اخبار داخلی

کارت طلایی ایران خودرو چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از خدماتی که شرکت ایران خودرو به مشتریان خود ارائه می‌کند کارت طلایی است که در این مقاله می‌خواهیم به معرفی‌اش بپردازیم.

به گزارش دنده 6 – احتمالاً هنگام خرید خودرو از ایران خودرو با آپشنی به نام کارت طلایی آشنا شده‌اید هرچند بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از پوشش‌های این خدمت و همچنین تفاوت آن با بیمه بدنه هستند. اگر می‌خواهید از مزایای کارت طلایی مطلع شوید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

کارت طلایی ایران خودرو چیست؟

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۸۰ با هدف جلب رضایت بیشتر مشتریان خدمتی به نام کارت طلایی را ارائه کرد که شامل پوشش‌های مختلف از جمله جبران خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، تعمیر و تعویض قطعات و همچنین سرویس‌های دوره‌ای است. با این تفاسیر شاید برخی افراد به دنبال انتخاب کارت طلایی به‌ جای بیمه بدنه باشند و یا برعکس. به همین خاطر اطلاع از تفاوت‌های این دو بسته خدماتی می‌تواند برای خریداران مهم باشد.

پوشش‌های کارت طلایی ایران خودرو
بسته به پکیج انتخابی مشتری، پوشش‌های مختلفی برای دارندگان کارت طلایی فراهم خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امداد سیار درون‌شهری و برون‌شهری
پوشش خسارات ناشی از تصادف، سرقت کلی خودرو یا قطعاتی همچون ECU
تعویض رایگان قطعات معیوب
حمل رایگان خودروی خراب شده
پوشش خسارات ناشی از پاشش مواد اسیدی به روی خودرو
پوشش خسارت ناشی از ترکیدگی لاستیک در زمان رانندگی
تعویض کلی خودرو در صورت وارد شدن آسیب بیش از ۶۰ درصدی به خودرو

انواع کارت طلایی ایران خودرو
این سرویس در حال حاضر در پنج سطح مختلف که شامل کارت طلایی سال و کارت‌های طلایی یک تا چهار ستاره است عرضه می‌شود. عمده خدمات کارت طلایی شامل پاسخگویی به درخواست مشتریان، راهنمایی و راه‌اندازی تلفنی، اطلاع‌رسانی، پیگیری امور مشتریان،‌ مشاوره فنی، انجام فعالیت‌های امدادی به‌صورت شبانه‌روزی، حمل و جابجایی خودرو و انتقال سرنشینان به‌صورت رایگان و ارائه سرویس‌های ادواری و نگهداری، تعمیرات در محل و طبق تعرفه‌های تعیین شده است. برخی خدمات نیز مانند تعویض خودرو در خسارت کلی و… طبق ضوابط موجود ارائه می‌شود.

تفاوت کارت طلایی ایران خودرو با بیمه بدنه

همان‌طور که قبلاً در پدال نیز توضیح داده‌ایم، بیمه بدنه یک پوشش اختیاری است که پوشش‌های متنوعی را برای خودرو فراهم می‌سازد. پرداخت خسارات ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار جزو پوشش‌های اصلی بیمه بدنه هستند اما با پرداخت هزینه بیشتر می‌توان پوشش‌هایی نظیر جبران خسارت در برابر حوادث طبیعی، سرقت لوازم و قطعات خودرو، پاشش اسید روی بدنه، شکستن شیشه، نوسان قیمت و… را نیز تهیه کرد. قیمت بیمه بدنه بر اساس فاکتورهای گوناگونی همچون نوع خودرو، قیمت، سال ساخت، کاربری و پوشش‌های انتخابی خریدار تعیین می‌گردد. البته باید دانست مهم‌ترین پارامتر در این زمینه ارزش روز خودروست. از طرفی هر چقدر پوشش‌های انتخابی بیشتر باشد هزینه بیمه بدنه نیز بیشتر خواهد بود؛ اما تفاوت‌های اصلی این دو خدمت شامل موارد زیر است:

هزینه خرید بیمه بدنه کمتر از کارت طلایی ایران خودرو است
در بیمه بدنه تخفیف سنوات وجود دارد اما در کارت طلایی این‌گونه نیست
با استفاده از بیمه بدنه می‌توان خودرو را در هر تعمیرگاهی تعمیر نمود
امکان انتقال بیمه بدنه به خودروی دیگر وجود دارد
بیمه بدنه برای همه خودروها ارائه می‌شود درحالی‌که کارت طلایی ایران خودرو محدود به خودروهایی با عمر کمتر از ۱۰ سال است
خدمت ایران خودرو پوشش حمل رایگان، طرح سرویس دوره‌ای، تعویض و تعمیر قطعات و… را دارد درحالی‌که بیمه بدنه فاقد این خدمات است
بیمه بدنه برای تمامی خودروها صادر می‌شود اما کارت طلایی فقط مخصوص خودروهای ایران خودرو است
سرویس ایران خودرو خدمت تعمیر در محل و امداد سیار را ارائه می‌کند اما بیمه بدنه فاقد این خدمت است
در کارت طلایی فرانشیز وجود ندارد به این معنی که بخشی از هزینه خسارت بر عهده مالک خودرو نیست اما در بیمه بدنه فرانشیز وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا