اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

کوچک‌ترین خودروی هیوندای هم برقی می‌شود

در اواسط سال ۲۰۲۲، مدیر بازاریابی هیوندای موتور اروپا، آندریاس کریستوف هافمن، برنامه‌های خود را برای یک خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه برای قاره کهن تأیید کرد. به گفته او، هزینه آن چیزی در حدود ۲۱۴۰۰ دلار خواهد بود، در حالی که اذعان داشت ساخت یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت دشوار است.

به سرعت تا سپتامبر ۲۰۲۳، خودروی برقی کوچک سرانجام در حال آزمایش در اروپا دیده شد. این خودرو آشنا به نظر می‌رسد؛ زیرا این نمونه اولیه استتار شده بر اساس Casper ساخته شده است. این خودروی هاچ بک با یک موتور بنزینی ۱.۰ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی آغاز به کار کرد و برای انجام وظیفه تمام الکتریکی آماده می‌شود.
هیوندای در حال محک زدن مدل برقی خود در برابر سایر هاچ بک‌های کوچک، یعنی فیات ۵۰۰ و فولکس واگن e-up است! از نظر طول، Casper EV باید جایی بین این دو مدل باشد؛ زیرا مدل بنزینی دارای ۱۴۱.۵ اینچ (۳۵۹۵ میلی متر) طول است.
در یکی از عکس‌های جاسوسی، می‌توانیم پورت شارژ جلویی را ببینیم. مانند سایر مدل‌های ارائه شده با پیشرانه‌های بنزینی و EV، به نظر می‌رسد کاسپر الکتریکی تصویری از برادر بنزینی خود باشد.

به نظر می‌رسد که جزئیات طراحی تغییری نداشته باشد اما فضای داخلی کمی متفاوت است؛ زیرا این صفحه نمایش‌های دوگانه برای نسخه اروپایی بهینه شده‌اند. نمایشگر کیلومترشمار از داشبورد بیرون می‌آید در حالی که صفحه نمایش لمسی می‌تواند کمی پهن‌تر باشد.

لازم به ذکر است که این خودروی برقی جدید جایگزین i۱۰ نخواهد شد؛ زیرا هیوندای قبلاً متعهد شده که نسل جدیدی از خودروی سگمنت A خود را رونمایی کند و خودروی فعلی را در اوایل سال جاری فیس لیفت کرده بود. در مورد i۲۰ ساب کامپکت و i۳۰ کامپکت هم داستان یکسان است زیرا هر دو نسل بعدی را خواهند دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا