اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

حضور نوادگان فورد GT این بار در زمین مسابقه!

فورد GT جایگاه ویژه‌ای در قلب علاقه‌مندان به خودرو دارد. GT۴۰ اصلی که از فتح مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در دهه ۱۹۶۰ متولد شد، با کسب چهار پیروزی متوالی از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹، تاریخ ساز شد.

در یک مسابقه نادر، سه نسل فورد GT برای یک مسابقه درگ مستقیم در یک ویدیوی جدید از Carwow صف می‌کشند. این کار با GT۴۰ افسانه‌ای آغاز می‌شود، پدر نسل مدرن GT. این زیبای کلاسیک که به یک موتور V۸ تنفس طبیعی ۴.۷ لیتری مجهز شده است، ۳۱۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که منحصراً از طریق یک جعبه دنده پنج سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در آن زمان، این خودروی شگفت‌انگیز قیمتی معادل ۱۸۵۰۰ دلار داشت اما اکنون بیش از ۲ میلیون دلار قیمت دارد!
مدل بعدی Mk۲ است که ادامه‌ دهنده میراث GT است که در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. زیر کاپوت آن یک پیشرانه V۸ سوپرشارژر ۵.۴ لیتری قرار دارد که ۵۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. GT Mk۲ که به گیربکس شش سرعته دستی متصل است، اطمینان می‌دهد که راننده به طور کامل درگیر عملکرد است. این خودرو نشان دهنده یک پل بین GT۴۰ کلاسیک و مدرن‌ترین نسل یعنی GT ۲۰۱۷ است.
نیروبخش این هیولا یک پیشرانه ۳.۵ لیتری توئین توربو V۶ است که قدرت خیره کننده ۶۵۰ اسب بخاری دارد. برخلاف پیشینیان گیربکس دستی خود، جدیدترین GT مجهز به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که تعویض دنده‌های برق آسا ‌‌انجام می‌دهد. این خودرو در ابتدا با قیمت حدود ۴۵۰ هزار دلار عرضه شد اما ارزش فعلی آن نزدیک به ۱ میلیون دلار افزایش یافته است که نشان دهنده مطلوبیت و تعداد محدود تولید آن است.

آخرین نسل GT در مقایسه با دو مدل قبلی خود چقدر سریعتر است؟ با طی کردن مسافت یک چهارم مایل در ۱۱ ثانیه، یک ثانیه کامل سریعتر از نسل دوم خود و ۲.۹ ثانیه سریعتر از GT۴۰ اصلی است. برای خودرویی که ۵۷ سال از عمرش گذشته است و اکثراً در شرایط اصلی است، خیلی بد نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا