اخبار داخلیاختصاصی دنده 6اسلایدر

چه تغییراتی را تا سال ۲۰۲۵ در خودروها شاهد خواهیم بود

چه بخواهیم یا نه زمان به سرعت در حال گذشتن است و در چشم به هم زدنی سال تمام شده است. نکته جالب توجه در این گذر زمان سرعت تغییرات هستند که برخی را ممکن است متوجه نشویم. ازجمله این تغییرات، اتفاقات و تحولات مرتبط با تولید خودروها هستند.

به گزارش دنده 6 – تا چند سال قبل توسعه و گسترش ساخت خودروهای الکتریکی تا این حد باورپذیر نبود. با همین نگاه باید منتظر بمانیم و ببینیم این شگفتی‌ها به کدام سمت و سو حرکت خواهند کرد.
سال ۲۰۳۵ پایان خودروهای بنزینی و دیزیلی
با بررسی برنامه‌‌های مرتبط با پژوهش و فناوری بزرگترین شرکت‌های خودروسازی دنیا دریافت این نکته محرز است که دیگر هیچ‌کدام آن‌ها تمرکزی بر توسعه‌ی ساخت موتورهای بنزینی و دیزلی ندارند و تمام توجهات معطوف به ساخت خودروهای برقی است.
کارشناسان انتظار دارند تا سال ۲۰۲۳ خودروهای برقی، بیش از ۷۰ درصد از فروش را به خود اختصاص دهد. البته کارشناسانی هم وجود دارند که می‌گویند تا سال ۲۰۳۵ تمام خودروهای جدیدی که عرضه می‌شود برقی خواهند‌ بود.


خودروهای بدون راننده
یکی از ماجراهای جذاب آینده، دیدن خودروهای بدون راننده در اغلب خیابان‌ها و بزرگراه‌هاست. این‌روزها به جز تسلا، سایر شرکت‌های معتبر و معروف دنیا در تلاش برای گسترش تولید خودروهای بدون راننده با استفاده از امکاناتی چون دوربین‌ها، حسگرها، GPS و… هستند.
کارشناسان معتقدند تا سال ۲۰۳۵ دیدن خودروهای بدون راننده یک اتفاق عادی و رایج خواهد بود. اتفاقی که شرایط تردد و جابجایی را برای مسافران بسیار ایمن‌تر خواهد کرد.

ساده‌سازی
یکی دیگر از موضوعات مورد توجه شرکت‌های خودروسازی، دور شدن از صرف هزینه‌های بالا برای طراحی است. شرکت‌ها علاقه‌مند شده‌اند تا مدل‌های خود را ساده‌سازی و شبیه هم کنند و صرفاً ابعاد مختلف و متنوع داشته باشند. اما در نقطه مقابل این ترجیح وجود دارد تا فناوری‌ها و امکانات کلیدی موجود در خودروها دلیل تمایز آن‌ها باشد.

خودروسازی و هوش مصنوعی
از زمانی که موضوع هوش مصنوعی مطرح شده است روزی نیست که خبر جدیدی درباره‌ی این توانمندی مطرح نشود.این امیدواری وجود دارد هوش مصنوعی نه تنها در مسیر تولید خودرو موثر واقع شود بلکه امکاناتی هم را برای راننده فراهم کند تا رانندگی، اتفاقی آسان‌تر و بدون دغدغه باشد.

توجه به طبیعت
یکی از مهم‌ترین موضوعات مرتبط با ساخت خودرو استفاده از مواد غیرقابل بازگشت به طبیعت است.
با تلاش دانشمندان این امیدواری وجود دارد تا سال ۲۰۳۵ صد در صد یک خودرو قابل بازیافت باشد و آسیب به طبیعت به حداقل خود برسد. البته این گمان وجود دارد که خودروهای دنیای آینده نهایتاً هفت سال قابل استفاده باشند و بعد از این مدت می‌بایست بازیافت شوند.

کاهش سن خودروها
یکی از موضوعاتی که دولت‌های آمریکا، چین و کشورهای اروپایی با اهداف متنوع اقتصادی و البته توجه به محیط زیست دنبال می‌کنند پایین بودن میانگین سنی خودروهای در حال تردد در سطح کشور است.
پیش‌بینی می‌شود برنامه‌ریزی‌ها و شرایط به سمتی برود تا مردم هر پنج تا هفت سال یکبار، خودروی خود را با یک خودروی جدید و صفر کیلومتر، برای بازیافت جایگزین کنند.


پارکینگ‌هایی پر از خودرو
اتفاق رایج و معمول در همه حای دنیا به این صورت است که هر فردی ماشین خود را دارد و مالک آن است. اما پیش‌بینی می‌شود از سال ۲۰۲۵ شاهد گسترش و افزایش پارکینگ‌های بزرگی در همه‌ی شهرها باشیم تا افراد بروند و ماشین مورد نظر خود را برای هر مدت کرایه کنند و آن را در هر نقطه دیگر تحویل پارکینگ بدهند. این تغییر در مدل مالکیت یک ضرورت است برای کاهش ترافیک در شهرهای بزرگ و توجه به شکل جدیدی از حمل و نقل عمومی.


تاکسی‌های هوایی
اما یکی دیگر از اتفاقات هیجان‌انگیزی که برای سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ باید منتظر آن باشیم راه‌اندازی خطوط تاکسی‌های هوایی هستند تا مسافرهای خود را در حداقل زمان ممکن به مقصد برسانند. شاید فکر کنید این ایده خیلی تخیلی است در حالی ایرباس، دلتا، امریکن ایرلاینز، ناسا و ده‌ها شرکت معروف دیگر در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا به‌زودی شاهد حضور تاکسی‌های هوایی با رنگ‌های متنوع در آسمان شهرها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا