اخبار خارجیاسلایدر

کدام خودروها بیشترین افت قیمت را دارند؟

مطالعات جدید درباره افت قیمت خودروها نشان می‌دهد قیمت مرسدس بنز EQS پس از یک سال استفاده حدود ۵۰ درصد کاهش می یابد.

به گزارش دنده 6 – در کشورهای پیشرفته و دارای صنایع خودروسازی پیشرفته، هر خودرویی که از نمایندگی خارج می‌شود با افت قیمت قابل‌توجهی مواجه خواهد شد. البته میزان افت قیمت برخی مدل‌ها بیشتر از بقیه است. در این رابطه باید به مرسدس بنز EQS در نسخه‌های سدان، شاسی‌بلند و AMG اشاره کنیم که تنها پس از یک سال خرید، مالکان شاهد افت قیمت وحشتناک ۴۸.۷ درصدی آن خواهد بود. iSeeCars می‌گوید این رقم به معنی کاهش ۶۵,۱۴۳ دلاری متوسط قیمت این خودروهاست که با این مبلغ می‌توان یک مرسدس E کلاس خرید.

EQS تنها خودروی برقی در لیست خودروهایی با بیشترین افت قیمت نیست چراکه از بین ۱۰ خودرو با بیشترین افت قیمت، ۵ مدل از نوع برقی هستند و پس از EQS شاهد حضور نیسان لیف در رتبه دوم هستیم. قیمت این خودرو یک سال پس از خرید به‌طور متوسط ۱۵,۷۸۶ دلار کاهش می‌یابد اما با توجه به قیمت پایه پایین‌تر لیف، این رقم به معنی از دست دادن ۴۵ درصد ارزش اولیه خواهد بود. بیشترین افت قیمت خودروهای درون‌سوز به جگوار اف پیس می‌رسد. این خودرو در رده سوم قرار دارد و ارزش آن پس از یک سال استفاده ۳۵.۴ درصد یا ۲۸,۵۵۵ دلار کاهش می‌یابد. آلفارومئو جیولیا هم با افت قیمت ۳۳.۴ درصدی یا ۱۶,۲۹۷ دلاری در تعقیب جگوار است و نهایتاً جایگاه پنجم هم به کیا EV6 با کاهش ارزش ۳۳.۳ درصدی یا ۱۸,۰۸۱ دلاری می‌رسد.

اما کدام خودروها کمترین افت قیمت را دارند؟ مطالعات نشان می‌دهند خودروهای هیبریدی در این زمینه عملکرد خوبی دارند اما کیا ریو کمترین افت قیمت را ثبت کرده است. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هنوز هم خواهان خودروهای جمع‌وجور بنزینی با قیمت مناسب هستند چراکه قیمت ریو پس از یک سال استفاده به‌طور متوسط فقط ۲۱ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش می‌یابد. در حقیقت قیمت ریو یک سال کارکرد با مدل صفرکیلومتر آن تفاوتی ندارد. البته حذف این خودرو از سبد محصولات کیا در مدل ۲۰۲۴ نیز می‌تواند یکی از دلایل افت قیمت ناچیز این خودروی کره‌ای باشد. در جدول زیر نیز خودروهایی با کمترین افت قیمت پس از یک سال را مشاهده می‌کنید.
تنها نقطه امید مرسدس بنز در این مطالعه شاسی‌بلند جی کلاس است که مقام سوم را در لیست خودروهایی با کمترین افت قیمت به دست آورده است. قیمت این خودرو پس از یک سال استفاده به‌طور متوسط ۴,۵۸۷ دلار یا ۲.۳ درصد کاهش می‌یابد. همچنین افت قیمت فورد ماوریک نیز به‌طور متوسط ۱۴۰۰ دلار است و همین باعث شده وانت فورد رتبه چهارم و پنجم جدول را به خود اختصاص دهد.

اما مقام اول به لندرور رنجرور می‌رسد که قیمت آن پس از یک سال ۲.۸ درصد افزایش خواهد یافت. حدس می‌زنیم علت این امر به عرضه محدود مدل ۲۰۲۴ در بازار مربوط باشد که باعث می‌شود تقاضا برای شاسی‌بلند لوکس رنجرور افزایش یابد. همچنین خریداران از انتظار طولانی‌مدت و پرداخت مبالغ بیشتر در نمایندگی‌ها خسته شده‌اند. این مطالعه قیمت بیش از ۱.۶ میلیون خودروی صفرکیلومتر و کارکرده مدل ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ بررسی کرده است. در این مقاله خودروهای تولید محدود و گران‌قیمت مدنظر نبوده‌اند. یکی از نکات جالب به افت قیمت خودروهای برقی و در مقابل حفظ ارزش مناسب خودروهای هیبریدی مربوط می‌شود. همین موضوع حاکی از افت تقاضا برای خودروهای برقی است و محصولات هیبریدی جزو بهترین انتخاب‌ها برای بسیاری از خریداران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا