیادی آمدند و رفتند حتی پژو 407 و سایر خودروها که سپهر اشاره کرد در این میان تنها بازنده این آمد و رفت مشتری بود و بس چون شرکت ها پول خودشون دریافت کردند و خدمات پس ندادند در مورد چانگان 35 ممکنه وضعیت به گونه ای دیگه رقم بخورد چرا که تولید انبوه این چینی ضعیف شروع شده

  11. بنده با نظر سانمارتین موافقم و قبلا در کامنتی توضیح دادم حضور فرانسه در ایران ماهیتی امپریالیسمی دارد همان ماهیتی که سالیان دور به امریکا نسبت می دادند و اینکه نوفل لوشاتو نقطه عطفی برای حضور فرانسوی ها شد و تمدید حضور امتیازی بود که در چانه زنی های مذاکرات برجام خروس ها بدست اوردند

    1. آقای پونی کار قبلا گفتی سراتو هیچی از 405 بیشتر نداره کی گفتی حضور فرانسه امپریالیستیه بعدشم حتی زحمت 2خط توضیح در باره نوشته خودتم به خودت ندادی !!!2خط فقط 2خط که چه مشکلی با 407 داشتی چون من برخورد کردم با کسی که 6سال 407 داشت با حدود110هزار کیلومتر کارکرد که فقط تسمه تایمشو عوض کرده بود.اونوقت میایم در باره امپریالیست بودن کشورها صحبت میکنیم!!!

  12. با تشکر از کاوه و pony car که بدقت مباحث دنبال میکنند باید بگم که ماهیت خودروهای فرانسوی و کلا این کشور به سمت سویی است که باد از هرجا وزید ب سمتش متمایل میشوند در اینکه cs35 خودرویی به زعم بنده فیک نامتوارن و غیر اصولی هست شکی نیست ولی آیا 405 و اقمارش ار اسلوب اولیه سود میجویند جواب ساده است عدم تعادل در خودروهای فرانسوی یکسان بودن سیستم فنی در رنوی 36 ملیونی با مول 80 ملیونی ؛استفاده از سیستم 4 دنده قدیمی و از رده خارج در خودروی 125 ملیونی رنو و طرح فروش 407 این خودروی بی امکانات و ناموزون با حداقل خدمات پس از فروش گویای مطلب است تعجب بنده در طی این سالها ازین است که چطور مشتریان بازهم در چرخه سودجویی این شرکت ها با خودروهای چینی و غیره و ذالک می افتند حتی خودروی ساندرو که یک خودروی ناایمن پراستهلاک و بسیار شبیه به خودروهای کشورهای کمونیستی شوروی سابق است آیا با قیمت گزاف 44 ملیون محلی از اعراب دارد؟؟

    1. بهترین ماشین زیر 100 ملیون در بازار ایران .
      بهترین راه شناخت هر خودرویی ، پرسش از دارندگان آن خودرو است

  13. بهر حال 6 دنده و یا 4 دنده بودن خودرویی که ادعای قیمت رقابتی داره در اصل موضوع یعنی گرانفروشی تغییری حاصل نمیکنه برفرض اینکه بنده مطلع نیستم و شما صاحب کمالات و مسلط بر علوم و فنون و صاحب گفتمان واقعیت ها هستید سوالم از شما گرامیان اینه واقعا رنو ساندرو عصر یخبندان و یا رنو فلوئنس با طراحی نسبتا دموده و خالی از آپشن با سود 25%(اشاره به اطلاعیه نگین خودرو) ارزش خرید داره؟
    شما مدام از کره ای ها بد میگید اما به خودروهای فرانسوی نیم نگاهی بیندازید تا ببینید قیمت ها به چه سمت و سویی است

    1. آخرین جوابیه که من به شما می دم … چون فایده ای نداره …
      جناب !!! رنو اندرو تولیدی از سال 2007 تا 2012 روی خط تولید بوده … همون طور که کیا سراتو تولیدی سایپا در سال های 2008 تا 2013 روی خط تولید بوده …
      در مورد فلوئنس و ارزش خرید هم هر کسی سبک سنگین می کنه و در صورتی که به صرفه نباشه، نمی خره

  14. سانمارتین بازم تو شروع به دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی کردی؟؟؟
    خجالت بکش، شخصیت داشته باش

  15. دوستان به قیمت خودروهای چینی در بازار روسیه و به پول ایران به نقل از سایت پدال توجه کنید..چری تیگو 5 : 46/500 . لیفان ایکس 60 : 29/100. لیفان 620: 22/300. دانگ فانگ اچ 30 : 33 . جک اس 5 : 38/500 و …. اینها چند نمونه از قیمتها بود. ادم کف بر میشه.. اگه دوست داشتید کاملترش رو توی سایت پدال میتونید مشاهده کنید.

  16. اقای کاوه گرامی دوست عزیز یادتون میاد گفتم سانمارتین تروله!? یادتونه گفتم بحث کردن منطقی باهاش بی فایدست!? الان دلیل اینکه تعداد زیادی از کاربران بهش منفی میدن یا بهش میخندن رو دیدید!? دیدین وقتی کم میاره و جوابی برای گفتن نداره خودشو میزنه به اون راه و شروع میکنه به مغلطه کردن و زدن حرفهای بی اساس!?
    اطلاعات غلط – مغلطه – دروغ گویی – حرفای بی ربط از ویژگیهای این کاربره
    من جای مدیر محترم سایت بودم یه فکری به حال این همه کامنت هرز از یه کاربر میکردم هم جو رو خراب میکنه هم تعداد کامنتهایی که دوستان بابت اصلاح اطلاعات غلط این کاربر میزنن بالا میره
    یه نگاه اجمالی به کامنت های اخیر نشون میده این کاربر چقدر بیربط کامنت میزاره و بحثهای بی مورد که ربطی به موضوع مقاله نداره راه میندازه
    حالا حرف دوستانی مثل مجتبی و مهدی و سعید و … رو میفهمم که میگفتن بحث کردن با این کاربر بی فایدست یه منفی بده برو …

    1. بنده هم با بستن آی پی این کاربر (sunmartin) توسط مدیریت سایت موافقم و این رو از مدیریت خواستارم.
      ایشون اکثر مباحث سایت رو داره به بیراهه می بره!!
      ببینید همزمان تو چند تا صفحه و با چند نفر بحث و جدل داره!!! تو همه زمینه ها با همه مخالفه و به حرف کسی هم گوش نمیده!
      در کل رو اعصابه همه ست

      1. اگه 100درصد ایرانیها مثل شما بودن الان از کره شمالی هم جلو زده بودیم باز جای شکرش باقیه که اقلا 10 درصدی توی این جامعه ی… ما به آزادی گفتار و نوشتار و اندیشه احترام میذارن
        بیشتر این ضعف شما رو میرسونه که با حذف یه نظر مخالف میخاید عقاید خودتون رو مطرح کنید،اگه فک میکنید نظرات طرف مقابل چرنده میتونید نخونید یا بهش اهمیت ندین نه اینکه جلوی حرف زدنشو بگیرید
        مطمِنم با این مردم شریف ایران! تا بازگشت دایناسورها هم هم همین آش و همین کاسست
        از ماست که برماست

  17. بنده نظر خودم گفتم و شاید افرادی باشند که به ماهیت اصلی فرانسه طی این سالها بلعیدن صنعت خودروی کشور پی برده باشند اگر شرکت دیگری با ما قرار دار میبست در بدترین حالت ممکن تا بحال صاحب تکنولوژی مشابه سازی و کپی حداقل شده بودیم طبق اذعان صاحبان صنایع و قطعه سازان فرانسوی ها با عدم انتقال تکنولوژی به ایران باعث عقب ماندگی هرچه بیشتر این صنعت شدند لطفا برای درک بیشتر این موضوع بیهد بیاورید در پروژه پژو 206 اس دی که به خرج ایران و به کام فرانسوی ها شد چقدر متضرر شدیم و یا در پروژه لوگان ال نوت با یک پلت فرم منسوخ شده و عدم انتقال علوم و فنون ساخت و تولید و ندادن قطعات فرانسوی ها چه ها که با این صنعت نکردند

  18. در جواب دوست عزیزموون ارش باید عرض کنم که بنده سال 88 یک خودرو 206 صفر خریدم و تا دو سال غیر از اب روغن هیچ خرجی رو دستم نذاشت و کاملا راضی بودم .اما سوال اصلی اینه نتیجه و حاصل بیش از 20 سال حضور فرانسوی ها در ایران برای ما چه بود 206 405 ال نوت زانتیایی که یک ستاره ایمنی با لابی گری بدست اورد در فرانسه از رده خارج ودر ایران اسطوره و دست نیافتنی بود شرایط موجود حقایق را به ما می گویند من نه گفتم که فرانسوی ها تکنولوژی ضعیفی در خودروسازی دارند و نه در کامنتی دیگر بواسطه داشتن سراتو سایپاگفتم که پژو از کیا سرتر بلکه حقایق موجود را گفتم چرا در خیابان های ایران خودروهای درجه یک از کمپانی های فرانسوی نمی بینیم اما حالا دیگر با حضور کره ای ها دیگر نیازی به حضور انها نداریم اما چه کسی قدرت این را دارد که فرانسوی ها را از بازار ایران خارج کند

  19. خداروشکر من میخواستم اوایل این رو بخرم و گول تبلیغات سایپا رو نخوردم بجاش جک اس 5 نوشتم باقی پولم توی جیبم موند امروز صبحم شرکت معظم 2.5 میلیون دوباره ماشین را گرانتر قیمت گذاری کرد که برای منی که 68 تموم شد الان حداقل در بدترین حالت 78 میبرن.خداروشکرت چنگال نخریدم که هم افت قیمت کنه هم 1600 باشه

  20. باسلام خدمت دوستان من این ماشین رو چندروزیه ثبت نام کردم اما با این نظراتی که خوندم پشیمون شدم به نظرتون برم انصراف بدم؟واینکه نظرتون درموردسراتو دنده ای چیه اونو بخرم بهتره؟

    1. بنظر من نه چون سراتو دنده ای هیچی نداره
      اپشن صفر ترمز عقب کاسه ای و قالپاق و موتور 1.6 و گیربکس دنده ای و … باز 2 لیتر اتوماتش بنظرم انتخاب خوبیه اونم نهایت 85 کم کارشم با 80 میشه گرفت
      اگه خواستین بخرین صفر 95 رو تو باما 70 اگهی کردن نرین 75 بخرین!
      این نظر منه خودتون میدونید

    2. سلام
      دوست عزیز من یک سالی هست این خودرورو دارم و از همه لحاظ راضیم و تا به الان که 23 هزار تا کارکرد داشته هیچ مشکلی نداشتم . اکثر کسایی که تو سایت نظر میزارند به جرات میتونم بگم نه از لحاظ فنی چیزی سر در میارن نه حتی سوار خودرو مربوطه شدند

  21. سراتو 1600 دارای شتاب عالی کیفیت ترمز عالی اااق بی سروصدا ولی متاسفانه سایپا با کش رفتن آپشن هایی مانند سانروف آینه تاشو سنسور نور شیفتر دنده پشت فرمان گرمکن صندلی 4 اسپیکر به جای 6 اسپیکر کی لس و استارتر و رینگ آلمینیومی تقریبا نیمی از آپشن های این خودرو را حذف کرده با این حال بجز رنگ خودرو و لاستیک ها سایر اجزای خودرو ساخت کره جنوبی هستند خودرو 1.6 لیتری و مصرف پایینی دارد در عین حال گشتاور عالی و با 124 اسب بخار از یک موتور 1.6 لیتری قابل قبول است بنده تا بحال با این خودرو مشگلی نداشتم اما بهتر بود که این آپشن ها حذف نمیشد

  22. سلام.به شخصه علاقه زيادي به اطلاعات خودرويي دارم دراين صفحه نيز ديدم دوستان ماشاله همه صاحب نظرند.ولي متاسفانه مسعله اي كه توي ذوق ميزنه بي احترامي افراد به نظر يكديگر وشخصيت طرف مقابل ميباشد.دراين زمانه شرايط طوريست كه اگرفردي اطلاعاتي ناقص ارائه فرمود راحت ميشودفهميدديگه لازم به تخطئه افرادنيست.موفق باشيد.ايام به كامتان

  23. لذا آمار فروش قوی می تواند نشانه ای از کیفیت قابل قبول، عملکرد مناسب، ایمنی مورد تایید و طراحی به نسبت روز داشته باشد
    یعنی پراید هم با همین استدلال باید در بازار جهانی به فروش بره و رکورد بزنه …افرین

  24. همش شده چینی های داغون این ماشین اصلا به در نمیخوره کی میره64میلیون بده با بت چینی اون لیفان820که82میلیون قیمت خورده خنده داره این همه پول واسه ماشینای چینی.

    1. بله درسته یه مزدا ۳ در دوبی ۶۰ میلیونه اما خوب با ۶۰ گزینه ی بهتری در نظر دارین دنده اتومات . واقعا ساندرو خیلی خوب و بی دردسره اما بخدا امکانات و فضای داخلی بسیار رده پایینش آدم رو آزار میده اینهمه پول بدی سوار اون قیافه بشی

  25. نظر بسیاری از دوستان موافق و مخالف رو تا حدودی خوندم در یه جمع بندی فکر کنم همه وحدت نظر دارن که خرید ماشینهای چینی بااین مشخصات وقتی معقوله که بشه اونها رو با قیمت 60 یا 70 درصد الان بازار خرید

  26. من برا خرید خودرو خیلی بررسی کردم تا به این ماشین رسیدم. یکماهه تحویل گرفتم ماشین خوبیه .حداقل برا من که قبل 206 داشتم .آبشن های زیادی داره و تو این بازار گرونی خودرو واقعا میرزه به قیمتش. نرم بی صدا ، اتومات و برای تو شهر خیل یعالیه نه اونقد بزرگه که همش نگران گیر کردنش باشی و هم هیکل بزرگ و خوش فرمی داره. 64 ت خریدم.

  27. سلام به همه بعد کلی تحقیق چانگان خریدم البته بگم با یکم تردید، اول بگم خیلی فراتر از انتطارم هست ، از همه جهت ،قدرت ، مصرف ،جاداری ، نرمی دوم اینکه تمام کسانی که میان نظر فوق کارشناسی میدن مخصوصا در مورد خودروی چینی ، مطمینم حتی یه بار پشت فرمان که هیچ داخل این ماشینا نشستن ،پس به اونایی که قصد خرید چانگان و دارن بگم بی تردید بخرید خیلی خیلی بیشتر از قیمتش ارزش خرید داره اینو بی تعصب میگم ،درپناه ایزد یگتا

    1. من هم یک بار یکی از دوستان من رو تا جایی رسوند با چنگان سی اس ۳۵ من صندلی عقب نشسته بودم . به نظرم خیلی خوب بود و تنها نکته ی منفی که دیدم فضای کم صندلی پشت بود . احساس دنده عوض شدن نکردم کلا و واقعا خوب بود . شما ببینید با ۶۰ میلیون واقعا در ایم ماشین خوبیه و بی عیبه . در ضمن سایپا هم هست اگر قطعه هم نباشه سفارش میدن نهایتا

  28. ضمن تبریک به اقا بهمن عزیز فقط یک نکته رو خدمت ایشان وتمامی دوستانی که اطلاعاتی بابت ماشین های برند چانگان میخواهند عرض کنم . بنده خودمئ دقیقا دوسال پیش چانگان وارداتی خودم رو از شرکت سایپا خریدم وتا حدود زیادی از کیفیت ساخت ومونتاژ و سواری ماشین راضیم ولی از اونجایی که حتی بهترین خودرو ها به مرور زمان در قسمتهای مختلف دچار استهلاک ونیازمند تعویض قطعات میشوند واینجاست که شما روی بد قضیه رو از طرف ارایه کننده خدمات یعنی جناب سایپا مراجعه خواهید دید بخصوص اگر در جایی خارج از تهران باشید و کلن سایپا در کل ایران پانزده نمایندگی !!!! رو بعنوان خدمات دهنده برای چانگان در نظر گرفته ونمایندگی های شهرستانی غیر از موارد مصرفی مثل روغن وفیلتر ها ومواردی ازاین دست فاقدهر گونه استوکی برای قطعات مورد نیاز هستند زمان رسیدن قطعات مورد نیاز برای خودرو از یک هفته تا چندین ماه طول میکشد ودر یک کلام خدمات افتضاح ودر مورد موارد غیر گارانتی بسیار بسیار گرانتر از یک خودرو در رنج هفتاد میلیون تومن میباشد تصمیم با شماست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا