اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

یادبودی برای یکی از مشهورترین افراد صنعت خودروسازی، جوتو بیزارینی!

جوتو جدید که توسط جورجتو جوجارو و پسرش فابریزیو طراحی شده، به طرز بی‌نظیری بسیار زیباست.

طراح افسانه‌ای ۸۵ ساله ایتالیایی در زمانی که در برتونه فعالیت می‌کرد، بر روی Bizzarrini ۵۳۰۰ GT کار کرد و این فرصت به او داده شد تا یک جانشین معنوی امروزی را ترسیم کند. ما در ابتدا چند تیزر و طرح را در ماه فوریه دیدیم، و تصاویر تازه منتشر شده به ما نگاه بهتری به جوتو می‌دهد. از این خودرو به عنوان “Hyper GT” یاد می‌شود و دارای بدنه فیبرکربنی است.

بیزارینی جزئیات بیشتری در مورد موتور قدرتمند V۱۲ ارائه می‌دهد. این پیشرانه تنفس طبیعی دارای حجم ۶۶۲۶ سی سی است که به طور خاص، اشاره‌ای به تاریخ تولد جوتو بیزارینی در ۶ ژوئن ۱۹۲۶ است. این مهندس که اوایل امسال درگذشت، به دلیل مشارکت در توسعه لامبورگینی و همچنین خودروهای نمادینی مانند فراری ۲۵۰ GTO، از شهرت بسیاری بهره می‌برد.

جوتوی جدید از یک پیشرانه V۱۲ استفاده می‌کند که با همکاری کاسورث توسعه یافته و به گونه‌ای مهندسی شده که با قوانین آلایندگی امروزی مطابقت داشته باشد، علی‌رغم اینکه موتوری با حجم بزرگ است که در سال ۲۰۲۳ درحال مرگ دیده می‌شود. مشخصات فنی بیشتری هنوز منتشر نشده است، اما می‌دانیم که قدرت از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌ها می‌رسد.

در مورد طراحی، Giotto چیزی بیش از یک چهره زیبا است، زیرا بدنه آن به طور دقیق برای بهبود آیرودینامیک ساخته شده است. برای این منظور، یک اسپلیتر دو وجهی در جلو و یک دیفیوزر عقب مشتق شده از فرمول یک، همراه با نشانه‌های بصری مدل‌های اولیه بیزارینی وجود دارد. اینها شامل دریچه‌های دوگانه روی کاپوت و ستون B مثلثی است.

این شرکت به برنامه اولیه خود برای شروع آزمایش در جاده‌های عمومی در پایان ۲۰۲۴ پایبند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا