اولین تجربه رانندگی با JAC S5 توربو + تصاویر مدل تولیدی در ایران + قیمت قطعات یدکی

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ | 920 نظر

اولین تجربه رانندگی با JAC S5 توربو + تصاویر مدل تولیدی در ایران + قیمت قطعات یدکی

اولین چینی توربو در بازار ایران

 

FIRST DRIVE

عصر خودرو – در بازار خودرو‏های زیر 100 میلیون ‏تومان ایران همه محصولات رنگ و بویی یکسان به خود گرفته ‏اند ؛ پیشرانه ‏های ضعیف و امکانات محدود ؛ کرمان‏ موتور با محصول جدیدی که از برند JAC انتخاب کرده قصد دارد تمام این معادلات و تفکرات بازار را تغییر دهد و مفاهیم جدید و هیجان ‏انگیزی را در کلاس شاسی‏ بلند‏ها به مشتریان عرضه کند و تغییر را در کالبد شاسی‏ بلند جدید S5 به مشتریان ایرانی معرفی کند . ما نیز برای آشنایی بیش‏تر با این پدیده تصمیم گرفتیم طی آزمایشی دو روزه با توانایی‏های این محصول جدید بیش‏تر آشنا شویم لذا آنچه در ادامه خواهید خواند بخشی از تجربه سواری با JAC S5 است :

 

طراحی ظاهری

به نقل از عصر خودرو – طراحی ظاهری S5 ترکیبی از جذابیت و سادگی است . خطوط متعدد روی دماغه خودرو در کنار سپر و ورودیهای بزرگ هوا ظاهری خاص را برای S5 به ارمغان آورده اند اما در عین حال طراحی نمای جلو این خودرو آنچنان متمایز نیست که در نگاه نخست بتوان از روبرو آن را شناخت اما نکته بارز این طراحی آن است که کاستی های یک محصول چینی را به خود نمی بیند.در نمای جانبی تلاش برای نزدیک کردن این شاسی بلند به حالتی مشابه کوپه محسوس است به گونه ای که این تلاش در فرم شیشه های عقب و کوچک تر شدن ان ها بی تاثیر نبوده است . در نمای عقب نیز فرم چراغ ها و دو محفظه بزرگ خروجی اگزوز با قاب های کرومی از اصلی ترین المان های تمایز S5 با دیگر شاسی بلند های 4 سیلندر موجود در بازار است .

 

اولین تصاویر از فیس لیفت جک S5

اولین تصاویر از فیس لیفت جک S5


چه ابعادی دارد ؟

برای لمس ابعاد بدنه و کابین S5 بهتر است بدانید که این خودرو در مقایسه با دو رقیب کره ای یعنی اسپورتیج و توسان ، طول و عرض کاملا مشابهی دارد و در ارتفاع حدود 2 سانتیمتر از آن ها بلند تر است که این موضوع زمانی که این سه خودرو در کنار هم قرار بگیرند کاملا محسوس است . فاصله بین دو محور نیز در هر سه خودرو 2.6 متر را نشان می دهد که از فضای مشابه سرنشینان در S5 و اسپورتیج و توسان خبر می دهد . در حالی که همه اعداد و ارقام برای این سه خودرو یکسان پیش می رود S5 سعی می کند ظاهرش را بیش تر به شاسی بلند ها نزدیک کند و به همین جهت ارتفاع آن از سطح زمین به 210 میلیمتر می رسد که در مقایسه با ارتفاع 174 میلیمتری اسپورتیج ابهت بیش تری به ظاهر این خودرو می بخشد.

موتور توربو در دل S5

شاید پیش خودتان بگویید S5 نیز مانن ددیگر شاسی بلند های چینی موتروی معمولی دارد که تنها ظاهر و نام یک شاسی بلند را یدک می کشد اما در حقیقت اگر بدو نآگاهی از موتور ، گیربکس و مشخصات فنی پشت فرمان S5 بنشینید و کوچک ترنی اشاره ای به پدال گاز کنید مطمئنا شگفت زده خواهید شد چرا که در این شاسی بلند جدید شما با یک پیشرانه 2 لیتری توربو روبرو هستید . قلب تپنده S5 با کد HFC4GA3 توسط کمپانی JAC بر پایه یک پیشرانه 134 اسب بخاری 2 لیتری طراحی شده و با اضافه شدن توربو به این مجموعه حداکثر قدرت این شاسی بلند به 174 اسب بخار رسیده است . قدرتی که در شاسی بلند های کره ای با پیشرانه 2.4 لیتری کسب خواهید کرد و البته با قیمتی حدود دو برابر S5 ! حداکثر گشتاور S5 نیز از دور موتور 2000 تا 4000 روی عدد 235 نیوتون متر ثابت است. انتقال قدرت در S5 به محور جلو صورت می گیرد و این وظیفه بر عهده گیربکسی است که به عنوان دیگر شگفتی فنی S5 شناخته می شود ؛ گیربکس 6 سرعته دستی . در مقایسه با گیربکس های 5 دنده معمول ، دنده ششم در این گیربکس موجب می شود تا در سرعت های بالا امکان کاهش مصرف سوخت با ضریب سبک تر گیربکس فراهم شود و رانندگی در سرعت بالا روی دور موتور پایین تر صورت گیرد به گونه ای که در این شرایط مصرف ترکیبی این کراس اوور توربو حدود 7.7 لیتر اعلام شده است .

 

تکنولوژی‌باران !

به نقل از هفته نامه خودرو امروز – هر تصوری که از آپشن های یک شاسی بلند زیر 100 میلیون تومان دارید را کنار بگذارید چرا که S5 در نگاه نخست تمام آن ها را تغییر می دهد . این خودرو برای اولین بار در بین خودرو های چینی با سامانه کنترل الکترونیکی پایداری ESC به بازار کشورمان عرضه خواهد شد . علاو هبر آن سیستم ترمز ABS،EBDو EBAبه صورت استاندارد روی 4 ترمز دیسکی S5 انجام وظیفه می کنند و برای بالا رفتن و پایین آمدن از شیب های تند سیستم های HAS(کمک شروع حرکت در سربالایی) و HDC ( کنترل حرکت در سراشیبی ) به کمکتان می آیند . کنترل لحظه ه لحظه فشار باد تایر ها نیز بر عهده سامانه TPMS است تا به صورت الکترونیکی در صورت نیاز مشکل فشار باد تایر را به شما اطلاع دهد . تمام این تکنولوژی های ایمنی مواردی هستند که به سختی در خودرو های بالای 150 میلیون تومان یافت می شوند چه برسد به بازار زیر 100 میلیونی ها !

قیمت قطعات یدکی جک S5

 

مجموعه آپشن های کاربردی

همانند تکنولوژی های متعدد وقتی در کابین S5 قدم بگذارید با مجموعه ای کامل و کاربردی از آپشن ها مواجه خواهید شد به گونه ای که چه برای سفر های درون شهری و چه سفر های طولانی کمبودی را احساس نخواهید کرد . طراحی کابین با ه رنگ مشکی ، نقره ای و قهوه ای به هیجان انگیز و دلنواز است و ریسک JAC در این طراحی کاملا به چشم می خورد . روی داشبورد خطوط منظم و اصلی قرار گرفته اند و فرم ها چشک نواز هستند . برای یک رانندگی بلند مدت و جلوگیری از خستگی نمایشگر اطلاعات پشت فرمان از نوع سوپر ویژن با روشنایی شب و روز است و در کامپیوتر سفری این نمایشگر اطلاعات کاملی مربوط به مصرف سوخت متوسط ، زمان حدود خروج از پمپ بنزین و … نشان داده می شود . نمایشگر های درجه آمپر و میزان سوخت موجود در باک 55 لیتری آن نیز به صورت دیجیتالی به نمایش در می آیند . در بخش میانی نمایشگری با ابعاد بزرگ قرار گرفته است که به صورت لمسی کنترل می شود و پایین تر از آن و در مقابل دسته دنده امکان استفاده از پورت های USB و AUX فراهم می آید . تنظیم برقی آینه های مجهز به گرم کن از طریق کلید های سمت چپ فرمان امکان پذیر است و علاوه بر آن راننده می تواند سیستم بلوتوث را برای مکالمه تلفنی از روی فرمان کنترل کند. صندلی راننده تنظیمات کاملی برای تسلط روی خودرو و جاده را به صورت دستی فرهم می کند که از مه مترنی ان ها می توان به تنظیم کاربردی ارتفاع اشاره کرد . سیستم تهویه مطبوع با مکانیزمی دیجیتال به صورت دستی تنظیم می شود و دریچه های بزرگ آن به خوبی سطح کابین را تحت پوشش قرار می دهند . روکش صندلی ها ، دسته بنده و فرمان از جنس چرم است و علاوه بر بهره گیری از مه شکنهای جلو و عقب ، سامانه روشن و خاموش شدن اتوماتیک شچراغ ها بر اساس نور محیط نیز در زمره اپشن های S5 به چشم می خورد . تایر های 225/60 R17زیر این خودرو با رینگ های 17 اینچی آلومینیومی نیز ظاهری جذاب به کراس اوور جدید JAC در ایران داده اند .

 

 

پشت فرمان S5

همانطور که در بخش فنی ذکر شد اگر با توانایی های فنی S5 آشنا نباشید در نخستین لمس پدال گاز S5 شگفت زده می شوید و این موضوع در طول آزمایش و در تجربه افراد محتلف در رانندگی کوتاه مدت با این محصول کاملا محسوس بود . حرکت را با فشردن پدال کلاچ و چرخاندن سوییچ آغاز کردیم تا قلب 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر S5 از خواب بیدار شود . نمایشگر اطلاعات پشت فرمان کم کم روشن شد و له رنگ آبی در آمد به شسبک سوپر اسپرت های روز جهان عقربه های دور و موتور سرعت یک بار تا انتها رفتند و به نقطه شروع بازگشتند . با قرار دادن USB در ورودی مخصوص زیر بخش میانی کنسول از طریق کنترل لمسی نمایشگر به بررسی 4 بلند گو سراسر اتاق S5 پرداختیم و با قرار دادن گیربکس در دنده 1 حرکت را آغاز کردیم ؛ شروع اولیه با فشردن پدال گاز تا انتها ، طوفانی و دور از انتظار بود . هرزگردی به حدی طولانی بود که برتری موتور به وزن 1.5 تنی S5 کامل به چشم می آمد . با آغاز حرکت تصمیم گرفتیم هر دنده را تا بالاترین حد دور موتور بررسی کنیم اما زمانی که در دنده 1 دور موتور به 5500 رسید با کات آف ناگهانی مواجه شدیم که معمولا برای جلوگیری از فشار بیش تر روی موتور و افزایش مصرف سوخت در نظر گرفته می شود . توربو معمولا از دور 3000 تا 3500 وارد مدار می شد و ضربه ناگهانی ورودش به مدار کاملا محسوس بود . با توجه به فشار پایین و کوچک بودن بازه عملکرد توربو صدای خاصی از این سیستم به گوش نمی رسید اما صدای نفس آرامی در طول رانندگی با دور بالا به گوش می رسید . پایداری S5 با توجه به سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و چند اتصالی مستقل Eشکل در عقب با همراهی سیستم فرمان نرم و دقیق فراتر از حد انتظار ظاهر شد و در مانور های خیابانی و شتاب جانبی G فرارتر از 0.5 به راحتی قابل کنترل بود . این سیستم تعلیق در گذر از موانع متعدد خیابان نیز آرامش اتاق و سرنشینان را حفظ می کرد . در بررسی که روی شتاب خودرو انجام شد در نهایت به عدد 10.5 ثانیه دست پیدا کردیم که در مقایسه با شاسی بلند های چینی موجود در بازار حدود 3 الی 4 ثانیه عدد بهتری را نشان می دهد .

قیمت و زمان ورود به بازار :

تولید جک S5 توسط شرکت کرمان موتور آغاز شده است و بر اساس گفته های مسئولین این شرکت قیمتی بین 70 تا 80 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته شده است.

 

تصاویر مدل نهایی جک S5 در بازار ایران

خوشبختانه بر خلاف نمونه اولیه، کرمان خودرو تریم داخلی تمام مشکی را برای این خودرو برگزیده است که تصاویر مدل های موجود در نمایشگاه های کشورمان را می توانید در زیر مشاهده فرمایید.

جک S5-فضای داخلی    جک S5-مانیتورجک S5-تریم مشکی-2جک S5-فضای داخلیجک S5-تریم مشکی

 

 ویدیو تست تصادف جک S5

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

پژو های جدید ایران خودرو،گالری تصاویر + قیمت

پژو 208

پرسیس / برلیانس H230 تولید می شود + مشخصات و قیمت نهایی

پرسیس / برلیانس H230 تولید می شود + مشخصات و قیمت نهایی

مقایسه ارزشی خودروهای چینی در بازار ایران

مقایسه ارزشی خودروهای چینی در بازار ایران

تجربه رانندگی با هیوندای الانترا نسل پنجم MD

تجربه رانندگی با هیوندای الانترا نسل پنجم MD

 

آزمایش رانندگی با جیلی X7 در تهران

آزمایش رانندگی با جیلی X7 در تهران

آزمایش و بررسی برلیانس V5 در پیست آزادی

brilliance_v5_برلیانس_وی5 (6)

 

 

تست MVM X33 و MVM 315 جدید در پیست آزادی

تست MVM X33 و MVM 315 جدید در پیست آزادی

 

 

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 


920 دیدگاه

  1. سهراب | شهریور 21, 1398 | لینک نظر

    جک حرف نداره ماشین خوبیه من اولین نظرات رو در مورد این ماشین میخوندم که خیلی ها داشتن انتقاد میکردن که ماشین چینی اخه ولی الان بعد از گذشت چندین سال فکر کنم به همه ثابت شده که محصولات جک خوب هستن و میشه بهشون اعتماد کرد من جی 5 دارم 110000 تا کار کرده 5/5 سال دارمش کاملا ازش راضیم

  2. Ap | شهریور 20, 1397 | لینک نظر

    بی وای دیs6 خیلی بهتره با موتور 165 اسب بخار و 2400 سی سی و موتور راوفور دو نسل پیش و پلت فورم لکسوس

  3. محمد | اسفند 9, 1396 | لینک نظر

    سلام خدمت همه فروش جک با امدن تیگو جدید افت چشم گیری داشته میتونید از نمایندگیا بپرسید . جک فقط قدرت موتورش بهتره از تیگو و اونم بخاطر توربو که شرایط نکهداری سختی داره. تیگو اپشن های بیشتر و کیفیت خیلی بهتری از جک داره و کیفیتش مثل کره ایی هاست موتورشم بد نیست خدایی شتابش 12 ثانیس شتاب ثانویشم عالیه حالا خودتون میدونید پولتونو چکار کنید .

  4. من حدود 11 ماه هستش که s5 اتومات رو خریدم قبلش هم به ترتیب سمند و پژو 206 و ویتارا (دستی) داشتم اولش یه مقدار تو خریدش تردید داشتم چون خیلی از دوستانم که برندهای دیگه چینی مثل لیفان یا MVM (چری) رو خرید بودن خیلی راضی نبودن ولی با کمی تحقیق به این نتیجه رسیدم که محصولات کمپانی جک مقداری متفاوته . خرید این ماشین از کرمان موتور برای من حدود 85 میلیون تموم شد البته اگه خواب پولم رو حساب کنم حدود 88.5 که تا الانی که دارم این متن رو مینویسم قیمت کارخونه به 100 میلیون رسیده و حتی اگه الان بخوام دست دوم ماشینم رو بفروشم به قیمت بالاتری از خریدم میتونم بدم پس خیلی نگران افت قیمت این ماشین نباشید
    در مورد هزینه نگهداری باید بگم که تا حالا 2 بار برای سرویس اولیه و سرویس 10 هزار تا رفتم که دفعه اول کاملا رایگان روغن و فیلتر و چکاپ رو انجام دادن و سری دوم هم فکر کنم حدود 180 شد و تو این 11 ماه به جز این مبلغ هیچ هزینه ای نداشته
    البته توجه کنید این ماشین اگه گارانتیش تموم بشه و مشکل پیدا کنه هزینه خیلی بالائی ممکنه براتون بتراشه گیر بکس این ماشین به خاطر تکنولوژی خیلی بالا (DCT هافر آلمان )حدودا 30 میلیون قیمت داره و واقعا نگهداریش ممکنه ریسک بالائی داشته باشه البته تا حالا تعداد انگشت شماری توش خرابی داشته که مجبور به تعویض کامل شده و اکثر مواردی که خریدارها از تقه گیربکس شکایت داشتن با مراجعه به نمایندگی و تعویض برنامه ( اصطلاحا learn) مشکل برطرف شده خیلی از این موارد هم به خاطر استفاده نادرست به وجود میاد چون ترمز دستی این ماشین برقی هستش خیلی ها فراموش میکنن قبل از توقف کامل ترمز برقی رو فعال کنن و این مورد خصوصا در جای شیب دار باعث بهم خوردن برنامه گیر بکس میشه ( حتی قفل شدن گیر بکس میشه) پس باید دقت کنید این ماشین مثل یه 206 یا سمند نیست و باید باید عادت های رانندگیتون رو عوض کنید وگرنه ممکنه به گیربکس آسیب جدی برسونید
    خود من همیشه به این نکته ها دقت داشتم و تا حالا هیچ مشکلی نداشتم گیربکس این ماشین یکی از نقاط قوت اون هست و شما اصلا تعویض دنده ها رو متوجه نمیشید از نکات قوت دیگه ماشین موتور خیلی قوی اون هستش که من بارها تو نقاط کوهستانی اونو تست کردم و اگه دنده رو در حالت اسپرت بزارید راحت از پس هر مسیری بر میاد
    از لحاظ مصرف سوخت هم تو اتوبان یا جاده کفی در بهترین حالت حدود 7.5 تا 8 لیتر میسوزنه و در شهر بین 12تا 13 لیتر (در حالت ترافیک متوسط ) نسب به ماشین های قبلی که داشتم واقعا تو شهر مصرف بالائی داره ولی تو جاده خیلی با یه سمند یا 405 تفاوتی نداره
    البته اینم توجه داشته باشید که این ماشین موتور توربو 2000cc با 174اسب هستش در کل با توجه به اینکه قیمت سوخت تو ایران بالا نیست شاید این مسئله خیلی به چشم نیاد و شاید تو 100 هزار کیلومتر 2 میلیون تفاوت قیمت سوخت شما بشه
    در مورد کیفیت رانندگی هم واقعا خیلی ماشین کم صدا با پایداری خوب هستش همینطور امکانات رفاهی تقریبا کاملی داره تو مسافرت های طولانی شاید بعد از 7 ساعت رانندگی احساس خستگی بکنید
    یکی از معایبش عدم وجود کروز کنترل هستش که تو مسافرت واقعا به کار میاد و معلوم نیست چرا حذفش کردن همینطور عیب دیگش اینه که سیستم تعلیق ماشین خشکه تو جاده هایی که ناهموار باشه یا تو دست اندازها تکون های زیادی داره البته من اینو در مقایسه با ویتارا و 206 که قبلا داشتم دارم میگم از لحاظ کیفیت قطعات استفاده شده تو ماشین اکثرا از برندهای مشهور هستش مثلا خیلی از چراغهای valeo ، و ECU شرکت Delfi و تجهیزات برقی Boush و اصلا با ماشینهای داخلی که قطعات درجه 2-3 چینی استفاده میکنن قابل مقایسه نیست
    از لحاظ کیفیت متریال داشبورد تقریبا مشابه تیگو 5 و هایما S7 هستش و کیفیت قطعات از ماشینهای کره ای پاینتر هستش ولی از نظر من از لحاظ طراحی وضعیت خوبی داره حتی نسبت به نسل های قدیمی توسان و اسپورتیج
    مشکل دیگه ای که داشتم با این ماشین صدای باد وقتی هستش که باد از سمت مقابل بیاد که البته معمولا تو سرعت های بالای 100 کیلومتر پیش میاد
    در مورد موتور توربو و نگرانی از عدم مطابقت با سوخت ایران من مشکل خاصی نداشتم البته همیشه بنزین یورو 4 مصرف کردم ولی بهتر هستش هر 5000 تا روغن خودرو رو عوض کنید
    اما چیزی که به نظرم باعث موفقیت این ماشین شده و اونو تو بازار ایران جا انداخته طراحی زیبا (که البته مقدار زیادی کپی برداری هستش )موتور توربو و گیربکس خوب با تکنولوژی بالا و لیست بلند امکاناتش هست که باعث میشه آدم از یکی دوتا ایراد دیگش مثل سیستم تعلیق خشک یا مصرف داخل شهر زیاد یا صدای باد چشم پوشی کنه من که از این خودرو تا الان خیلی راضی هستم و قصد دارم فعلا نگه اش دارم چون اولا گزینه بهتر تو این رنج قیمتی نمیبینم و همچنین با افزایش قیمت تعرفه واردات خودرو خرید خودرو های کره ای یا اروپائی برای افرادی مثل من تبدیل به رویا شده
    شاید در سال 97 در صورت به بازار اومدن جک s7 یا هاوال H6 نسل جدید تصمیم بگیرن که اونها رو با S5 تعویض کنم ( که البته قیمتی در حدود 130 تا 150 میلیون خواهند داشت) که اونها هم تو یه کلاس قیمتی بالاتر هستن و منصفانه نیست که با s5 مقایسه بشن

  5. هادي | آبان 18, 1396 | لینک نظر

    سلام لطفا منو تو گروه اس فايو عضو كنيد
    ٠٩١٢٢٩٥١٧٧٠

  6. محمد | خرداد 28, 1396 | لینک نظر

    هر کسی خودرو چینی بخره بزرگترین اشتباه عمرش رو مرتکب شده .

    • در پاسخ به: محمد

      shaahin e | خرداد 29, 1396 | لینک نظر

      شما که اومدی بد بگی حالا تجربه و یا دلیل بد گفتن هم میگفتی . به هر حال من هم خودرو ایران خودرویی دارم منم میگم هرکس ماشین داخلی بخره بزرگترین اشتباه رو کرده . خوب حالا ایرانی نخریم در محدوده ی زیر پنجاه . چینی بین ۵۰ تا ۱۰۰ نخریم . دوستان پس بریم به سوی ماشین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هم حتما یه ایراداتی دارن . تکلیف چیه ؟

    • در پاسخ به: محمد

      امین | خرداد 31, 1396 | لینک نظر

      با سلام- بنده تقریبا یکسال پیش برای اس 5 اتوماتیک ثبت نام کردن و اواخر ابان تحویل گرفتم و الان نزدیک به 20 هزار تا کار کرده. می خواستم تجربه خودم را از خودرو های چینی با شما در میان بذارم شاید مفید باشه. من در سال 90 یه سمند ال ایکس مالتی پلکس گرفتم به عنوان دومین ماشین صفر خودم. تا سال 93 داشتمش و 110 هزار تا باهاش رفتم. من ادم خیلی حساسی در نگهداری ماشین هستم و علیرغم استفاده زیاد از ماشین ازش مراغبت زیادی هم می کنم بطوری که موقع فروش ماشین اولی کسی که ماشین من رو میبینه خرید می کنه! من سمند رو خیلی دوستش داشتم ولی دو تا عیب خطرناک براش پیش امد. یکی شکستن اتصالات بالای پمپ بنزین و ریختن بنزین در زیر صندلی که در مسافرت رخ داد و خیلی شانس اوردم که ماشین اتش نگرفت و دوم لرزش ناگهانی و غیر عادی خودرو در سر پیچ در سرعت بالای 120. البته من همیشه براش از لاستیک خوب کره ای استفاده می کردم و رینگش هم فابریک الیاژی الومینیومی بود و به بالانس رینگ ها و تعویض جلو بندی حساس بودم. یکبار هم واترپمپش نشتی داد و همراه تسمه تایمینگ تعویض شد. خلاصه سال 93 احساس کردم دیگه وقته عوض کردنش رسیده. به عنوان جایگزین در یک نمایشگاه جی 5 اتوماتیک را دیدم و از مشخصات فنی و ظاهر ماشین خوشم امد. و مدتی بعد ثبت نام کردم. اولین بار که از در نمایندگی ماشین رو بیرون اوردم متوجه یه موضوع بد شدم و انهم خشکی ماشین بود. ولی تجربه ماشین اتوماتیک با موتور سرحال باعث می شد این عیبش زیاد تو چشمم نیاد. من زیاد اهل مسافرت های طولانی هستم و زیاد تو جاده ماشین روندم. پایداری و ارامش جی 5 تو جاده خیلی برام جذاب بود. از طرفی موتورش خیلی باحال بود و گاز دادن باهاش حال می داد. کاری به اینکه تکنولوژیش کپی بود یا قدیمی ندارم. هر چی بود باهاش حال می کردم خصوصا وقتی با دنده 3 تا نزدیگ 170 تا می رفت و تو سربالایی خیلی از ماشین ها رو جا می ذاشت. هر بار سوارش می شدم بعید بود تا کات اف گاز ندم. فشار های زیاد در مسافرت باعث شد بعد از یکسال و نیم اولین نشونه ظاهر بشه و نشتی از واتر پمپ اتفاق افتاد. شدید نبود و یکروزه در نمایندگی مرکزی کرمانموتور رایگان تعویض شد. این اولین عیبش تو کیلومتر 40 هزار بود. همون موقع بود افت قیمت ماشین ها بخاطر رکود بازار اواخر سال 94 زیاد شد و احساس کردم با توجه به روند بازار بهتره جی 5 رو رد کنم. من اون رو 55 گرفته بودم و 50 فروختمش (یکی هفته طول کشید اینترنتی فروختم) با کارکرد 40 هزار تا! البته یه تصادف از عقب هم باهاش داشتم که یه پژو بهش زد خسارت قابل توجهی داشت. راستش ماشین از چشمم افتاد بعد از اون تصادف. همون موقع اس 5 اتوماتیک معرفی شد و من چون تجربه خوبی با جی 5 اتوماتیک داشتم (کاری با تجربه دیگران ندارم) و خیلی منش جی ای سی در طراحی خودرو که حالت اسپرت برای قشر جوان را ارائه می کنه را خوشم امده بود، اس 5 رو ثبت نام کردم. برای من اس 5 اتوماتیک 83 تموم شد و بعد از مدتی که قیمش بالا رفت باعث شد تا خوشحال تر بشم. به نظر من سیستم های اس 5 که نمیشه هیچ عیبی بهش گرفت: گیربکس، موتور، فرمان پذیری و تجهیزات برقی اون هستند. ماشین جون داری هست و کشش سربالایی و شتاب خوبی داره. تو جاده از 95 درصد ماشین ها کم نمیارید و این خیلی حال میده. خصوصا من با گیربکسش خیلی حال می کنم. استفاده از تکنولوژی های جدید خودرویی مثل توربو و دابل کلاچ و سیستم های الکترونیکی باعث میشه ماشین همیشه برای شما جذاب باشه. البته این موضوع برای من که علاقمند به این مباحث هستم جذاب هست ممکنه کس دیگه ای به این جور چیزها فکر نکنه! خب ماشین جاداری هست و تو مسافرت حسابی این موضوع کمک کننده هستش! نکته دیگه توجه به جزئیات در طراحی این ماشین هست و لذا من فکر می کنم چینی ها خیلی براش وقت گذاشتن. حسن دیگه استفاده از تامین کننده های خوش نام در تامین قطعات هست. درسته که تمام قطعات در چین ساخته شده ولی همه از نمایندگی های پدر مادر دار برندهای معروف هستند. من خودم یکروز افتادم تو ماشین تمام برند ها را چک کردم و هیچ دروغگویی از طرف جی ای سی در کار نبود. التبه من این را تو جی 5 هم دیده بودم. سیستم اصطلاحا هد یونیت هم خیلی کامل هست خصوصا جی پی اس ایران، میرور و دی وی دی، بلوتوث و … . یه مورد جالب هم راحتی صندلی های ردیف عقب هست که خیلی حس خوبی به سرنشین ها میده. اما ایراداتی که داره: خشکی ماشین باز هم به چشم می خوره. البته بعضی ها معتقد هستند این کلاس ماشین ها اینجورین ولی هر چی هست جالب نیست. البته تو مسافرت وقتی ماشین سنگین میشه خیلی نرم میشه و با قدرتی که داره ادم احساس می کنه رو ابر داره میره. مصرفش برای من از اون اول که گرفتم و تا حالا کامپیوتر سفری را صفر نکردم نشانگر متوسط مصرف تقریبا عدد 11 رو نشون میده. تو کفی مصرفش از 7.5 پایین نمیاد و تو دنده 6 بالا تر از 12 هم نمیره (تو سربالایی) به هیچ وجه! البته خب دنده های دیگه مصرف بالایی داره. من همیشه سوپر میزنم. باک کوچکی داره که بیش از 45 تا بنزین نمیگیره و باعث می شه تو جاده های طولانی تندتند پمپ بنزین وایسه ادم. البته این هم جنبه ایمنی داره! یه ایراد دیگه اون کیفیت خیلی پایین دو تکه از پلاستیک های داشبور هست یکی پشت آمپر و یکی تزییات طرح چوب روی داشبورد و کنسول کنار! که من دیدم تو نسل 2 این ماشین تو چین عوض شده ولی تو ایران تغییر نکرده. یه ایراد دیگه اینکه وقتی باد مخالف تو جاده هست صدای برخورد باد با ماشین به داخل میاد. (ولی کلا ماشین کم صدایی هست.) یه مورد خساست در تعداد دکمه ها و کلید ها هست. مثلا سانروف سه حالته یه کلید داره! حالا فکر کن چند تا فانکشن با همون یه کلید باید انجام بشه! من هنوز هم اشتباه می کنم. یا کلید سیستم برودتی! یه ولوم داره کم مونده ماشین باهاش گاز هم بخوره! دور فن، دما، جهت وزش باد و … با همون ست میشه! سایر موارد خاکستری هستند. نه انقدر خوب و نه انقدر بد که من یادم مونده باشه.

  7. hirad.fd | خرداد 16, 1396 | لینک نظر

    با این وضعیت مصرف سوختش وحشتناکه!!!!

  8. goli_fard | خرداد 16, 1396 | لینک نظر

    ba tavajohe be moshakhasat fanish ke neveshte, in asbe bokhar kheilii kam nistesh vase motor 2000 turbo ????

  9. shahin.ms | خرداد 16, 1396 | لینک نظر

    hamash copiye in mashiiin

  10. sorosh | خرداد 16, 1396 | لینک نظر

    تو سایتای مختلف زیاد دیدم مقایسه تیگو و جک رو ولی تیگو هم مصرف سوختش خیلی کمتره هم موتورش با اسب بخارش همخونی داره

  11. poorya | خرداد 16, 1396 | لینک نظر

    موتور 2000 توربو با 174 اسب بخار؟ خنده داره

  12. Ali | خرداد 16, 1396 | لینک نظر

    قطعا خودرو سازی که حتی داخل خود چین هم فروش بسیار ضعیفی دارد ایرادات زیادی داره که همونطور که دوستان گفتن ظاهر کپی , قدرت موتور , مصرف بالا و در کل پرفورمنس بسیار پایین در کنار خدمات پس از فروش ضعیف باعث میشه گزینه خوبی برای خرید نسبت به قیمتش نباشه

  13. امید | خرداد 13, 1396 | لینک نظر

    با احترام به نظر نویسنده می خواستم نکاتی رو در خصوص آیتمهای درج شده بگم:
    1- در خصوص طراحی خودرو : اولا این خودرو تا جایی که امکان داشته از برند کره کپی شده و شرکت جک هیچ هزینه ای برای طراحی خودرو انجام نداده و پس نمی توان در خصوص طراحی این خودرو صحبت کنیم 2- در خصوص موتور و گیربکس اینطور که شما تعریف و تمجید کردید نیست اول موتور و گیربکس از قدیمی ترین و بی کیفیت ترین نسلهای موتور و گیربکس بوده که این شرکت می خواسته با توربو ایراد بزرگ این خودرو رو لاپوشانی کند وگرنه موتور با حجم 2 لیتری و با توربو باید بالای 200 اسب بخار قدرت داشته باشه نه 174 اسب بخار. 3- در خصوص قطعات هم باید بگم تقریبا بیشتر قطعات استفاده شده از بی کیفیت ترین مواد ساخته شده بطوریکه بعد از 5000 کیلومتر رانندگی با این خودرو خرابی و سر و صدا در این خودرو واقعا آزاردهنده میشه. امیدوار هستم شرکت کرمان موتور همانطور که اعلام کرده قصد دارد محصولات کره ای رو جایگزین محصولات چینی نماید زودتر این کار رو انجام دهد . فقط نمی دونم چه بلایی سر این همه مشتری که جک و سایر محصولات این شرکت رو خریدن می یاد همین الان قطعات این خودرو علی الخصوص جک اس 5 تو بازار و نمایندگی ها کمیاب می باشد.

    • در پاسخ به: امید

      رضا | خرداد 29, 1396 | لینک نظر

      آقای عزیز قدرت توربو قابل تنظیم هست و به خاطر کاهش فرسایش موتور، روغن موتور و … قدرت را محدود میکنند. من از این خودرو استفاده میکنم و بعد از بیش از ۲۰۰۰۰ کیلومتر استفاده شاهد هیچ خرابی و سر و صدای جدی نبودم. کابین هم بسیار کم صدا هست.

    • در پاسخ به: امید

      مهران | خرداد 3, 1397 | لینک نظر

      اطلاعات شما غلط است ..به عنوان مثال طراحی این ماشین توسط یه طراح معروف ایتالیایی در دفتر طراحی JAC در تورین ایتالیا انجام شده و كبی نیست شاید شبیه باشه…و البته گیربكس و موتور این ماشین جزو بهترینهای چینی هستش تو بازار..ڑس اطلاعات غلط شما دلیل دیگه ای داره…البته در كل از لحاظ كیفی ماشین متوسطی محسوب میشه

  14. Masoud | مهر 23, 1395 | لینک نظر

    با سلام به دوستان من ی سوال دارم از کسانی ک واقعا اس 5دارن اول اینکه هزینه ی نگه داریش مثل تعویض روغن تعویض فیلتر و…چند در میاد دوم اینکه الان واقعا ازش راضی هستین بعد از استفاده از توربو ایا مشکلی ایجاد شده مثلا استهلاکش زیاد شده؟

  15. آرمین | شهریور 4, 1395 | لینک نظر

    قدیمی ترین ، سرشناسترین و تخصصی ترین گروه جک S5 در تلگرام (لینک جدید)

    https://telegram.me/joinchat/Bp2h9DwObYW-_eSPGVds6g

    (آرمین)

  16. آرمین | شهریور 4, 1395 | لینک نظر

    قدیمی ترین ، سرشناسترین و تخصصی ترین گروه جک S5 در تلگرام

    https://telegram.me/joinchat/Bp2h9DwObYW-_eSPGVds6g

    (آرمین)

  17. تیگو ران | شهریور 3, 1395 | لینک نظر

    Jac نامبر فایو اس در مقابل تیگو فایو شانسی ندارد