اخباراخبار داخلیاسلایدر

۶ خودرویی مکث موتور (ماموت) در ایران 

گروه ماموت خودرو و مکث موتور قصد دارند ۶ خودرو از برندهای ونوسیا و جتا را وارد ایران کند. در ادامه با خودروهای وارداتی مکث موتور آشنا خواهیم شد.

به گزارش دنده 6 – گروه ماموت خودرو و زیرمجموعه آن یعنی مکث موتور قصد دارند سه محصول از برند ونوسیا شامل وی آنلاین، استار و دی ۶۰ پلاس به‌همراه سه محصول از برند جتا شامل VS5 ،VS7 و VA3 را وارد بازار ایران کنند. فرایند ثبت سفارش این خودروها انجام شده و به‌زودی شاهد ورود آنها به بازار خواهیم بود. در ادامه شما را با خودروهای وارداتی گروه ماموت خودرو آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با خودروهای وارداتی مکث موتور و ماموت

ونوسیا به‌عنوان جوینت ونچر دانگ فنگ و نیسان محسوب می‌شود و مکث موتور طرح عرضه سه محصول این برند شامل شاسی بلند وی آنلاین، شاسی بلند استار و سدان دی ۶۰ پلاس را در دستور کار خود قرار داده است. جتا نیز به‌عنوان برند مشترک گروه فولکس واگن و گروه فاو چین به‌شمار می‌رود که ماموت خودرو قصد دارد سه محصول از این برند شامل شاسی بلند جتا VS5، شاسی بلند VS7 و سدان VA3 را روانه بازار ایران کند.

ونوسیا وی آنلاین

مکث موتور

ونوسیا در سال ۲۰۲۱ از شاسی بلند وی آنلاین پرده برداشت که از طراحی بر اساس ترند روز صنعت خودرو جهان بهره می‌برد. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

ونوسیا استار مکث موتور

مکث موتور

ونوسیا استار که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده نسبت به وی آنلاین یک خودرو لوکس‌تر محسوب می‌شود. این خودرو دارای ۴.۷ متر طول بوده و می‌تواند فضای بیشتری نسبت به وی آنلاین ارائه دهد. این خودرو به همان پیشرانه وی آنلاین مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر را ارائه دهد. یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه نیز قدرت تولیدی از پیشرانه را به چرخ‌های این خودرو تک دیفرانسیل می‌رساند.

ونوسیا دی ۶۰ پلاس

مکث موتور

ونوسیا دی 60 پلاس از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی رنو-نیسان بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 120 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس CVT نیز وظیفه انتقال قدرت از این پیشرانه به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. واردات نسخه برقی این خودرو نیز در دستور کار مکث موتور قرار گرفته است.

جتا VS5

جتا VS5

جتا VS5 از یک موتور 1.4 لیتری توربو فولکس واگن بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 148 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین نیز قدرت تولیدی از موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

جتا VS7

جتا VS7

هرچند ابعاد جتا VS7 بزرگ‌تر است، اما به همان پیشرانه 1.4 لیتری توربو فولکس واگن جتا VS5 مجهز شده که قدرتی برابر با 148 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. قدرت این پیشرانه نیز توسط گیربکس سرعته آیسین به چرخ‌های جلو می‌رسد. تفاوت این نسخه با نسخه قبلی فقط به سطح آپشن‌های آنها مربوط می‌شود.

جتا VA3 مکث موتور

جتا VA3

جتا VA3 به‌عنوان یک سدان روی پلتفرم A05+ از سری PQ25 فولکس واگن توسعه پیدا کرده است. این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی فولکس واگن مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن‌متر را به تولید برساند. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا