اخباراخبار خارجی

یک هدآپ نمایشگر با عرض کامل با Neue Klasse 2025 در بی‌ام‌و

ب ام و تایید کرده است که در سال 2025 یک هدآپ نمایشگر تمام عرض (HUD) را در سالن برقی نوین کلاسه جدید خود راه اندازی می کند – که دوزی از علمی تخیلی را به جریان اصلی می آورد.

سازندگان سال‌ها از واقعیت افزوده به خودروها صحبت کرده‌اند و چشم‌انداز پانورامیک BMW بزرگترین جهشی است که تاکنون دیده‌ایم. خودروی الکتریکی متوسط جدید دارای یک برجستگی در تمام عرض شیشه جلو خواهد بود و اطلاعات مهمی را روی شیشه برای مشاهده همه سرنشینان ارسال می کند.

به گفته مونیخ، تنظیم جدید با یک نوار با پوشش تیره در پایین صفحه فعال می شود، به این معنی که تصویر در همه شرایط نوری واضح است. تصاویر رسمی از BMW سرعت، انتخاب دنده، سیستم اطلاعات سرگرمی، ناوبری ماهواره ای و زمان نمایش را نشان می دهد.

نمایشگرهای سر بالا (HUD)
اگر در بازار برای خرید یک خودروی جدید هستید، ممکن است متوجه یک صفحه نمایش بالا در لیست گزینه ها شده باشید – به خصوص اگر به دنبال هر چیزی هستید که از راه دور بالا باشد. HUD ها که در ابتدا در جت های جنگنده استفاده می شدند، اکنون راه خود را به داخل خودروهای رایج تر باز کرده اند و توسط سازندگان به عنوان ویژگی ای که رانندگی را آسان تر و ایمن تر می کند، معرفی می شوند.

فناوری هدآپ نمایشگر را در همه چیز از BMW i8 رودستر گرفته تا آئودی A7 جدید پیدا خواهید کرد – اما چگونه کار می کند و آیا ارزش پول را دارد؟ به خواندن ادامه دهید تا همه چیزهایی را که در مورد نمایشگرهای هدآپ در خودروها باید بدانید – و ارزش پول نقد شما را پیدا کنید.

نمایشگر هدآپ خودرو (HUD) چگونه کار می کند؟
نمایشگرهای هدآپ می‌توانند تصویری شناور از اطلاعاتی را که هنگام رانندگی مستقیم از جلوی شیشه جلو به شما کمک می‌کند، ارسال کنند. به عنوان مثال، اکثر نمایشگرهای هدآپ همه چیز را از تنظیمات سرعت و کروز کنترل گرفته تا مسیرها و محدودیت‌های سرعت را مستقیماً به دید راننده نشان می‌دهند.

اساساً، HUD ها با نمایش یک تصویر معکوس روی شیشه جلو کار می کنند، که سپس مستقیماً به خط چشم راننده منعکس می شود. خودروهایی که دارای نمایشگر هدآپ هستند اغلب دارای شکل مستطیلی عجیبی در بالای داشبورد جلوی صفحه‌ها هستند. این جایی است که تصویر در واقع از آن تابیده می شود.

نمایشگرهای هدآپ ذکر شده در این مقاله داخلی هستند، اما در سال 2018 می‌توانید سیستم‌های HUD پس از فروش را نیز برای به روز رسانی در خودروهای قدیمی خریداری کنید.

نمایشگرهای هدآپ را می توان به عنوان یک ترفند جالب یا یک ویژگی ایمنی مفید در نظر گرفت – و ما فکر می کنیم که آنها دومی هستند. در حالی که آنها چیزهای علمی تخیلی به نظر می رسند، آنها به طور فعال مدت زمانی را که راننده چشمان خود را از جاده می گیرد کاهش می دهند. بر اساس تجربه ما، زمانی که مدتی با یکی از آنها زندگی کنید، از بازگشت بیزار خواهید شد…

صفحه نمایش های اطلاعات سرگرمی مدرن عالی هستند. بسیاری از آنها می توانند هر چیزی بیش از 10 اینچ باشند، دارای محتوای HD باشند و اطلاعات زیادی را به نمایش بگذارند – اما همچنان از رانندگان می خواهند که چشم خود را از جاده بردارند، و این به همان اندازه که به نظر می رسد خطرناک است.

اغلب شما فقط به یک نگاه سریع نیاز دارید، اما این نگاه های مداوم در طول یک سفر طولانی جمع می شوند – و هر یک از آنها به طور بالقوه می تواند باعث تصادف شود. علاوه بر این، در سرعت‌های بزرگراه، آن ثانیه‌ها به مسافت‌های بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند و زمان کمتری برای واکنش به هر خطری به شما می‌دهند.

با ارائه اطلاعات مورد نیاز به جایی که احتمالاً به آن نگاه می کنید، HUD ها شما را از نگاه کردن به صفحه های اطلاعات سرگرمی یا شماره گیری باز می دارند – و بنابراین به شما امکان می دهند کاملاً روی ارزیابی محیط اطراف خود تمرکز کنید.

آن وقت یک هدآپ دیسپلی چقدر هزینه دارد؟
قیمت نمایشگرهای هدآپ متفاوت است، اما اگر خودرویی با این فناوری می‌خواهید، حدود 1000 پوند می‌پردازید. به عنوان مثال، آئودی یک HUD برای A4 شما را تنها با قیمت 900 پوند به شما می‌فروشد، در حالی که برای استفاده از فناوری مشابه در BMW 520i باید 1495 پوند هزینه کنید – اگرچه شارژ تلفن بی‌سیم، آماده‌سازی نقطه اتصال Wi-Fi را نیز دریافت می‌کنید. ، کنترل ژست و یک کلید با نمایشگر روی 5er.

به طور مشابه، برای دریافت HUD در ولوو XC90 جدید به عنوان بخشی از بسته زمستانی، باید 1275 پوند بپردازید، اما این خودرو همچنین با فرمان گرم شونده و همچنین نازل های شستشوی گرم شونده و سیستم تمیز کردن چراغ های جلو ارائه می شود. بسیاری از تولید کنندگان ترجیح می دهند این فناوری پیش بینی را در بسته بندی قرار دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا