اخباراخبار داخلیبررسیچینی

چری آریزو 5 در آستانه معرفی در بازار ایران+ مشخصات فنی احتمالی

بازار خودرو و ذائقه مصرف کنندگان در سالهای اخیر به طور کلی در حال تغییر بوده است و این روزها طراحی یک خودرو در کنار امکانات رفاهی و ایمنی  و کیفیت آن می تواند به عامل موفقیت آن محصول بدل گردد.

چری آریزو 5-3

برخی از شرکتهای چینی نیز همچون خودروسازان کره ایی به این مساله و نیاز مشتری پی برده اند و در سالهای اخیر  محصولات زیبا و مدرن را راهی بازار نموده اند.

چری اریزو 5-5

اخیرا شرکت چری از سدان بسیار زیبای خود با نام آریزو5 که از دید بسیاری از کارشناسان خودرو از لحاظ اندازه و ظاهر با کیا سراتو و هیندای النترا  و از لحاظ فنی با هیندای اکسنت مقایسه می شود پرده برداری کرده.است.

چری اریزو 5-4

چری آریزو 5-9

نکته جالب در این است که برای اولین بار در صنعت خودروسازی کشور یک محصول بین المللی همزمان با تولید در کشور خود در کشور ما تولید می گردد که این امر را می توان  ناشی از برنامه های گسترده شرکت خودروسازی چری برای بازار ایران دانست.

چری آریزو 5-2

قطعا تولید یک محصول مد روز که همزمان در کشور مادر رونمایی شده است می تواند اثرات مطلوب برای صنعت خودروسازی کشور به خصوص بخش خصوصی و شرکت مدیران خودرو که سالها با شرکت چری همکاری مشترک داشته باشد.

چری آریزو 5-5

آریزو5 نیز به مانند تیگو5 دیگر محصول چری که این روزها با استقبال مناسب بازار کشور روبرو گشته از مهندسی و طراحی  مهندسان آلمانی و اروپایی که اخیرا به شرکت چری پیوسته اند برخوردار است تا نشان دهد که این سدان زیبا  رقبای کره ایی خود را در بازار مورد هدف قرار داده است.

چری آریزو 5-6

دنده 6 – طراحی ظاهری چری آریزو 5 را می توان نزدیک به مدل های اخیر هیوندای النترا توصیف کرد، همچنین با توجه به موتور 1.5 لیتری و 116 اسب بخاری (مشخصات احتمالی مدل عرضه شده در ایران) و سیستم تعلیق ساده آن، می توان در نهایت گفت که احتمالا این مدل از نظر فنی شباهت هایی به ام وی ام 315 دارد.

مقایسه نمای جانبی چری آریزو 5 و هیوندای اکسنت

نمونه فول در ایران فاقد موتورهای توربوچارجر خواهدبود اما با گیربکس CVT عرضه می شود و طبق روش قیمت گذاری رایج مدیران خودرو احتمالا شاهد طیف قیمتی گسترده ای برای این خودرو خواهیم بود.

چری آریزو 5-1

ظاهرا قیمت نمونه پایه چری آریزو 5 در چین ، حدود نیمی از بهای نخسه فول چری تیگو 5 (حدود 92 میلیون تومان) است، بنابراین پیش بینی قیمت حدودی 46 میلیون برای نمونه پایه چری آریزو 5 دور از تصور نیست هرچند باید در نهایت منتظر پروسه قیمت گذاری شرکت ماند.

چری آریزو 5-7

بر اساس اخبار اولیه این مدل احتمالا در تابستان امسال به بازار کشورمان عرضه خواهد شد. شما چه قیمتی را برای این محصول تازه مدیران خودرو مناسب می دانید؟

122 دیدگاه

    1. کلا مدیران خودرو قیمت ها کذایی و گرون میده عمران قیمت گزاری مناسبی نخواهد داشت
      (بارهای مقایسه اینکه MVM 315 از هر نظر از 206 تیپ 5 پایین تره(در حد تیپ 2) رو گفتم اما قیمت کذایی 40 تومن براش گذاشتن جدا از اینکه چینیه) حالا فکر می کنید این رو چند بده؟؟؟ زیر 60 تومن عمرا نمیده هرچند من با توجه به سابقه مدیران خودرو میگم 70 تومن.

      فقط تعجبم از افرادی که میرن می خرن!!! خودرویی که هنوز جواب نداده با قیمت کذایی، بعدشم کلی افت قیمت بعد خریدش تازه اگه فروش بره.(بازم مثل همون 315 که مدل قیمت بازارش 5 تا 7 تومن زیر قیمته)

    2. مطمعن باشید اگر قیمتی در حدود 50تا60میلیون داشته باشه. در مقایسه با دنا ELXکه خبر داریم در بهمن ماه عرضه میشه و موتور توربو شارژ خواهد داشت ( احتمالا اتومات هم هست) نمیتونه رقابت کنه. حد اقل برتری دنا در ان زمان قدرت موتوری بسیار بالاتر از چری و همچنین قیمت پایین تر ( ایرانخودرو ادعا کرده زیر 50) خواهد بود. بعلاوه انکه اپشن ها و ایمنی افزایش پیدا میکنه و ظاهر دنا نیز دستخوش تغییر و تحول شده.

      حال چه کسی با وجود دنا با موتور 160اسبی چری 1500سیسی 113اسبی را میخرد؟؟

      1. دنا یا همون سمند خودمون چنتا ستاره ایمنی داره!? حالا کاری به این ندارما کلا شما چون خیلی به دنا علاقه مندید پرسیدم
        با 100 اسب تو تصادف چی میشد الان با 150 اسب چی میشه !?
        خواهشا مستدل صحبت کنین نگید تو دراش میله فولادی گذاشتن تقویت شده!

        1. دنا همان طور که خودتون میدونید نسبت به سمند افزایش ایمنی داشته. اما در مورد دنا ELX ایرانخودرو ادعا میکنه که این خودرو ( جدیدش!) استاندارد های اروپایی را پاس خواهد کرد. و… این حرف شاید مثل دیگر حرف ها کلیشه ای به نظر بیاد اما با رونمایی از اربگ جانبی صندلی دنا در نمایشگاه قطعات و توانمندی خودرو دیده شد میشود نتیجه گرفت اینبار ایرانخودرو بر طبل تو خالی نمیکوبد. باید ذکر کرد که ستاره های ایمنی فقط مختص زمان برخورد با جسم نیستند و به عوامل مختلف مانند ایمنی عابر ایمنی کودک و تجهیزات کنترل خودرو مانند ESPو ترمز قوی تر و… بستگی دارند.
          دنا جدید از قبلی قطعا ایمن تر خواهد بود.

          اما فکر کنم حادثه فورد در شمال که برای هم وطنانمان رخ داد. به همه نشان داد حتی قوی ترین خودرو ها از نظر ایمنی توان مقابله با رانندگی بد و پر خطر را ندارند.

        2. البته باید یاد اور شد که موتور 160اسب هست نه 150 مدل صد و پنجاه اسبی بر روی سورن نصب میشه در حالی که ایرانخورو در نمایشگاه خودرو که فکر کنم وزیر صنعت هم توش بود. موتور 160اسبی رو رونمایی کرد.

          متاسفانه نسبت به دنا کم لطف هستن دوستان و همواره انگ سمند بودن میزنند که بی راه هم نیست اما یادمان نرود که ام وی ام 550هم همان 530فیس لیفت هست.
          پس اینگونه اشکالات مختص دنا نیستند

          1. 1- اینکه میفرمایید دنا از سمند ایمنی بیشتری داره بر چه مبناییه!؟ یا اگر بیتر در چه حدیه!؟ یعنی میتونه 4 ستاره ایمنی بگیره!؟ آیا موسسه ایمنی با اعتبار متوسط (یوروانکاپ پیشکش!) دنا رو تست کرده و با استناد به اون تست شما دنارو ایمن تر از سمند میدونید؟ خواهشا از من نخواین به حرفای دزد سر گردنه یعنی ایران خودرو اعتماد کنم که خیلی مضحکه!
            2- بودن ایربگ اضافه بهتر از نبودنشه ولی دلیل بر افزایش ایمنی نیست! مثال میزنم : شما تو پراید 10 تا ایربگ بزار وقتی تو تصادف له میشه و موتور میاد تو اتاق ماشین ایربگ چیکار میخواد بکنه!؟ اگه ایربگ اضافه برای سمند مفید بوده و ایمنی اون رو زیاد کرده چرا ایران خودرو دنا یا همون سمند با ایربگ جانبی رو به یه موسسه تست تصادفات نفرستاده تا نشون بده چند ستاره ایمنی میگیره!؟
            3- برادر من اون تصادف فورد رو که نباید مثال بزنی!!! رفته زیر کامیون! تو تصادفات عادی شما برو اون فورد رو با دنا یا همون سمند خودمون مقایسه کن! یه صحبتهایی میکنید آدم شاخ در میاره بخدا!
            4- دنا انگ سمند بودن رو نداره بلکه درواقع دقیقا خود سمنده! تاکید میکنم دنا با سمند هیچ فرقی نداره! چرا !؟ پلت فرم و شاسی و سیستم تعلیق و موتور و … همون سمنده(حالا بگذریم که همون سمند پلت فرم 405 دهه هشتادی رو یدک میکشه یعنی حدودا 30 سال پیش!) یعنی مثل این میمونه که شما سایپا 141 الی اخر رو پراید ندونی یا با تغییر کنسول یه ماشین یا اضافه کردن توربو بهش ادعای تولید یه ماشین جدید داشته باشید که بشدت مضحکه! در جریان هستید که در دنیا کمپانی ها برای به فرض مدل x خودشون چند مدل پیشرانه میزارن از بنزینی تا دیزل و توربو و … همگی یک ماشینن با موتورهای مختلف ولی آیا اسم ماشینها هم عوض میشه!؟ خیر!
            پس اینکه همه میگن دنا همون سمنده دقیقا درست میگن دنا همون سمنده با اپشنهای بیشتر و تغییرات ظاهری کوچیک همین!
            حالا شما یه توربو شارژ به این ماشین نا ایمن اضافه کن …esp هم نداره نه!؟ خدا بخیر کنه!

          2. نظر شما محترمه. اما لطف کنید حرفمو که در مورد رابطه انگ سمند زدن و… را دوباره بخوانید. با دقت بیشتر . قطعا تا زمانی که خودرو به بازار نیامده نمیشه بیش از این اظهار نظر کرد. سپاس

  1. کانسپت اولیه خیلی زیباتر بود اما اینم خوبه.
    محصولات چری از لحاظ موتور و گیربکس به نظر میاد که کیفیت خوبی دارن و محصولات با کارکرد بالا از چری دیدم که صاحب خودرو هم ازش راضی بوده اما کیفیت داخلی در حد پراید!
    قیمت هم باید نزدیک به jac j5 باشه.

  2. اینقدر از ماشینهای مختلفی کپی شده که آدم نمیدونه دقیقا از کدوم ماشین بیشتر الهام گرفتند!!! ب ام و؟ هیوندای؟ آئودی؟ اپل؟ اشکودا؟ نشونه هایی از تمام این خودروها رو میشه تو این دید. ولی خوبه به نظرم زیر 50-60 میلیون باشه یه مقداری میفروشه.

    1. بحث الهام گرفتن مال گذسته بود، امروز طراحیها شبیه هم هستند. البته الهام گرفتن هیچ اشکالی نداره و با کپی کردن متفاوته.

  3. انصافا از نظر طراحی چیزی از کره ای ها کم نداره و از نظر کیفیت هم داره به کره نزدیک میشه. اگر بتونه قیمت گذاری صحیح بشه و مثل ام وی ام 110 و تیگو تخیلی نباشه قیمتش خودرو ارزنده ایه. در مدل فول تا زیر 50 میلیون ارزش خرید داره

  4. دوستان من حدود 3ماه پیش خبر ورود این خودرو را شنیدم و از آنجاکه قصد خرید خودرو داشتم و خب سال پیش با توجه به تحریمها و کمپین، خرید خودرو کار منطقی نبود، این کار را به سال95 و محتملا تابستون گذاشتم. گرچه تا تابستون امسال هم خودرهای باکیفیتی عرضه نمیشه و جز دانگ فنگ و 207 خودروی جدیدی نخواهیم داشت که اینها نیز افت کیفیت داشتند، از همون موقع به این خودرو یعنی آریزو5 فکر میکردم و بارها به نمایندگی بمنظور یافتن قیمتش تماس گرفتم که تا به الان اظهار بی اطلاعی داشتند. اما همین امروز در سایت دیگه با لینک زیر نوشته شده قیمت نزدیک به بسترن یعنی 75تومن داره!!!! قیمتی که بشدت متعجب و افسردم کرد!
    اما برای اطلاع دوستان بگم این خودرو در دو مدل دستی و CVT با موتور 1500 و 116اسب وارد میشه که به نوعی تقویت شده موتور MVM315 است. قیمت مدل دستی بین 60تا 80000یوآن است (بستگی به آپشن) و مدل CVT قیمت 80تا90000یوآن است. (البته موتورهای 1200و1500توربو هم از سال دیگه با قدرت133 و145 روی این خودرو میان که در ایران هم شاید عرضه بشه سال بعد). اما برای راهنمایی از دوستان بگم: همین تیگو5 فول آپشن قیمت چینش 120000یوآن است (هر یوآن=530تومن) که در ایران 90میلیونه. یا جک جی5 اتومات 85000یوآن است که در ایران حدود 60میلیونه. حال آریزو که در ابتدا با مدل دستی قراره به ایران بیاد و قیمت واقعیش کمتر از جک اتومات است، باید قیمتش نزدیک بسترن باشه!!!!! بنظرم 50تومن براش بد نباشه. درسته؟

  5. سال 92 در بزرگراه آزادگان جنوب شاهد تست اینخودرو بودم طراحی زیبایی داشت و از لحاظ جثه مانند mg350 بود امکانات و آپشن های خوبی داره بخصوص صفحه کیلومتر و داشبورد از تیم تست کننده پرسیدم چه زمانی وارد مرحله تولید و مونتاژ میشه گفتند سال 93 از اون موقع 3 سال میگذره و مشخص هست که تست های خودش پس داده اگه قیمتگذاری معقولانه و با درنظر گرفتن چینی بودن آریزو 7 صورت بگیره میتونه فروش خوبی داشته باشه

      1. چند روز پیش یه دوستی حرف خوبی داخل سایت زد.ایشون قرمودند:کلا همه ماشین ها را یا سانمارتین دیده یا تست کرده یا دوستش داشته یا توی ترکیه سوار شده یا خودش داشته.منجمله همین اریزو که سه سال قبل ایشون تستش را دیدن

        1. خوب بنده در تاریخ یاد شده یکسری عکس ازین خودرو بهنگام تست گرفتم که در سایت مجاور آپلود کردم بهر حال مثل اینکه این صحبت من به مذاق شما خوش نیامده اگر به نمایندگی مربوط زنگ بزنید متوجه میشید که تاریخ ورود و تست این خودرو کی بوده این خودرو بتازگی معرفی نشده و از تاریخ معرفی اون مدت زمانی میگذره

  6. چون موتور 1/5 لیتری هستش باید مدل دستی را 60 تومن و اتومات را 70 بدن.
    از لحاظ ظاهر ماشین بالای 100 میزنه

  7. با سلام خدمت همگی .یعنی هیچ ماشینی قرار نیست جای پرایدو پژو رو بگیره .شاید نسلشون منقرض بشه انشاالله، والا ما هنوز اثر برداشته شدن تحریم رو حس نکردیم ،فقط یه بوی سوختنی میاد نمیدونم چیه ؟دوستان هر وقت احساس کردن به ما خبر بدن .

  8. دنده ای زیر 45 تومن و اتوماتش زیر 55تومن قیمت مناسب و همچنین رقابتی با کمپانی های دیگست.
    چون تمام کمپانی ها به فکر قیمت گذاری رقابتی و فروش بالا در این رکود بازار هستند.
    قیمت تند برای این خودرو..شکست رو به همراه داره.
    ممنون از سایت خوب دنده 6

  9. البته دوستان با توجه به قیمت گذاری دانگ فنگ h30 به قیمت 44تومن در مدل اتومات، باید یه نکته را اذعان داشت: با اینکه احتمالا بدلیل در اختیار داشتن ایران خودرو به موتور tu5، بیشک قیمت تمام شده این محصول کمتر در میاد، اما اصلا ما نباید به طراحی، موتور و… کاری داشته باشیم!! چرا؟ چون همین دانگ فنگ در چین قیمت بیشتری از آریزو5 داره. قیمت دانگ فنگ فول اتومات 95000یوآن و آریزو5 در مدل دستی 70000 و اتومات 90000یوآن است. بنابراین همون دانگ فنگی که در چین عرضه میشه خودروی بهتری از آریزوست، وگرنه ارزونتر میشد. از این بابت بسیار خوشحالم، چرا که قیمت44 برای دانگ فنگ در ایران بسیار رقابتیه. خوشحالیم از اینه که ایران خودرو اگه با همه آپشنها دانگ فنگ را 44 بده، آریزو مجبوره قیمت برابر بده. قیمت یه خودرو که بر مبنای خوشگلیش نیست. دانگ فنگ بازار برلیانس را هم خراب میکنه. اما خوشحالیم ازینه که ایران خودرو میتونه قیمت خودروهای دیگه را کاهش بده و هدف که خریدن آریزوست، راحتتر باشه برام:)

    1. خیلی ساده ای شما. ایران خودرو اگه کاسه ای زیر نیم کاسش نبود پیش فروش قطعی میزاشت. مطمعنمم منتظر ببینه چقدر استقبال میشه از پیش فروش دانگ فنگ بعدش قیمتو بالا ببره. گفته قیمت زیر 50 تومان و حدود 44 تومن. این یعنی اگه استقبال خوب باشه قیمت دنده ای رو 44 و اتومات رو 49900 میکنن. حالا ببینین کی گفتم

  10. محاله که 46 تومن بدست مشتری برسه. اون موقع به کل بازار دنا و لیفان X50 و L90 رو کساد میکنه. به نظر من این خودرو بالای 60 تومن قیمتگذاری میشه.

    1. اگر بنا بر نزدیک شدن به قیمت 75 تا 80 تومن باشه یه شکست کامله چون توی این رنج قیمت باید با بسترن و لیفان 820 مقابله کنه که با این قدرت موتور از همین الان شکست خورده است مضافا اینکه هر دو خودروی نام برده شده نیز زیبا هستند

  11. قیمتشو 70 دادند. واقعا تاسف آوره. در روزنامه دنیای خودرو زدند. آخه کدام انسان عاقل میره خودروی 1500 با گیربکس دستی را 70 میده؟ بسترن با موتور 1800اتومات با آپشنهای بیشتر و نمای جلوی قشنگتر (نمای پشت حال قبول از آریزو بدتره) را 75 میشه خرید. این صنعت درست بشو نیست. خدا پدر همین ایران خودرو را بیامرزه.

  12. اگه قیمت 70 واقعیت داشته باشه واقعا ارزش خرید نداره بهیچ وجه این خودرو باتوجه به چینی بودن سایز اتتق و کلاس پلت فرم و حجم انجین نهایتا باید با گریت وال c30 باید در یک رنج بود چیزی حدود 42 تا 43 اما قیمتی که شما گفتید واقعا گزاف و بی منطق هست

  13. 45 دستی و نهایتا 55 اتومات بیشتر باشه نمیتونه بفروشه
    رقبایی مثه انواع برلیانس داره و همینطور H30

  14. خو اگه تعرفه الکی رو ماشینای کمپانی های درست درمون نبود طرف با همین پول اکسنت یه مقدار پول الانترا و سراتو و باز هم اگه میتونست خرج بیشتر کنه کرولا میخرید واما نکتش اینه که خیالش تخت بود که محصولی که خریداری میکنه ارزششو داره.

  15. سلام
    وقتی خود مردم برای جنس چینی اینقدر قیمت بالا میدن وای بحالمونه.
    ماشین مگه به قیافست؟
    اگه قیافه داشته باشه و موتور و مکانیکشم مثل هیوندا و برندای دیگه بالا باشه این یه چیز
    ولی قیافه داشته باشه و بخوای هر روز دم نمایندگی دنبال خرابیش باشی چه فایده اخه؟

  16. سلام
    من یه 207 تحویل آبان ثبت نام کردم
    بنظرتون اکه قیمت این ماشین همین حدودا باشه
    207رو انصراف بزنم اینو بگیرم؟
    موافق نظر +
    مخالف نظر –
    ممنون.

    1. بنظرم همون 207 را بگیر. من خودم الان قصد خرید چری را دارم. اما حداکثر 50تومن. اصولا برای خودروی چینی نباید بیش از 50 هزینه کرد. دانگ فنگ اگه بیاد و تست بشه و قیمتش هم حول و حوش45 باشه، بشرط راضی بودن تستها ارزش خرید داره. اما چون چری را بالای 50 میدن، منم احتمالا سمت207 میرم. درسته 207 هم افت کیفیت داره و موتورش مثه سابق فرانسوی نیست، اما چون بیش از 2-3 سال قصد استفاده ندارم، حداقل افت قیمتش کمه و همچنین بالاخره لگن هم باشه این مقدار سال را کار میکنه!

  17. سلام آقا سپهر ما یه مشکلی داریم، با گوشی که میایم سایت، نمیشه زوم کرد رو صفحه، چرا؟
    بقیه سایت ها اینطوری نیست. بعضی عکسها که بزرگ نمیشن مجبوریم زوم کنیم. عکسهایی هم که بزرگ میشن از صفحه گوشی میزنن بیرون.
    خلاصه اگه ممکنه سایتو برای گوشی هم تطبیق پذیر کنید بهتر میشه. ممنون.

  18. ظاهر بسیار خوبی داره. هم توی نمای خارجی و هم توی نمای داخلی توی ظاهر خوب کار شده. واقعاً چری حداقل توی ظاهر خیلی پیشرفت کرده. از mvm530 با اون چراغهای بدفرم و بزرگ در عقب تا این خودرو با ظاهری شبیه ماشینهای کره ای واقعاً خیلی تفاوت هست. قیمتش نمیدونم چقدر بیاد و چقدر بیارزه چون باید مشخصات کاملش در دسترس باشه و فقط از روی ظاهر و حجم موتور نمیشه قضاوت کرد. ولی مدیران خودرو کلاً در قیمتگذاری نسبت به بقیه شرکتهای مونتاژ خودروهای چینی یک مقدار گرانفروش هست. ولی چیزی که هست خوشبختانه حداقل در بین خودروهای چینی اینقدر تنوع و رقابت توی بازار ما هست که چندان امکان یکه تازی این شرکتها برای ارایه قیمتهای نجومی نیست

  19. اگه قیمت بالای 50 میلیون آنهم برای دنده اتوماتش بزاره اصلا ارزش نداره دنده ایش هم کمتر از این میارزه بلاخره خودش رو بکشه هم آخرش چینیه دیگه!!!!

  20. چه قدر خیال بافی و نظر دادن در مورد یک ماشین چینی بابا بزارین بیاد تو بازار اون موقع همه چی مشخص میشه اینقدر عجله نکنین
    در کل ماشین چینی از ایرانی بهتر به نظر میاد ما که هنوز تجربه خرید ماشین چینی رو نداشتیم
    به امید نابودی مونتاژکاران داخلی

  21. فرم اطاقش شبیه سراتو های نیو هه.چراغ عقبش هم مثل هیوندای i40 هه.البته من که بعید میدونم این مدیران خودرو بنداز این ماشین رو زیر 50 میلیون عرضه کنه.وقتی مدل 110 سه سیلندر رو 30 تومن میفروشه دیگه خودتون تهشو بخونین.

  22. خوب لینک این خودرو موجود هست و عکس های خودرو زمان و تاریخ اگر چیزی را شما اطلاع ندارید دلیل برعدم وجود و رد آن نیست بهر حال من پافشاری نمیکنم شما احساس کنید من دروغ میگویم اصلا مهم نیست ،مهم برای بنده اینست که چندین عکس در زمان تست این خودرو و یک مدل شاسی بلند دیگر که آنهم ممکن است بعنوان مدل جدید به ملت قالب کنند گرفتم http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=245&t=85622

      1. صادق جان ، سان مارتین کمی بالاتر گفته که :

        ” sunmartin
        اردیبهشت 4ام, 1395 9:38
        خوب بنده در تاریخ یاد شده یکسری عکس ازین خودرو بهنگام تست گرفتم که در سایت مجاور آپلود کردم … ”

        حالا صادق جان فهمیدی عکسا رو کجا گذاشته ؟؟ سایت مجاور!!!! 🙂
        ببین از سایت دنده 6 که بیای بیرون، سمت راستت در اول . اون میشه سایت مجاور 🙂

  23. با عرض سلام مجدد.دوستان این قیمتهای فضایی چیه میذارید .شما خودتون ناخواسته دارین به این شرکتهای بی هویت قیمت میدین .زیبایی هم شد ملاک .عروس دریایی هم زیباست ولی کسی جرات نمیکنه نزدیکش بشه =مرگ .دوستان اگه بیشتر دقت کنید بیشتر شبیه ساینا ی خودمونه .حالا دنده اتوماتش یک کم تزیینات آخرش 35میلیون .لطفا چونه نزنین .

  24. این خودرو با دومدل دیگر از چری در هتل المپیک بتاریخ 12 ابان 1392 رونمایی شد گرچه در بزرگراه آزادگان جنوب از اوایل تابستان 92 درحال آزمایش بود متن زیر نقل قول از یکی از کاربران tt
    ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
    سلام دوستان1392 آبان
    هفته پيش مديران خودرو در هتل المپيك مراسم سه روز ه اي داشت واز اين خودرو در دومدل دنده اي واتومات به همراه يك وانت كه توسبك وانتهاي شورولت بود رونمايي كرد
    كه دوروز همايش مربوط به نمايندگي ها و روز اخر هم مربوط به عموم ولي از قبل دعوت شده بود
    بنده هم به لطف اقاي شريعت در اين مراسم حاضر شدم ولي ساعت اخر
    و بنده تنها كسي از مهمانان بودم كه تونستم هر دومدل اين خودرو رو تست كنم وبره اولين بار درون سايت قرار بدم عكاسي ممنوع بود ونميشد عكس تهيه كرد البته عكس تو صفحات قبل هست
    مدت زمان تست ١٥ دقيقه طول كشيد وبعد از ان ناهار دعوت شديم كه جاتون خالي مديران سنگ تمام گذاشته بود
    واما تست
    مدل دنده اي سفيد مجهز به موتور ١.٦ تنفس طبيعي
    كه احتمال خيلي زياد ١.٦ توربو جايگزين ان خواهد شد براي عرضه در ايران
    ظاهر خودرو:
    به نظر من داراي ظاهري زيبا كه چراغهاي جولو خودرو بيشترين تاثير رو زيبايي خودرو گذاشته طراحي خودرو به روز وداراي پختگي مناسبي هست وشما رو به ياد محصولات روز كيا مياندازه
    ونشان دهنده اين هست كه چينيا هم دارن راه كره ايا رو ميرن
    در كل ظاهر خودرو چه از جلو چه از پشت واز كنار بسيار خوبه وهر سليقه اي رو راضي نگه ميداره
    اما چند نكته :
    كيفيت رنگ و
    كيفيت چراغ ها وكيفيت مونتاژ بدنه بسيار بالا بوده و اصلا قابل مقايسه با ديگر خودرو ها هم رده توليد ايران نبود وحتي چراغ ها از جيلي هم زيباتر وبا كيفيت تر بود و واقعا حس خوبي رو منتقل ميكرد

    —- اضافه شده در تاریخ شنبه آبان 24, 92 1:45 am ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) —-

    با سويچ بسيار زيبايي كه در اختيارم گذاشتن دكمه رو دستگيره ماشين رو ميفشارم و قفل در باز شده در خودرو باز ميكنم وارد فضاي داخلي ميشم
    بعد از باز كردن وبستن در نكته مثبت بعدي نمايان ميشه ودرماشين به مانند خودروهاي ژاپني به راحتي وبا كوچكترين اشاره به راحتي بسته ميشه
    رو دريها تلفيق چرم وپلاستيك هست كه قسمت پلاستيكي زياد چنگي به دل نميزنه
    كليدهاي شيشه برقي و تنظيم اينه بسيار معمولي بوده در حد همين محصولات موجود چري در ايران هست
    پا رو كلاج گذاشته ودكمه استارت/استوپ لمس ميكنم واين زيباي چيني به راحتي روشن ميشه تا ضمن استفاده از وسايل برقي محكي كوتاه هم از سواري قدرت وشتاب ماشين داشته باشم
    صندلي خودرو : سفت عريض ولي راحت كه در قسمت راننده به صورت برقي تنظيم ميشه صندلي رو به راحتي وبا كمترين صدا از موتور برقي انجام ميدم كيفيت چرم خودرو چه روي صندلي چ بر روي رودريها بسيار خوبه البته با توجه به رقبا داخلي وكلاس خودرو ميگم
    نشان دهندهها بسيار زيبا بوده كيلومتر شمار به رنگ مشگي هست وبين دو دايره يك صفحه كه اطلاعات مورد نياز رو به رنگ نارنجي به اطلاع راننده ميرسونه
    داشبورد:
    به دو رنگ مشگي وكرم مزين شده بود واز كيفيت متوسط رو به بالا بر خوردار بود البته سر دنده كيفيت خيلي خوبي داشت
    وكليت داشبورد از خودروهاي كره اي اقتباس شده بود كه البته زيبا ومناسب بود تهويه روشن كردم نشان دهندههاخوب بودن كليدهاي تهويه مقداري به نظرم چيده مان مناسبي نداشت
    خودرو داري مانيتور بوده وبا زدن دنده عقب تصوير خوبي نشان ميده ولي خيلي باكيفيت نبوده وقابل قبول هست و وضيعت تهويه خودرو در زمان روشنايي بر روي مانيتور قابل رويت بود

    —- اضافه شده در تاریخ شنبه آبان 24, 92 2:08 am ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) —-

    من از اپشنهاي خودر زياد نميگم چون ممكنه مدل عرضه شده در ايران با نمونه تست متفاوت باشه
    ولي اقاي شريعت قول دادن كه از اين فول تر رو عرضه كنن
    اما برخي از اپشنها
    بلوتوث،نشاندهنده باد چرخها ،سانروف ،كزوز كنترل
    تهويه خودكار ،ايربگاهاي كامل جانبي و….دوربين دنده عقب،مانيتور،سيستم ورود بدون كليد همراه بااستارتر در هردو مدل دنده اي واتومات صندلي برقي راننده اينها چيزايي بود كه يادم هست ودقت كردم بهشون
    اما بدترين قسمت ماشين فرمان فوق العاده بي كيفيت ان بود كه باعث تعجب من و شخص همراه من شد كه چرا همچين فرموني رو كه فاقد روكش چرم بود در اين خودر زيبا ونسبتا با كيفيت استفاده كردن
    به هر حال فرمون كلفت وداري تنظيمات كامل بود
    من سعي ميكنم خلاصه بنويسم كه باعث بي حوصلگي دوستان نشه اگر نقيصه اي هست دوستان به بزرگي خودشون ببخشن
    اما جاداري خودرو و صندوق بسيار خوب بوده واز خودروهاي هم رده بسيار بيشتر بوده مخصوصن صندوق ماشين
    صندليهاي غقب هم راحت بوده وكم جايي احساس نشد
    وكلا اين ماشين براي خانواده هايي كه اهل سفر هستن
    فضاي بار وفاصله صندليهاي عقب وجلو براشون اهميت داره بسيار مناسبه

    1. sunmartin عزیز اطلاعاتت ناقصه. من 1 ماه پیش در شرکت مدیران خودرو همه چیز این خودرو را درآوردم، جز قیمت. حتی کاتالوگهاشو بهم دادند. بسیار زیاد از این خودرو تعریف شده. 5ستاره ایمنی از چین داره که حداقل 3 ستاره از ncap اروپا میشه. علاوه بر موتور 1500 دو موتور 1200 و 1500توربو با قدرت 132 و145 اسب هم سال دیگه تازه در چین عرضه میشه که احتمال زیاد به ایران هم میاد. دلیل مطالعم در مورد این ماشین خریدش بود که اگه بالای 55باشه منصرف میشم. چرا؟ چون قیمت اتومات چری دقیقا برابر قیمت برلیانس330 اتومات است. پس دلیل نداره پول اضافه داد. محض اطلاع دوستان بگم بسترن تنها خودروی چینی است که حاشیه سود شرکتش بسیار کمه. یعنی با قیمت 120000یوآن دارن 75تومن میدن (چری 80000یوآن). انسان عاقل نمیره چری با موتورضعیف 1500 و 2کیسه هوا را به بسترن 1800 فول و 4کیسه هوا ترجیح بده. در هر صورت لیاقت ما این خودروها هم نیست. متاسفم واقعا در این جایی که داریم زندگی میکنیم….

  25. این ماشین طراحی زیبایی داره ولی موتور ضعیفی داره، بقیه مشخصاتشم که در نیومده. ATاش نهایتا 50 تازه اگر آپشناش قابل توجه باشه مناسبه… البته از مدیران خودرو بر میاد این ماشین رو هم قیمت جدیدایی مثل لیفان 820 و یا احتمالا FAW B70 قیمت بذاره.
    ضمنا تو تهران که من تا حالا حتی یک دونه تیگو 5 هم تو خیابون ندیدم حالا اگه قراره (طبق متن رپرتاژ) این یکی به موفقیت تیگو 5 برسه که فاتحه اش خونده اس!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا