اخباراخبار داخلی

کاهش محسوس قیمت خودرو ، افزایش فروشندگان و نبود خریدار

بنابر گزارش خبرگزاری های مختلف، همراه با کاهش قابل توجه نرخ ارز در بازارها، قیمت خودرو نیز کاهش قابل توجهی داشته است و بسیاری از افراد، به ظن کاهش بیشتر قیمت و افزایش ضرر، رو به فروش خودروهای خود آورده اند، هر چند خریداری در این بازار نیست و همچنان انتظار برای کاهش بیشتر قیمت ها از سوی خریداران اعمال می شود.

نرخ خودروهای وارداتی مستقیما به نرخ دلار وابسته است و خودروهای داخلی نیز بسته به میزان داخلی سازی، به میزانی ارزبری دارند. بنابر گزارش ها، کاهش قیمت خودورهای وارداتی تا حدود پنجاه میلیون تومان و کاهش قیمت خودروهای داخلی بین یک و نیم الی دوازده میلیون تومان بوده است. با توجه به انتشار اخباری مبنی بر ادامه دار بودن برنامه های دولت برای کاهش نرخ ارز، پیش بینی می شود کاهش قیمت خودرو امری مستمر در هفته های آتی باشد.

با وجود آن که بیشتر کاهش قیمت متوجه خودروهای وارداتی بوده است، بسیاری از خریداران منتظرند تا قیمت خودروهای داخلی به حد قابل قبولی برسد. چرا که این محصولات طیف بزرگی از خریداران را شامل می شوند و در ماه های گذشته افزایش غیر قابل قبول قیمت این خودروها، موجب شده بود تا توان خرید قشر متوسط و ضعیف زوال پیدا کند.

2 دیدگاه

  1. کاهش…کدوم کاهش…
    ماشین ۲۰۰ میلیونی میشه ۵۰۰ میلیون بعد میکننش ۴۹۵ میلیون اسمشم میزارن کاهش…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا