اخبار خارجیاسلایدر

چهار چرخه برقی جمع و جور Ark Zero

در مشکلات تردد شهری امروزی، بحث دیگر بر سر سرعت و اسب بخار نیست، بلکه عملی بودن، مقرون به صرفه بودن و راحت ترددد کردن مهم است.

به گزارش دند ه 6 – وسایل نقلیه الکتریکی جمع و جور (EVs) به عنوان راه‌حل‌هایی به‌طور فزاینده‌ای محبوب ظاهر شده‌اند که به ساکنان شهر امکان می‌دهند در جاده‌های باریک حرکت کنند و در نقاط تنگ پارک کنند، در حالی که ردپای الودگی خود را کاهش می‌دهند. آخرین خودرو برای پیوستن به این فضا، Ark Zero است، یک خودروی برقی دو نفره که توسط اولین شرکت خودروسازی تمام الکتریکی بریتانیا عرضه شده است.

به دنبال این موفقیت یک چهار چرخه های برقی یا خودروهای برقی محله با هدف جاه طلبانه تبدیل شدن به “مقرون به صرفه ترین وسیله نقلیه الکتریکی” معرفی شد. “

از نظر طراحی و عملکرد، Ark Zero با بدنه مونوکوک آلومینیومی ساخته شده است که یک پوسته محافظ قوی را در اطراف راننده و سرنشین تضمین می کند و مقاومت در برابر ضربه را افزایش می دهد. این ماده سبک وزن کل وزن خودرو را به تنها 489 کیلوگرم (1078 پوند) کاهش می دهد. این میکرو خودرو با طول 2500 میلی متر (8.2 فوت)، عرض 1202 میلی متر (3.9 فوت) و ارتفاع 1625 میلی متر (5.3 فوت) وعده پارکینگی به اندازه یک چهارم فضای پارکینگ استاندارد بریتانیا را می دهد.

آرک زیرو با استفاده از یک موتور 2.2 کیلوواتی می تواند به حداکثر سرعت 28 مایل در ساعت (45 کیلومتر در ساعت) برسد. این دستگاه مجهز به باتری لیتیوم یونی 80 آمپر ساعتی است که بر اساس چرخه‌های تست خودروهای سبک هماهنگ شده در سراسر جهان (WLTC) برد هر بار شارژ 50.3 مایل (81 کیلومتر) را ارائه می‌کند. در حالی که این عملکرد اجازه سفرهای طولانی را نمی دهد، برای یک راننده متوسط شهری کافی است. از آنجایی که میانگین سرعت در جاده های طبقه بندی شده A در شهرهای بریتانیا 17.4 مایل در ساعت و میانگین مسافت روزانه سفر فقط 20 مایل گزارش شده است، Ark Zero نیازهای اکثر شهرنشینان را برآورده می کند.

Ark Zero با قیمت 5995 پوند (تقریباً 7620 دلار آمریکا) واقعاً قیمت رقابتی دارد. در حال حاضر، به طور انحصاری در بریتانیا در دسترس است. با این حال، این تنها مزیت آن نیست: به عنوان یک خودروی الکتریکی، Ark Zero از هزینه‌های ازدحام و منطقه بسیار کم انتشار (ULEZ) نیز معاف است و هزینه‌های عملیاتی آن را بیشتر کاهش می‌دهد.

برای افرادی که دارای گواهینامه AM-type (موتور) بریتانیا هستند، Ark Zero در حال حاضر برای خرید در دسترس است و تخمین زده می شود که تولید و تحویل بین 14 تا 16 هفته طول بکشد. این شرکت قصد دارد مدل دوم خود را در اواخر سال جاری معرفی کند و قصد دارد از سال 2024 فناوری رانندگی خودکار را در وسایل نقلیه خود بگنجاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا