اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

کمبود تراشه مشکل جدید صنعت خودرو

در دو سال گذشته، صنعت خودرو متحول شده است و در شرایط جدیدی قرار گرفته است .
به گزارش دنده 6 ، بیماری کرونا، یک بیماری همه گیر جهانی و جنگ در اوکراین و… اما یک بحران دیگر وجود دارد که باعث مشکلات عمیق و عمیق در طول سال های 2021-2023شده است: کمبود جهانی ریزتراشه. چیزی که به عنوان یک مشکل برای کسانی که به دنبال خرید پلی استیشن 5، ایکس باکس یا تلویزیون بودند شروع شد،  و اما حالا به صنعت خودروسازی راه یافته است.

اولا کالنیوس، مدیر عامل مرسدس بنز، در صحبت در کنفرانس FT Future of Car، نشان داد که کمبود تراشه جهانی چگونه بر ستاره سه پر تأثیر گذاشته است .  اتفاقات که در جهان رخ داد از یک طرف کووید ، از طرفی دیگر جنگ اکراین و حالا کمبود تراشه ها باعث شده است که صنعت خودرو سازی به کندی پیش برود.

فقدان تراشه به این معنی است که خودروسازانی مانند جگوار لندرور، رنو-نیسان-میتسوبیشی آلیانس، استلانتیس و گروه فولکس واگن همگی تحت تأثیر مشکلات عرضه قرار گرفته اند که منجر به تعطیلی موقت بسیاری از کارخانه ها شده است.

در بریتانیا، با کاهش عرضه خودروهای جدید و افزایش فهرست انتظار، فروش خودروهای جدید کاهش می یابد. تصادفی نیست که فروش خودروهای دست دوم در حال حاضر رونق گرفته است…

کمبود تراشه یک مشکل سه جانبه است، اگرچه علت دو شاخه را می توان به ویروس کرونا ردیابی کرد. درست مانند صنعت خودرو، صنعت نیمه هادی نیز به دلیل همه گیری همه گیر مجبور به تعطیلی جزئی شد و در نتیجه عرضه تراشه های کمتری نسبت به معمول داشت.

شرکت های بزرگ مانند تسلا با کم کردن هزینه و ثبت سفارش کم توانسته است بازار خود را در شرایط نرمال نگه دارد. استفاده از تراشه ها در صنعت های دیگر یکی دیگر از مشکلات است که در آینده باید بیشتر در مورد این موضوع تحقیق کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا