اخباراخبار خارجیاسلایدر

کراس اوور ولوو XC60

ولوو مدتی پیش از نسخه ویژه مشکی رنگ XC60 رونمایی کرد. این نسخه ایکس سی 60 با تریم مشکی نمای بیرونی و کابین، هر کسی را شیفته خود می‌کند.

به گزارش دنده 6 – XC60، پرفروش‌ترین محصول ولوو با طراحی جذاب و مجموعه گسترده امکانات رفاهی و ایمنی، به اندازه کافی دوست‌داشتنی است. حالا نسخه ویژه Black Edition ولوو XC60 با رنگ بدنه و تریم مشکی‌رنگ، این خودرو را حتی دوست‌داشتنی‌تر می‌کند؛ خصوصاً آن‌هایی که عاشق داشتن یک شاسی بلند مجلل پرامکانات با رنگ مشکیِ چشم‌نوازند.

معرفی نسخه ویژه مشکی رنگ ولوو XC60

نمای جلو نسخه ویژه مشکی ولوو XC60

این نسخه ویژه که فقط برای تریم بالارده آلتیمیت ایکس سی 60 در دسترس قرار دارد، دارای رنگ مشکی خاصی به نام «Onyx Black» برای بدنه است. همچنین اجزای نمای بیرونی آن مثل جلوپنجره و… تیره شده‌اند و حتی لوگوی ولوو در جلوپنجره و نام این کمپانی روی درب صندق عقب به رنگ مشکی در آمده‌اند. این کراس اوور همچنین سوار بر رینگ‌های 21 اینچی مشکی براق با 5 پر دوتایی شده است که نمای بیرونی آن را تکمیل می‌کنند. در واقع با یک کراس اوور خوش‌چهره تمام‌مشکی مواجه‌ایم که عاشقان این رنگ به هیچ وجه نمی‌توانند از آن بگذرند.

نمای جلو نسخه ویژه مشکی ولوو XC60

به‌جز المان‌های مذکور، تغییر دیگری در نمای بیرونی نسخه ویژه مشکی این کراس اوور سوئدی صورت نگرفته و صرفاً به تریم مشکی بسنده شده است. البته نیازی به اضافه شدن المان دیگری به طراحی بیرونی حس نمی‌شود؛ این خودرو در حالت عادی هم طراحی زیبای منحصر به فرد خود را دارد و این رنگ‌بندی مشکی به زیبایی آن اضافه می‌کند.

خوشبختانه با ورود به فضای داخلی این نسخه ویژه ولوو XC06 هم تریم مشکی به چشم می‌خورد. در کابین این شاسی بلند لوکس هدلاینر یا سقف مشکی، روکش مشکی صندلی‌ها و المان‌های فلزی آلومینیومی جلب توجه می‌کنند و در کنسول مرکزی هم دسته دنده کریستالی خاصی قرار گرفته است. پشت فرمان هم یک نمایشگر 12.3 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال با پشتیبانی از نرم‌افزار گوگل در اختیار راننده قرار دارد.

کابین نسخه ویژه مشکی ولوو XC60

علی‌رغم تغییرات در نظر گرفته شده برای نمای بیرونی و فضای داخلی، این نسخه از لحاظ مشخصات فنی تفاوتی با نسخه استاندارد ندارد. دو پیشرانه برای این نسخه ارائه می‌شود. یکی، پیشرانه کم‌توان‌تر ۲ لیتری ۴ سیلندر هیبرید خفیف است که می‌تواند حداکثر ۲۴۷ اسب بخار قدرت و حدود ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

پیشرانه دیگر هم نمونه پلاگین هیبریدی با یک موتور بنزین‌سوز ۲ لیتری و یک موتور الکتریکی است که مجموعاً توان تولید قدرت ۴۵۵ اسب بخار را دارد. با این پیشرانه امکان شتاب‌گیری این کراس اوور از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۴.۵ ثانیه فراهم می‌شود. با وجود این عملکرد سطح بالا، مصرف سوخت نسخه مجهز به این پیشرانه هم راضی‌کننده خواهد بود. حتی امکان پیمایش مسافت ۵۶ کیلومتر در حالت تمام برقی وجود دارد که می‌تواند در خیلی از مواقع برای راننده کارآمد باشد.

ولوو XC60 مدل 2024 نسخه ویژه مشکی با پیشرانه B5 و T8 به‌ترتیب 57 هزار و 500 و 68 هزار قیمت خواهد داشت. گفتنی است که انتظار می‌رود پس از عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو در سال 2021، طی چند سال آینده جایگزین آن به بازار معرفی شود؛ در واقع احتمال داده می‌شود که خودرو تمام برقیِ جایگزین آن سال آینده میلادی از راه برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا