اخباراخبار خارجیاسلایدر

کانسپت کوپه پونی هیوندای 1974 دوباره متولد شد

دنده 6 | هیوندای Ioniq 5 ممکن است یکی از با طراوت ترین خودروهای موجود در جاده ها در سال 2023 باشد، اما استایل آن به شدت از هیوندای قبلی و کمتر شناخته شده وام گرفته شده است: مفهوم پونی از سال 1974 – برشی زاویه دار و مدرن از آینده گرایی خودرویی که برای اولین بار تقریباً آشکار شد. نیم قرن پیش این خودرو که به عنوان یک نمونه برای نمایشگاه موتور تورین 1974 طراحی شد و هرگز ساخته نشد، الهام بخش طیف وسیعی از خودروهای آینده نگر بود و در نهایت Ioniq 5، Ioniq 6 و N Vision 74 را به خدمت گرفت.
خودروی مفهومی دهه 1970 نابود شد و هیوندای با کمک اندکی از طراحان سلطنتی جورجتو جوجارو که برای اولین بار مسئولیت آن را بر عهده داشت، بازسازی نسخه اصلی را سفارش داد.
این خودرو در نمایشگاه خودروی لوکس Concorso d’Eleganza Villa d’Este در دریاچه کومو ایتالیا در آخر هفته به نمایش گذاشته خواهد شد.

هیوندای با GFG Style، یک خانه طراحی پدر و پسر که توسط جورجتو و فابریزیو جوجارو تأسیس شده بود، به نیروها پیوست. سانگ‌یوپ لی، EVP هیوندای گفت: کانسپت پونی و پونی کوپه اصلی یکی از آن خلاقیت‌های نادری بودند که بر طراحی نه تنها یک، بلکه چندین خودروی تولیدی و مفهومی، از جمله Ioniq 5 برنده جایزه و N Vision 74 تأثیر گذاشت. . از آنجایی که خودروی مفهومی اصلی (در بالا) دیگر وجود ندارد، ما جورجتو جوجارو را مأمور کردیم تا آن را بر اساس فلسفه طراحی ما، «شکل دادن به آینده با میراث» بازسازی کند.

پونی کوپه بازسازی شده دارای طول 4080 میلی متر، عرض 1560 میلی متر و ارتفاع فقط 1210 میلی متر است. این یک لغزش کوچک از یک خودرو است، و توضیح می دهد که چرا برای پیشبرد آن فقط به یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر معمولی با قدرت 81 اسب بخار نیاز دارد.

Giugiaro senior در مورد طرح اصلی گفت: من هیوندای پونی را زمانی طراحی کردم که در آغاز کارم هنوز یک طراح جوان بودم. من بسیار احساس غرور می‌کردم که مسئول ایجاد وسیله‌ای برای شرکت و کشوری بودم که در شرف ورود به بازار جهانی رقابتی شدید بود.

من بسیار مفتخرم که هیوندای از من خواسته است که آن را برای آیندگان و به عنوان جشنی از میراث برند بازسازی کنم.

چرا هیوندای پونی کوپه اصلی ساخته نشد؟
اگرچه زمانی برای تولید آن چراغ سبز بود، پونی کوپه هرگز به اروپا یا بازار آمریکای شمالی راه پیدا نکرد. دلیل؟ این پروژه در سال 1981 به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی جهانی متوقف شد. تقریباً مثل الان، آن زمان.
کانسپت هیوندای پونی کوپه که دوباره متولد شد، محوری در رویداد رییونیون هیوندای است که برای تجلیل از میراث این برند جوان طراحی شده است. با دیدن اینکه برند در حال حاضر به کجا می‌رود، می‌توان گفت که آنها در حال پیشرفت هستند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا