اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

کانسپت Neue Klasse برای نمایش آینده بی ام و رونمایی شد

آینده‌ای با الهام از گذشته

بی‌ام‌و با کانسپت i Vision Dee، نگاهی اجمالی به آینده طراحی خودروهای الکتریکی خود ارائه کرده است.

کانسپت Vision Neue Klasse همان شکل اولیه i Vision Dee سابق را دارد، اما محتوای آن بیشتر از قبل است. کاپوت شیبدار کوسه‌‌ای شکل، نمای جلوی این خودرو را برجسته می‌کند. جلوپنجره کلیوی شکل نورانی، تا گوشه‌های سپر کشیده شده و خطوط LED را در خود جای داده است. طبق گفته بی‌ام‌و، برای تعدادی از عناصر روشنایی که در اینجا معرفی شده، از چاپ سه بعدی استفاده کرده است.

یک دیفیوزر مشکی در سپر عقب، به کانسپت Neue Klasse زیبایی و نمای اسپرت‌تری نسبت به i Vision Dee می‌بخشد. رینگ‌های ۲۱ اینچی جدید دارای طراحی کلاسیک چند پره‌ای متقاطع است. لوگوی مینیمالیستی جدید BMW بر روی گلگیرهای جلو و عقب هک شده است.

آیرودینامیک بهتر، برد بیشتر

بی‌ام‌و این طراحی را «تقریبا یکپارچه» توصیف می‌کند و این کشیده و آیرودینامیک بودن، باعث افزایش ۳۰ درصدی برد و ۲۵ درصد کارایی بیشتر نسبت به هر یک از خودروهای برقی فعلی این خودروساز می‌شود. کانسپت Neue Klasse، نوید ۲۰ درصد چگالی بیشتر، ۲۵ درصد کارایی بیشتر و ۳۰ درصد شارژ سریع‌تر را می‌دهد. ارقام برد هنوز ارائه نشده است، اما BMW قبلاً اعلام کرده که ۱۰۰۰ کیلومتر برد دور از ذهن نیست.

در داخل Neue Klasse جدیدترین رابط اطلاعات سرگرمی iDrive قرار دارد که بر روی یک صفحه نمایش لمسی متوازی الاضلاع مانند نمایش داده شده است. ویژگی‌های کنونی مانند دستیار شخصی هوشمند BMW و دکمه‌های فرمان چندکاره هنوز هم وجود دارند، اما بی‌ام‌و این امکانات را «Vision پانورامیک» می‌نامد.

پانورامیک ویژن برای اولین بار در Neue Klasse به کار برده خواهد شد. گرافیک‌ها مستقیماً در خط دید راننده و در سراسر عرض شیشه جلو نمایش داده می‌شوند. هم راننده و هم سرنشین جلو می‌توانند با استفاده از کنترل‌های حرکتی، با عملکرد پانورامیک Vision تعامل داشته باشند.

کابین Neue Klasse به صورت کلی، یک زیبایی شناسی مینیمالیستی را ارائه می‌کند. صندلی‌های مخملی دوست داشتنی به رنگ زرد خردلی با تریم‌های زرد روی داشبورد و پنل درها مطابقت دارد. طراحان می‌خواستند که کابین بدون کروم یا چرم تزئینی طراحی شود.

BMW Neue Klasse در سال ۲۰۲۵ در کارخانه Debrecen مجارستان تولید خواهد شد و انتظار می‌رود این خودرو تا سال ۲۰۲۶ در جاده‌ها دیده شود. جزئیاتی مانند قیمت، محدوده و شارژ پس از عرضه کامل نسخه تولیدی به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا