اخباراخبار داخلی

کامیون ها و کشنده ها ملزم به نصب گارد ایمنی شدند

با توجه به تردد تعداد زیادی از خودروهای سنگین قدیمی در جاده های کشور، و تصادفات شدیدی که موجب به صدمه دیدن هموطن ها می شوند، کمیسیون ایمنی راه ها در مصوبه ای تمامی خودروهای سنگین را ملزم به نصب گارد ایمنی کرد. تمامی خودروهای سنگین باید گارد ایمنی جلو و حاشیه ای داشته باشند تا در تصادفات رانندگی، خودروهای سواری زیر خودروهای سنگین نروند.

این امر در خودروهای سنگین که به تازگی شماره گذاری می شوند رعایت می شود، اما خودروهایی که از گذشته شماره گذاری شده اند، مشکل جدی جاده های کشور هستند. خودروهایی که به دلیل ارتفاع زیاد سپر از سطح زمین و تکنولوژی قدیمی ساخت، به آن ها پسوند نظامی اطلاق می شود. به گزارش خبرگزاری جوان خودرو، تردد تریلرهای قدیمی و سالخورده در معادن و در حاشیه شهرها چشمگیر است و نیاز است تا دستگاه های مربوط به این امر، نظیر وزارت صنعت و نیروی انتظامی سختگیری بیشتری در اعمال این قانون داشته باشند تا شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم.

6 دیدگاه

  1. حتی اگه هایلوکس هم سوار باشی با مایلر که شاخ به شاخ بشی ازت جز آهن پاره چیزی باقی نمی مونه پس بیاید واقع نگر باشیم و الکی نگیم فقط پراید و سمند و پژو تو تصادفات فاجعه سازند و آدم اگه ماشین خارجی سوار باشه سالم میرسه مقصد.بهتره بجای این حرفها روی ایمنی جاده ها و فرهنگ و مهارت رانندگی خودمون بیشتر تمرکز کنیم

    1. كاملا با شما موافقم . هر كدام از عوامل موثر ، یعنی جاده ، خودرو و نحوه رانندگی سهم خود را در تصادفات و تلفات ناشی از آن دارند…بهبود جاده و خودرو شاید دست ما نیست اما رانندگی درست و رعایت قوانین دست خود ماست و اتفاقا سهم بسیار بیشتری در سوانح دارد . پس بدون هیچ توجیه و بهانه ایی بیاییم در این خصوص از خود شروع كنیم و سهمی در ارتقائ فرهنگ رانندگی داشته باشیم.

  2. لعنت به شركت بنز كه این آدمكش ها رو ساخت و بعد از آن نسبت به بهبود آنها اقدام نكرد و حتا به شركت داخلی مونتاژ كار آن مجوز بهینه سازی نداد. یادمه وقتی یكی از شركت های داخلی حدود 17 سال پیش در این مورد طرح بهبود ایجاد كرد همین شركت بنز با مخالفت جدی مانع تولید آن شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا