اخباراخبار داخلی

کاهش قابل توجه تیراژ خودروهای سواری

به گزارش ایسنا، در تیرماه امسال تیراژ خودروهای سواری در خودروسازی های کشور به طور مجموع کاهش 23 درصدی را تجربه کرده است. تیرماه گذشته خودروسازان موفق به تولید 120 هزار و 599 دستگاه انواع خودروی سواری شده بودند که این تعداد در تیرماه امسال به 92 هزار و 912 دستگاه کاهش یافته است.

بیشترین سهم این افت تیراژ خودروهای سواری سهم ایران خودرو بوده است، تیراژ این کارخانه در مجموع نسبت به تیرماه گذشته کاهشی در حدود 35.7 درصد داشته است. با توجه به سهم این شرکت در عرضه بسیاری از محصولات پرفروش نظیر خانواده پارس، پژو 405 و پژو 206، این کاهش تیراژ می تواند به خوبی نشانگر علل بالا رفتن عجیب قیمت ها باشد.

دیگر شرکت مطرح، یعنی گروه خودروسازی سایپا نیز با افتی 21.8 درصدی در تیراژ نسبت به تیرماه سال گذشته مواجه شده است. این شرکت نیز در ارایه محصولات ارزان قیمت و پرفروشی نظیر خانواده پراید، تیبا و ساینا فعالیت دارد و افت تیراژ این شرکت به راحتی بر بازار تاثیر می گذارد.

خودروسازی کارمانیا که یکی از شرکت های جوان در خودروسازی ایران است نیز با افتی 14 درصدی در تولید محصولات نسبت به تیرماه گذشته روبرو بوده است. باقی خودروسازان خصوصی نظیر کرمان موتور با رشدی برابر 131.6 درصد، مدیران خودرو با رشدی برابر 1.2 درصد و گروه بهمن با رشدی 138 درصدی، بر خلاف ایران خودرو و سایپا افزایش تیراژ داشته اند. البته سهم شرکت های خصوصی از بازار خودروی ایران در مقایسه با دو خودروساز بزرگ، به مراتب کمتر است. دو شرکت خصوصی جوان دیگر، یعنی خودروسازان بم و گروه خودروسازی آذربایجان نیز با افزایش تیراژ محصولات موفق عمل کرده اند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا