اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

کانسپت فوق العاده پیشرفته و هوشمند نیسان معرفی شد

جدیدترین فناوری خودروهای برقی

نیسان اواخر این ماه از یک مینی ون مفهومی تمام الکتریکی رونمایی خواهد کرد. Hyper Tourer در نمایشگاه امسال ژاپن در کنار حداقل دو کانسپت EV دیگر از این خودروساز ظاهر خواهد شد.

مینی‌ون‌ها مانند گذشته محبوب نیستند و کراس اوورها و شاسی‌بلندها در واقع به خودروی انتخابی خانوادگی تبدیل می‌شوند، اما حتی تصور صرف یک مینی‌ون تمام الکتریکی نشان می‌دهد که این سگمنت هنوز نمرده است.

فرصت‌های جدید طراحی به واسطه فناوری‌های نو

خودروهای الکتریکی دارای ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی هستند که به خودروسازان، آزادی بیشتری در طراحی چنین خودروهایی می‌دهد.کانسپت نیسان Hyper Tourer به لطف فناوری EV Technology Vision این شرکت، یک فضا و کابین جادار دارد، نوعی فناوری که با یکپارچه سازی اجزا و باتری‌های حالت جامد، مرکز ثقل فوق العاده پایینی را به مینی ون می‌دهد.

این طرح همچنین فضای کافی را برای تمام ملزومات یک ون کمپر مدرن نیز فراهم می‌کند.

شرکت‌ها در حال بررسی امکان کمپینگ‌های تمام برقی هستند. فولکس واگن تقریبا دو سال پیش اعلام کرد که نسخه کمپر ID خود را توسعه خواهد داد. فناوری EV جدید می‌تواند فرصت‌های طراحی جدیدی را مانند کانسپت نیسان فراهم کند.

کابین دارای صندلی‌های جلویی است که ۳۶۰ درجه به سمت عقب می‌چرخند و مکالمه بین ردیف‌ها را تسهیل می‌کند. سرنشینان صندلی عقب می‌توانند ناوبری و صدا را از طریق یک نمایشگر پوشیدنی کنترل کنند.

یک کنسول بالای سر همراه با نورپردازی با الگوهای سنتی ژاپنی وجود دارد، در حالی که کف دارای یک صفحه LED تخت است که تصاویری از بستر رودخانه و آسمان را نمایش می‌دهد.

این خودروی مفهومی همچنین از یک سیستم هوش مصنوعی برای نظارت بر علائم بیومتریک استفاده می‌کند و به طور خودکار نور و موسیقی را تغییر می‌دهد. این سیستم امواج مغزی، تنفس، تعریق و ضربان قلب را ردیابی می‌کند.

نیسان جزئیات زیادی در مورد پیشرانه EV ارائه نکرده است، اما سیستم چهار چرخ محرک e-۴ORCE خود را خواهد داشت. این مینی ون دارای باتری‌های حالت جامد است و نیسان تنها خودروسازی نیست که به دنبال استفاده از این فناوری است. تویوتا نیز در حال توسعه آنها است.

نیسان هایپر تورر یکی از حداقل سه کانسپتی است که این خودروساز در نمایشگاه امسال ژاپن موبیلیتی ۲۰۲۳ که از ۲۵ اکتبر آغاز می‌شود، به نمایش خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا