اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

کانسپت جدید کیا، جایگزین معنوی کیا استینگر

زنده نگه داشتن روح سدان‌ها

این روزها دنیای شاسی بلند، کراس اوور و پیکاپ‌هاست و سدان‌ها فقط در آن زندگی می‌کنند. اما کانسپت جدید کیا تا حدی این موضوع را رد می‌کند.

کانسپت EV۴ که در رویداد روز خودروهای برقی کیا در سئول رونمایی شد، یکی از دو خودروی جدیدی است که برای اولین بار از این خودروساز کره‌ای دیده می شود. این کانسپت نوعی سدان با طراحی جالب و متمایز است.

از نظر طراحی، کانسپت EV۴ شباهت زیادی به کراس اوور EV۶ دارد. EV۴ دارای ارتفاع سواری تقریباً کراس اوور مانند است. کیا همچنین به شکلی استینگر، سدان پرفورمنس خود را که اکنون بازنشسته شده است، یادآوری می‌کند، و خوب است بدانید که این خودرو به نوعی جایگزین معنوی خواهد شد.

جانشین معنوی استینگر

کریم حبیب، مدیر طراحی کیا در سئول گفت: «کیا سابقه جدیدی با خودروهای پرفورمنس، مانند استینگر و استینگر GT دارد و ما نمی‌خواهیم آن را در آینده از دست بدهیم». طراحی تازه، جسورانه و غیرمنتظره‌ای با تمرکز بر عملکرد دارد.

قسمت جلویی EV۴ کانسپت شباهت زیادی به EV۹ و EV۵ دارد. چراغ‌های جلوی بلند، باریک و LED با جلوپنجره‌ای با استایل پوزه ببر که در انتهای پایینی قرار دارد. شیب کاپوت آن کم است، در حالی که قسمت پشتی باریک می‌شود و یک فست بک واقعی شبیه استینگر را تشکیل می‌دهد. در مجموع، این خودرو قطعاً شکل EV۶ را تداعی می‌کند، اما در فرم سدان اسپرت.

به گفته حبیب، مانند سایر محصولات الکتریکی کیا، فضا در طراحی مفهومی EV۴ در اولویت قرار دارد. حرکت تقریباً شبیه به SUV در فاصله گرفتن از زمین، به طراحان این امکان را می‌دهد که فضا را به حداکثر برسانند.

طراحان کیا در راستای تبدیل این خودرو به خودرویی متمرکز بر راننده گفتند که EV۴ کانسپت، کنترل‌های تهویه مطبوع خود را بر روی یک پنل کشویی قرار می‌دهد که در صورت عدم نیاز پنهان می‌شود. همچنین دارای دریچه‌های هوای کوچکی است که می‌توانند هوا را به روش‌های جدیدی در سراسر کابین به گردش درآورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا