اخباراخبار داخلی

کاهش تولید وانت در کشور، به صدا در آمدن زنگ خطر برای حمل و نقل درون شهری

بنابر جدیدترین گزارش منتشر شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تولید انواع خودرو، تولید وانت در کشور در مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آمار تولید از 7079 دستگاه به 4393 دستگاه کاهش یافته و از نظر درصد، 37.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می دهد. چهار شرکت در ایران به صورت عمده در تولید وانت حضور دارند که به ترتیب وضعیت آنها را بررسی می کنیم.

در شرکت ایران خودرو، تولید این مدل خودرو از 1138 دستگاه در سال گذشته به 963 دستگاه در امسال رسیده است. وانت آریسان و تندر وانت عمده تولیدات این شرکت به شمار می روند. دیگر خودروساز بزرگ کشور، سایپا، از تولید 4207 دستگاه خودروی وانت در مرداد سال گذشته به 2560 دستگاه در مرداد ماه سال جاری رسیده است. وانت پراید و وانت نیسان نیز از محصولات شناخته شده سایپا در سگمنت وانت هستند.

دو شرکت خصوصی فعال در صنعت وانت، یعنی بهمن خودرو و دیار خودرو نیز کاهش در تولید را تجربه کرده اند. بهمن خودرو مرداد سال گذشته موفق به تولید 1695 دستگاه وانت کارا (مزدا) و وانت دو دیفرانسیل کاپرا شده بود که این میزان تولید در مردادماه سال جاری به 870 دستگاه کاهش یافته است. شرکت دیار خودرو نیز که مدتی می شود به مدار تولید باز گشته است، همچنان حال و روز خوشی ندارد و از تولید 39 دستگاه در مرداد سال گذشته، اکنون به صفر دستگاه رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا