اخباراخبار خارجی

کاهش شدید وزن خودروی جدید دوج چلنجر

شرکت امریکایی دوج چند وقت پیش از رژیم لاغریChallenger SRT DEMON خبر داده بود و حالا جزئیات مربوط به این مسئله منتشر شده است.

طبق اعلام مقامات رسمی دوج نسخهDEMON از محصول فوق از نسخهHellcat سال 20155 سبک تر خواهد بود و دلیل آن هم حذف قطعات اضافی است که تاثیری در سرعت گرفتن خودرو نداشتند.

حذف صندلی های عقب 55 پوند و حذف صندلی سرنشین جلو نیز 58 پوند از وزن خودرو کاسته است. در واقع راننده DEMON تنها کسی است که می تواند از این خودرو لذت ببرد. تغییر ساختار فرمان تلسکوپی و حذف چند قطعه عایق صدا نیز به ترتیب 4 و 88 پوند دیگر از وزن خودرو کاسته است.

ضد واژگونی 19 پوند و ترمزهای کوچک تر 14.2 اینچی به جای دیسک های 15.4 اینچی نیز 16 پوند از وزن DEMON کاسته اند. به علاوه آن که نصب رینگ های 11×18 اینچی جدید باعث صرفه جویی 16 پوندی در وزن شده است.

در نهایت حذف سامانه صوتی و سیم کشی های مربوط نیز 24 پوند دیگر خودرو از سبک تر کرده است. در مجموع این اقدامات باعث شده تا DEMON حدود 2155 پوند یعنی معادل 97.55 کیلوگرم سبک تر شود. قرار است جزئیات مربوط به عملکرد سرعتی این خودروی سبک شده در نمایشگاه اتومبیل نیویورک اعلام شود./خبر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا