موتور اسپرت

وقتی مرسدس به یک ماشین فرمول یک 90 درصد رضایت می‌دهد!

این روزها هدف مرسدس تولید ماشینی بوده است که به عنوان “یک ماشین 90%” برای فصل 2017 فرمول1 شناخته و توصیف شود، با توجه به این که مجموعه مقررات فنی جدیدی در فصل جاری اعمال خواهد شد.

تیم مرسدس با موتور هیبریدی 6 سیلندر خود آماده شده است تا برای چهارمین سال بصورت متوالی برنده این فصل از رقابت‌ها باشد اما این تیم اذعان داشته‌اند که نمی‌خواهد با اولین خودروی تغییر یافته‌شان که بر اساس قوانین جدید ساخته شده است خیلی بلند پروازی کند.

جان اون (John Owen) طراح اصلی این خودرو، به مجله F1 Racing در مورد مرسدس جدید خود که با کد W08 شناخته می‌شود، گفته است که “این خودرو در طراحی نسبت به W07 سال قبل طراحی شده است. ما هدف را برای ساخت یک ماشین 90% برای فصل 2017 تعیین کردیم و ممکن است عجیب به نظر بیاید که چرا به دنبال 100% نیستیم اما در واقع با مشکلی که در مورد قوانین جدید با آن مواجه هستیم و آن این است که هیچ کس نمی‌تواند برخی چالش‌ها را مدیریت و حتی پیش بینی نماید مثلاً این که آیا لاستیک‌های جدید به نحوی که ما از آن‌ها انتظار داریم رفتار می‌کنند یا خیر، ما به نوعی راضی به همین 90% شده‌ایم. عوامل ناشناخته زیادی وجود دارد، بنابراین، هدف ما ماشینی است که بتواند شرایط مختلف را تا حد ممکن پوشش دهد و با اینکه برای آن شرایط بهینه سازی نشده است، باز هم بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. ما تنظیمات متعددی را روی ماشین پیاده سازی کرده‌ایم و توانایی واکنش در شرایط مختلف را در آن به‌وضوح دیده‌ایم. متأسفانه، بیشتر شرایطی که ممکن است با آن روبرو شویم را تا وقتی که فصل شروع نشود متوجه نخواهیم شد و آن وقت است که باید بفکر برطرف کردن‌ آن‌ها باشیم. در طول سال گذشته نیز برای مواردی که نیاز به تغییر نداشته‌اند، ما تغییرات زیادی انجام دادیم، و برای آن که دوباره اشتباه سال گذشته را تکرار نکنیم، امسال از این کار صرف نظر کردیم.”

وی افزود منظور من (از ماشین 90%) آن است که ما این خودرو را کامل و بی نقص ندانیم و دلیل این امر آن است که قادر باشیم در حین طراحی دست خودمان را برای تغییرات باز بگذاریم. برای مثال ما نمی‌دانستیم که توسعه آیرودینامیکی‌مان را تا چه محدوده‌هایی باید پیش بریم و ماشین در چه قسمت‌هایی نیاز دارد تا کار بیشتری برای بهتر شدن عملکرد آئرودینامیکی‌اش صورت گیرد. اگر بتوان هر قسمت را حول ماشین حرکت داد متناسب با سایر اجسام قرار داد و مجبور نشویم که هر بخش را با پیشرفت‌های جدید، مجددا بسازیم خیلی هوشمندانه‌تر بنظر خواهد رسید. ما در یکی از قسمت‌های پاور یونیت‌مان نسبت به رقبا خیلی دیرتر تغییر لازمه را انجام دادیم و اگر این اتفاق در ماشین سال 2016 مان رخ  می‌داد، در واقع تغییری شگرف در طراحی و آغازی دوباره به حساب  می‌آمد. در مجموع و در حال حاضر‌ترجیح می‌دهیم که کمی ‌تنفس داشته باشیم و به خودمان استراحت دهیم اما برای ماشین بعدی بسیار قوی‌تر ظاهر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا