اسلایدربررسیچینی

برلیانس موتور جدید، رقیبی توانا + مشخصات فنی

برلیانس موتور جدید ، مزایا و معایب

بازه ی قیمتی پنجاه تا شصت میلیون تومان این روزها جز پر تراکم ترین حوزه های خرید و فروش خودروست و به جز چند فرانسوی قدیمی و دنا از سبد تولیدات ایران خودرو ، بقیه حاضران از برند های چینی هستند. سایپا و پارس خودرو از چندین سال پیش در تلاش برای کسب سهمی از بازار عرضه ی خودروهای برلیانس را آغاز نمودند و پس از مدتی تولید این برند تماما در خطوط پارس خودرو صورت پذیرفت.

تمامی برلیانس های عرضه شده تا به امروز که شامل سری H200 و  H300و برلیانس کراس می شوند مجهز به یک موتور 1.5 لیتری با توان 103 اسب بخار بودند که به خصوص در مورد سری H300و برلیانس کراس قادر به ارایه ی شتاب چندان جالبی برای خودرو نبود. حال پارس خودرو با اقدامی سنجیده و جهت رقابت قوی تر با دیگر خودروهای حاضر در این رده ، اقدام به عرضه سری H300و برلیانس کراس با موتوری حجیم تر و تغییراتی در امکانات نموده است. با ما همراه باشید تا این تولیدات جدید را بیشتر بررسی کنیم.
در مورد برلیانس بخوانید:

مزایا و معایب و مشکلات خودروهای برلیانس از دید مردم

برلیانس موتور جدید را بشناسید :

شرکت برلیانس یکی از شرکت های چینی تولید کننده خودروست که در سال 1992 تاسیس شد و امروزه همکاری هایی را با شرکت بی ام و دارد و تولیداتش شامل سگمنت های مختلف خودروهای سواری می شوند و علاوه بر تولید محصولات خود ، تولیدات دیگر برند های آلمانی و ژاپنی را نیز به بازار چین عرضه می کند . محصولات این شرکت با همکاری پارس خودرو و سایپا از سال 93 به صورت وارداتی و مونتاژ وارد بازار ایران شدند و توانستند با ارایه ی کیفیت بهتر نسبت به تولیدات وطنی و پشتوانه خوب مونتاژ پارس خودرو توجهات را به خود جلب کنند.

برلیانس موتور جدید ، شتاب و مصرف سوخت:

پیشرانه ی جدیدی که برای برلیانس ها در نظر گرفته شده ، یک موتور 1650 سی سی است که با همکاری شرکت برلیانس تولید شده و مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ یا VVT بوده که همانطور که خواهیم دید، مصرف سوخت مناسبی را برای این خودروها رقم می زند. این موتور که استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس کرده و مجهز به سیستم های EOBD و IUPR است ، می تواند حداکثر 114 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و 154 نیوتون متر گشتاور را در 4000 دور بر دقیقه آزاد کند که رقمی نسبتا مطلوب به نظر می رسد.

مطابق اعلام کارخانه شتاب برلیانس موتور جدید با تغییر ضرایب دنده به میزان 15درصد افزایش داشته که خبری خوب برای عاشقان شتاب است. همچنین قابلیت خودرو برای طی مسیرهای شیب دار بهبود زیادی را به خود دیده که می تواند مورد مهمی برای خانواده های ایرانی به خصوص در مسافرت ها باشد. در جعبه دنده ی برلیانس های جدید تغییراتی صورت گرفته است. این جعبه دنده با همکاری شرکت هیوندای پاورتک کره طراحی و تولید شده و خریداران قادر به انتخاب گیربکس پنج سرعته دستی یا چهار سرعته ی اتوماتیک خواهید بود . جعبه دنده ی اتوماتیک برلیانس ها هنگامی که برای اولین بار به بازار عرضه شدند در عمل خوب ظاهر شد و نظر مثبت خبرنگاران و خریداران را جلب کرد .

 

پارامتر های مصرف سوخت برلیانس موتور جدید

 

در بحث مصرف سوخت ، برلیانس هم چنان اقتصادی ظاهر می شود. در نسخه های دستی قادر خواهید بود تا مصرف سوخت6.4 لیتر در بزرگراه ، 9.6 لیتر در شهر و 7.6 لیتر به صورت ترکیبی را ثبت نمایید.

در نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز ارقام چندان تغییری ندارند و اندازه گیری ها 6.6 لیتر در بزرگراه ، 9.9 لیتر در شهر و 7.8 لیتر در حالت ترکیبی را نشان می دهند. با توجه به حجم باک 55 لیتری این خودرو ، به نظر می رسد مراجعه های اندکی به پمپ بنزین ها داشته باشید. هم چنین این مجموعه ی قوای پیشرانه تمام آزمایش ‌های فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده است و مناسب آب و هوا و شرایط جاده های کشور خواهد بود.

 

امکانات و تجهیزات برلیانس موتور جدید :

در برلیانس های جدید تفاوت های اندکی در امکانات نسبت به نسخه های قبلی ایجاد شده است. مطابق اطلاعات اعلامی کارخانه ، سیستم مالتی مدیا به همراه رهیاب جز تجهیزات انتخابی نسخه ی اتوماتیک است و تو دوزی داخلی نیز به مشکی تغییر رنگ داده است و در نسخه ی کراس قادر به انتخاب کروز کنترل برای خودروی خود خواهید بود.

سایر امکانات همانند قبل هستند و امکاناتی مانند کامپیوتر سفری ، سنسور دنده عقب ، دو کیسه ی هوا ، سانروف برقی ، تهویه هوای مکانیکی در مدل دستی و تهویه هوای برقی در مدل اتوماتیک ، سیستم ورود و استارت بدون کلید ، سیستم ترمز ABS+EBD ، فرمان برقی با غربیلک چرمی و تجهیزاتی دیگر را در این خودروها شاهد خواهید بود که در این رده ی قیمتی کافی به نظر می رسد. صندوق عقب 460 لیتری در نسخه ی H330 و 314 لیتر در نسخه H320 و کراس نیز مناسب مصرف خانواده های کوچک و متوسط خواهد بود.

 

قیمت و ارزش خرید برلیانس موتور جدید :

پارس خودرو برای برلیانس H330 دنده‌ای با موتور جدید قیمت 54,864,000 تومان و برلیانس H330 اتوماتیک با موتور جدید و مولتی‌ مدیا 66,481,000 تومان را در نظر گرفته که آن را رقیب مستقیم بسترن B30 قرار می دهد. با توجه به شرایط فروش اعلام شده ، تحویل های سریعتر و فراوانی نمایندگی ها در سراسر کشور ، به نظر می رسد برلیانس در این بخش برتر ظاهر شود. . برلیانس H320 اتوماتیک با موتور جدید و مولتی‌ مدیا 63,741,000 تومان قیمت گذاری شده که در این بازه بی رقیب است و یک هاچ بک اتوماتیک جذاب برای عشاق رانندگی خواهد بود. برلیانس کراس با موتور جدید نیز قیمتی معادل 67,796,000 تومان دارد که آن را ارزنده تر از برخی رقبا قرار می دهد و رقابت جالبی در این بخش در حال شکل گیری است.

 

بروز رسانی لیست قیمت برلیانس موتور جدید در تاریخ یکشنبه، پانزدهم مهرماه 1397 در بازار و کارخانه

نام خودرو قیمت کارخانه به تومان قیمت بازار به تومان
برلیانس H320 دنده‌ای 1.5 لیتری 52,014,000 81,000,000
برلیانس H320 دنده‌ای 1.6 لیتری 56,836,000 87,000,000
برلیانس H320 اتوماتیک 1.5 لیتری 58,919,000 97,000,000
برلیانس H320 اتوماتیک 1.6 لیتری 63,741,000 106,000,000
برلیانس H330 دنده‌ای 1.5 لیتری 50,041,000 83,000,000
برلیانس H330 دنده‌ای 1.6 لیتری 54,864,000 92,000,000
برلیانس H330 اتوماتیک 1.5 لیتری 61,659,000 104,000,000
برلیانس H330 اتوماتیک 1.6 لیتری 66,481,000 111,000,000
برلیانس کراس 1.5 لیتری اتوماتیک 62,974,000 105,000,000
برلیانس کراس 1.6 لیتری اتوماتیک 67,796,000 115,000,000

سخن پایانی :

برلیانس ها تا به امروز خودروهای خوبی بودند که از ضعف شتاب رنج می بردند. حال پارس خودرو با رفع این مشکل و قرار دادن یک موتور تنفس طبیعی قوی تر و حجیم تر ، توانسته مشکل شتاب و کشش این خودروها را رفع کند و در عین حال خریدار را از مشکلات توربو در امان نگاه دارد. قیمت گذاری صورت گرفته نیز رقابتی بوده و حاضران در این بازه را به دردسر خواهد انداخت. حال باید منتظر ماند و دید آیا برلیانس های جدید می توانند خاطرات تولیدات معروف پارس خودرو را در بازار تکرار کنند یا خیر.

مشخصات فنی برلیانس موتور جدید:

67 دیدگاه

    1. با سلام
      فکر کنم نظر شما اچ سی کراس باشه
      اچ سی کراس قیمت کمتری داره و البته شتاب کمتری نسبت به این خودرو داره ، در بحث کیفیت هم باید تحقیق کرد، خاموش شدن خودرو در حین حرکت مساله ی کم اهمیتی نیست.
      با تشکر

          1. با سلام ما که اچ سی کراس داریم کلی هم باهاش مسافرت رفتیم وباهاش حال کردیم خاموشم نشد نمایندگی هم نرفتیم زدیم رو حالت اسپورت برلیانس رو هم قورت دادیم پول اضافی هم الکی به کسی ندادیم خدایی 45 میرزه حلا شما انتقاد کن 15 میلیون هم پول اضافه بده یدون دوربین عقب هم نداشته باش موقع دنده عقب از بغل هم به پا کسی بهت نزنه چون برلیانس مثل اچ سی کراس 4ایربکه نیست

          2. با سلام
            چند نکته رو باید خدمت تون عرض کنم
            اول، تمامی اچ سی کراس ها مشکل خاموش شدن در حین حرکت ندارند ولی بسیاری از این خودرو ها دچار این مشکل بودن که در تمامی سایت های معتبر خودرویی بیان شده
            دوم، وجود کیسه های هوا بخشی از ایمنی هست، نه تمام آن، و کسب سه ستاره ایمنی از سی انکپ چین این مساله رو بیان میکنه که تمام ایمنی با کیسه های هوا بدست نمیاد، البته ایرادات به ایمنی برخی برلیانس ها وارد است
            سوم، برلیانس قبلی و اچ سی کراس از نظر شتاب شباهت های بسیاری با هم داشتن و ادعای شما مورد تحقیق است، اما در مورد سری آتی با موتور جدید باید منتظر ماند و دید.
            و چهارم، هر کدام از ما خودرویی رو خریداری کردیم، برای مدتی تحت تملک ماست و سپس با خودروی دیگری جایگزین می شود. دفاع غیر منطقی و بیان کلمات احساسی نشان دهنده پایین بودن سطح فرهنگ بسیاری از ماست که با یک خودرو به عنوان یک مساله حیثیتی برخورد میکنیم.
            با تشکر و موفق باشید

          3. اچ سی کراس ایران خودرو مشکل دید عقب داره، من نمیدونم چرا شیشه عقب کراس ها را اینقدر کوچیک طراحی کردن، راننده خوب میخواد ماشین را برونه. شما حتما رانندگیت خیلی خوبه مشکل نداشتی.

          4. حالا دلت خوشه 4 تا ایربگ داره ایربگاش بجای اینکه نجاتت بده میکشتت بدتر همون دوتا ایربگ برلیانس صد شرف اچ سی کراس داره تازه قیافه اچ سی شبیه دمپابی هست هنوز ماشین شناس نیستی برو بچه دهنت هنوز بو شیر میده شیراتو تموم کن بعد بیا اینجا فک بزن این دروغا رو از کجا میاری

    2. اچ سی کراس متاسفانه با موتور پژو ساپورت می شود که مشکل کلیشه ای تسمه تایم و داغ شدن شدید موتور و نتیجتاً مشکل واشر سرسیلندر را خواهد داشت به نظر من برلیانس از نظر طراحی موتور بسیار عالی است و فاصله بین رادیاتور با جلوپنجره ای و موتور بسیار جالب است و طوری قرار گرفته که در تصادفات قسمت رادیاتور و موتور ضربه بسیار کمی می خورد در سیستم خنک کنندگی موتور از ضد یخ استفاده شده و اصلا آب ندارد و لذا مشکل یخ زدن وجود ندارد .

      1. من خودم پژو دارم و واقعا از دست واشر سر سیلندرش ذله شدم – دلیل اصلی اینکه اچ سی کراس ننوشتم در کنار قیافه زشتش همین موتور پژو بودنش بود(هر چند فراوانی قطعات پژو یکی از محاسنش هست) – هر چند به لحاظ قیمتی اچ سی کراس بهتره ولی برلیانس بیشتر به دلش میشینه

        1. ماشین خوب برای هرکسی فرق میکنه، ماشین صفر بین داخلیها ال نود خوبه، تو چینیها هم برلیانسها، بیشتر هزینه کنی چانگان 35
          دست دوم هم مزدا 323، مگان، ماکسیما، ویتارا، کمری، سانتافه و …

        1. سلام.من یه برلیانس h330 موتور جدید گرفتم.واقعیتش ماشین خوب و در حد لاکچری تو ایران هستش.کیفیتشم خوبه……

  1. تا حالا شده فکر کنید افزایش حجم موتور و تغییر نسبت دنده ها چقد باید آب بخوره؟
    من اهل فن نیستم ولی واقعا این تغییرات در مدل ۳۳۰ باید ۵ میلیون هزینه تولید اضافه نسبت به موتور و گیربکس قدیمی داشته باشه؟!
    کسی نظری نداره؟ دوستان اهل فن

    1. فقط هزینه تولیدش نیست هزینه طراحی هم باید جبران بشه، برلیانس اصلا موتور 1650 سی سی نداره موتور جدید مگاموتورو میشه موتور داخلی بهش بگیم، ارزش حمایت کردن داره

      1. slm aga reza motur jjadidike migan khodeshon ertega nadadan in hamoun motore briliance v5 ke 112 asbe ina key motor tarahi kardan ina fgt baladan jelo agabo avaz konan

      1. بله صد در صد گیربکس بهتر بود شش دنده اتوماتیک میشد ولی خب هزینه ی تمام شده ماشین زیاد میشد

  2. بدلیانس داشتم که نه راه میرفت نه ترمز داشت اتاق هم که تعطیل رفتم یه اچ 30 خریدم تو خرکت خاموش میکرد و جوش میاوزد بردم نمایندکی گفت شانس آوردی دتده قاطی نکرده
    خلاصه فروختم و چون چینی بازم یه امجی 6 خریدم که خرجش بیچارم کرد اتاق بعد از 1 ماه شد خشخشه و هیچی قطعه نداره موتورش روغن ریزی دلشت اونم فروختم جک اس 5 هریدم خودرو روشن میشد اما راه نمیرفت و بدقلق بود مصرفش هم صدی 14 یاد آریا و شورولت های قدیمی می افتم
    فروختم الان دنا پلوس دارم که قاطی میکنه ecu و برقش مشکل داره مدام بوی سوختگی میاد از داخل میترسم باهاش حرکت کنم اصلا موندم با چه انصافی این آهن پاره هارو به مشتری میفروشن

      1. دقیقا همینطوره الان واسه سراتو ثبت نام کردم خیلی تعریفش میکنن تا ببینم اون چطوریه

        1. اگر منظور تون نسخه وارداتی باشه که خوبه
          اما اگر مونتاژ داخل باشه، جنسی که سایپا مونتاژ میکنه بهش اعتمادی نیست
          به نظرم یه لنسر 2014 تمیز و کم کارکرد بهتر میتونه رضایت شما رو جلب کنه

        2. باتوجه به شواهد و قرائن موجود و با عنایت به غلطهای املایی مکرر به نظر میاد رادمهر جان همان س.م خودمون باشه

    1. سلام ، تورو به جون هرکی که دوسش داری دیگه بیخیال خودرو شو برو پی اسبی ، شتری ، الاقی تا دیگه اذیت نشی ، آخه بنده خــدا این مشکلات رو از کجات درمیاری …

      1. با این خودرو کلی وقت و هزینه تلف شد امیدوارم خودورهای خوب چین یمثل امجی و چانگان وارد بشه با قیمت مناسبتر تا هرکس بتونه اجناس خوب چینی بخره

    2. شما مطمئنید رانندگی بلدید!! یه جوری نوشتید که هر کی بخونه فک میکنه شما تو عمرتون نتونستید چند قدم بیشتر ماشین جابجا کنید…!

    3. بنده خدا دنا ففط یه قطعه سالم داره اونم ای سی یوشه!
      چون اصلا ساخت بچه های اونوره،تو این ۲سال شماچقدر ماشین خریدی!
      نکنه فک کردی این صفحه ادبیاته که برامون داستان میگی!

    4. آقا واقعا جالب بود من هم یه mvm315 خریدم بیچارم کرد آخرشم با 10 میلیون ضرر فروختمش تا 20 هزار تا 3 بار دیسک و صفحه عوض کردم مدل 92 بود بعد جالبیش اینه 15 ساله گواهی نامه دارم و فقط 9 سال بخاطر لیسانس و فوق لیسانسم دانشجوی شهرستان بودم با ماشینهای مختلف تو جاده بودم وقتی رفتم نمایندگی مدیران خودرو بهم گفتن تو اصول رانندگی رو بلد نیستی و به من آموزش میدادن که اینجوری کلاچ بگیری دیسک صفحت نمیسوزه:)))))خلاصه جزوه هایی که نمایندگی تعمیرگاهها برای ام وی ام میدادن از کل تحصیل من بیشتر بود،البته ناگفته نمونه مثل اینکه سری بعدی های 315 مدل 93 به بالا بهتر بود ولی من باز جرأت نکردم ریسک کنم

  3. دوستان بسترن b30 رو بچسبید از دستتون نره…گیربکس تمام هوشمند و بروز تیپ ترونیک آیسن ژاپن به همراه مود اسپورت که روی ماشینای هشتاد میلیون به بالا نصب هست و فرمون تمام برقی آلمانی و موتور زنجیر تایم با گشتاور ۱۵۵ فولکس واگن بورا پلت فرم پنج ستاره فولکس واگن جتا با سیستم پایداری بوش نسخه ۹ و ترمز کمکی و سنسور شیب و سیستم کنترل کشش و صدهزار کیلومتر گارانتی و سه سرویس روغن و فیلتر رایگان با خدمات خاص بهمن موتور
    دیلایت.اتولایت.سانروف.کروز کنترل.مولتی مدیا با نویگیشن فعال.دوربین و سنسور عقب.صندلی چرم.. ساخته شده توسط کمپانی صاحب نام FAW

    1. عجب خودرویی این بسترن از سراتو و الانترا و کرولا هم بهتره مث اینکه!! نمیدوم پس چرا کسی زیربارش نمیره اینطور که میگی مخلوطی از ژاپن و آلمانه اما سایت اصلیش چیزی در اینمورد نگفته
      کاربر مادی میخوای تبلیغ کنی یه جوری اینکارو انجام بده که خیلی تابلو نشه فاوآسا بسترن بی سی اصلا نه شتاب داره نه کیفیت نه قیافه نه امنیت نه آپشن هیچی نداره یه مشت قطعه چینی سرهم بندی شده بی کیفیت که کافیه به بار مشتری بشینه توس میگه صد رحمت به داخلی ها بهیچ وجه کیفیت نداره شبیه خودزوهای کمونیستی دهه 80 میلادی تو آلبانی و یوگوسلاوی سابقه من کسی ندیدم ب ه سپت چنین خودرویی همش کپی و ناقص الخلقه است
      شما هم خدا روزیت جای دیگه بده بااین تبلیغت
      خودم چند تا چینی داشتم از 40 ملیونی تا 120 ملیونی اصلا همشون یکین سرو ته و فرقی ندارن گول این تبلیغ ها رو نخوردید و برید این بی 30 از نزدیک ببینید فقط ی بار بشیتید توش کیفیتش حال بهم زنه

      1. عزیز این ماشین تازه سه ماهه داره تولید میشه اونم فقط بصورت پیش فروش و نه قسطی!! کجا کسی نمیخره! تنها چینی که تحویل فوری و بازارش ۴ الی ۵ میلیون حداقل گرونتر از ثبت نامیش هست.
        قیمت بازار ۶۲ تا ۶۵ میلیونه در حالی که ثبت نامی اون با تحویل دو سه ماهه ۵۹.۴ هست و تنها چینی هست که تا به الان تونسته چهار ستاره کیفیت رو بگیره!!!
        پس نگین کسی زیرش نمیره و بی کیفیت هست…با سند حرف بزنیم..FAW دومین خودروساز تو چین هست..شما هنگام گارانتی جای اینکه با پراید پذیرش بشین تو نمایندگی سایپا،با مزدا ۳ پذیرش میشین تو نمایندگی بهمن موتور..مکانیک و سرویسکارتون تخصصش زمین تا آسمونه…با دید باز نگاه کنید…سیستم پایداری الکترونیک رو هیچ ماشین زیر هشتاد میلیونی نداره..با امنیتتون معامله نکنید..باقی آبشناش پیش کش
        در مورد کشش هم برید تحقیق کنید گشتاور موتور در حد ef7 هست که الان بالاترین گشتاور رو تو موتورای ایرانی داره
        شما تو سربالایی و سرازیری مشکل هن بودن ماشین و گیجی گیربکس رو ندارین و با سنسور شیب که داره خودش به موقع معکوس میده و یا در برابر سبک شدن دنده تو سرازیری مقاومت میکنه..اونم گیربکس شش دنده آیسن ژاپن!!شما کدf21 رو که بزنین میبینین این گیربکس رو کلی از ماشینای تویوتا هیوندا و شرولت نصب هست..مصرف ترکیبی هم ۶‌.۷ که خیلی عالیه با وزن ۱۲۷۰ که داره..تایراش هم اخیرا نکسن کره هست..تو سال آینده افزایش قیمت داره چون تحویل سال بعد با قیمت روز هست…۵۹ تومن هست..کلاهتون رو قاضی کنید..ظاهرش رو هم تو اینترنت سرچ کنید دستتون میاد..تست درایو هم تو بعضی نمایندگیای بهمن داره میتونین تشریف ببرین سوارشین و باهاش دور بزنین و همه جواباتونو بگیرین

        1. اگه سنگ یه خودوری آلمانی ژاپنی کره ای به سینه میزدی اصلا ایرادی نبود چون به واقعیت نزدیکه
          بی ام دبلیو و فولوکس و پاسات و … اینها رو از کوجات درآوردی دادا بخدا خود چینی ها هم اینقد رکه تو و امثال تو سینه چاک و دلباخته این آهن پاره ها از نوع چینی و از همه بدتر مونتاژ ایرانی هستی نیستن باید سفیر چین بابت این تملق و چاپلوسی و صغری کبری چیدن بابت زشت ترین چینی موجود بازار ایران و بی کیفیتترین چینی دنیا بهت مدال بازار گرمی بده آخه چین کدوم جنسش خوبه و قابل اعتماد که خودورهاش قابل اعتماد باشن؟؟

          1. کشور چین جنس درجه یک و دو و سه داره. ابرقدرت جهانه. الان گوشی آیفون که میزنه و گوشی آشغال هم میزنه. لباس درجه یک خوب میزنه لباس بی کیفیت ارزان هم میزنه. برلیانس بدوم شک درجه یک هست چون این شرکت مال بی ام و آلمان هست و خود بی ام و هم تولید میکنه. کسانی هم که برلیانس داشتن بجز مشکل در منتاژ هیچ ایرادی را ذکر نکردن. ماشین بعد از چند سال موتورش هیچی نشده.

          2. با نظرتون موافقم. من خودم برلی دارم ولی واسه پدرم b30 خریدم. گیربکسش عالی و حرف نداره. توی برفی که زمستون اومد سیستم پایداریش رو تست کردم اوکی بود.. توی شتاب صفر تا صد با برلی اتومات برابره ولی سربالایی واقعا سر تره از برلی.. به نظرم نقصش نسبت به برلی کیفیت پایین قطعات داخلیش هست مثل داشبورد صندلی ها کنسول و دکمه هاش کیفیتش پایینه.. ولی خیلی جادار تره. خصوصا صندلی عقب.. واقعا اگه گیربکس برلی ۶ سرعته بشه و پایداری الکترونیکی بهش اضافه بشه اونموقع قطعا میگم برلی سرتره ولی الان نمیتونم این حرفو بزنم. برلی با اینکه سیستم پایداری نداره ولی سر پیچ های خیلی تند واقعا حرف برای گفتن داره…

        2. مهدی یا همون محمد و هر اسم دیگه ای که در آینده داری بسه دیگه خوبه خودم از نزدیک این بسترن b30 دیدم که از بازیافت زباله های پلاستیکی تمام اجزاش تهیه شده و چقدر بی کیفیته و بوی نامناسبی میده موتور ضعیف سانروف بی جان که با صدای ناله و بزور بازو بسته میشه اونم یه قسمتش باز میمونه که با دست باید ببندی
          از کاربرا درخواست میکنم قبل از خرید یا نظر دادن در مورد هر خودرویی بخصوص چینی ها از نزدیک خودشون برن ببینین که چی به چیه و چقدر می ارزه و قطعه پیدا میشه بازار دست دوم داره یا نه ؟ بعد برن ثبت نام

      2. من تو یه ماشین بشینم جنس داشبوردش خوب نباشه نمیگم ماشین آشغاله میگم داشبوردش آشغاله، شما گفتی امنیت نداره؟!!!!!!!!!!! نسبت به کدوم ماشین ؟!! تو رنج قیمتی خودش بافاصله ایمنترین ماشینه، اطلاعات غلط ندید یکی با همین حرفا میخاد ماشین انتخاب کنه
        در مورد ایمنی ماشینها تحقیق کنید
        بسترن یه سری ایراد فنی داره مثل چند مورد جوش آوردن موتور، یدکی هم تو بازار نمیاد مثل بی 50، فروش سالیانه برلیانس حدود 30-40 هزارتاس، الانم تو بازار یدکیش هست

    2. دوست عزیز سعی کن تبلیغات ات زیر پوستی تر باشه
      فولکس واگن پاسات یا بی ام و سری سه نیست که
      یه ماشین چینی اقتصادیه تازه از نوع مونتاژ داخل

    3. دوست ظاهر بین من اینها که گفتی همش رو کاغذه در واقعییت اینطور نیست یه مدت کوتاهی داشتمش خواهشا ملت رو به اشتباه ننداز
      برلیانس موتور جدید متناسب با قیمتش بدون شک بهتره

  4. سلام
    فکر کنم قیمت رو اشتباه زدید یا قیمت بیشتر شده امروز تو سایت سایپا نگاه کردم
    اتومات رو نوشته 66.700 تومن ، تازه اگر بعد از خرید باز روش نکشن . چون من یدونه x22 خریدم اول میگفتن 57500 بعد که فاکتور اومد یه سری مبلغ دیگه به عنوان عوارض و مالیات و پول زور و غیره بهش اضافه کرده بودن که شد 60 تومن 😐 . اگر این قیمتی که من دیدم درست باشه واقعا از نظر من اصلا ارزش خرید نداره ، چون من قبلا اتومات این ماشین رو با موتور 1500 و اینکه پخش تصویری داشت البته نمیدونم نویگیشن داشت یا نه نمایندگی سوال کردم میگفت 55 تومن رنگ مشکی ، یعنی موتور ماشین که 100 سی سی حجم اضافه کرده و 9 اسب به قدرتش اضافه شده 12 میلیون تومن پول بی زبون می ارزه که پاش پول بدی ؟ . من یه سمند دارم 91 و یه x22 که جدید گرفتم هر دو ماشین خوبی ان اما x22 به 60 تومن نمی ارزه ، سمندو میخواستم بفروشم یه ماشین جدید بگیرم 207 خوب بود که ماشالله ملت ما دست گذاشتن روش و قیمتش فضایی شد (یعنی خودمان میکنیم که … برخودمان باد .) ، اینم که به نظرم از همین الان قیمت معقولی نداره ، یه جای این مقاله برام جالب بود که نوشته بودید ایا برلیانس میتواند خاطرات خوب تولیدات گذشته پارس خودرو را زنده کند . اگر منظورتون زمانیه که کادیلاک و بیوک تولید میکردن باید بگم عمراّ بتونن زنده کنن . فک نکنم بتونم سمند رو عوض کنم ، اصلا قیمتا با جیب مردم سازگار نیست متاسفانه .

  5. یک عده دلال از ایران خودرو میان اینجا خودشونو دارن تیکه پاره میکن که اینو نخیر چینیه.

  6. سلام چند نکته قوت وضعف برلیانس h330اتومات
    فرمون نرمی داره وسیستم ترمزش خوبه
    موتور1.65 از موتور1.5 قبلی بهتره وشتابش بهتره ولی هنوز قابلیت عالی رو نداره
    وشتاب حرف اول رو میزنه که مشکل تمام خودرو های چینی هست که از این قاعده مستثنی نیستن
    صدای سر صدای موتور درسربالایی ها داخل کابین میاد خصوصا وقتی کولر فعال هست
    صندوق عقب وصندلی های خوبی داره جا داره
    سیستم قفل کودک واسه درب ها داره ولی سیستم قفل شیشه ها رو نداره
    مصرف سوخت ش نسبتا قابل قبول هست ولی عالی ومقرون به صرفه نیست
    تنظیم صندلی ها دستی هست وبرقی نیست
    نورچراغ هادرشب و میزان روشنایی ودیدش عالیه
    واسه گارانتی وبازدید دوره ای نمیشه به هرنمایندگی رفت ویک سری نمایندگی های خاص سایپاخدمات میدن
    دوربین دنده عقب نداره وسیستم جی پی اس .در هنگام تحویل از نمایندگی فعال نیست وباید دنبال فعال کردن ش وقت بذارین
    گارانتی شرکتی ش ۲سال کمه
    قیمت 67میلیون شرکتی واسه سال 97 واسه شرکت داخلی زیاده
    ولی وام ش خوبه
    سیستم روشن شدن بدون کلید وریموت ش خوبه
    طراحی قسمت جلو دربین بهترین ها قرار داره و قسمت عقب خودرو مانند جلو چشم نواز وزیبا نیست
    فضای داخلی مناسبی داره وسیستم صوتی خودرو مناسبه
    کروز کنترل نداره و۲ ایربگ داره که سطح ایمنی پایینی داره
    در کل از ماشین های داخلی بهتره ومن از نمره 100نمره 73رو میدم

  7. سلام من الان دو هفته هستش که برلیانس موتور 1650 سی سی 330 رو تحویل گرفتم تجربه من از این دوهفته سواری (ماشینهای قیلی من 206 v9 دنده اتومات و سمند ef7 دوگانه بود ) در مقایسه با 206 خیلی موتور بی صدایی داره و همین طور عکس العمل گیریبکس از 206 خیلی خیلی بهتره . 206 کمی تکون می داد و متوجه تعویض دنده می شدی ولی این خیلی نرمه – شتابش کمی از 206 اتومات بهتره از برلیانس 1500 هم خیلی بهتره فقط باید عملکرد پدال برقی و ارتباط اون با گیریبکس اوتوماتش رو خوب متوجه بشید تا از شتاب این ماشین مخصوصا توی سبقت ها لذت ببرید . خاصیت گیریبکس اتومات اینه که سعی می کنه با شدت پدال گاز خودش رو هماهنگ کنه مثلا من وقتی موقع حرکت کمی پدال گاز رو فشار می دم ای سی یو دنده ها رو خیلی زود عوض می کنه و وقتی پدال گاز رو بیشتر فشار می دم دور موتور رو بیشتر می کنه و وقتی تا اخر فشار بدی که دیگه وحشی می شه ماشین .
    – در کل این رو باید بدونید که وقتی در حال رانندگی هستید و احتیاج به شتاب ناگهانی دارید برای این گیربکسها نباید پاتون رو روی پدال گاز فشار بدید چون توی همون دنده سعی می کنده دور برداره این صحیح نیست بلکه درستش اینه که باید پا رو از روی پدال گاز کامل بردارید و سریع تا نصفه فشار بدید اون موقع با یکی دو تا معکوس خیلی عالی بهترین شتاب و عملکرد رو به شما میده گفتم تا نصفه چون اگه تا اخر فشار بدین دور موتور رو تا 5 یا 6 هزار بالا می بره که خیلی پرشتاب میشه ماشین که البته بسته به جاش گاهی لازم هم هست فقط فراموش نکنید حتما باید پا رو از روی پدال بردارید و تا نصفه فشار بدیدن اون موقع ببینید که همون برلیانس 1500 هم چه شتاب خوب و عکس العمل خوبی نشون می ده .
    -خوب در مورد خود ماشین برلیانس برای من از همون لحظه اول یه کارت حافظه رهیاب داخلش بود که توی نمایندگی جا زدم و رهیاب کامل فعال شد بدون هیچ درد سری و یا مراجعه به جایی .
    – صندلی هل کیفیتشون خوبه جنس داشبورد هم خوبه من راضیم اتاق کوچکترین سر و صدایی نداره نه اتاق نه داشبود ( البته برای یکی دو سال دیگه نمیدونم به چه صورت باشه )
    -ترمز ها خوبن ای بی اس خیلی به موقع عمل می کنه بر عکس سمند که خیلی زود فعال می شد
    – مصرف بنزین برای الان که هنوز ماشین 500 تا کار کرده و در حال ابندی هستش صدر 8 الی 9 توی شهر بوده احتمالا تا 10000 تا کم بشه البته 206 v9 که من تحویل گرفته بودم سال 90 مصرفش در دوره ابندی صدی 11 الی 13 بود که خیلی روی مخم بود .
    -فرمون عالی
    – کنسولش کوچیکه و کنار دنده و ترمز دست خیلی چیز میز نمیشه گذاشت داشبورد کمی بزرگتره از سمند و داخلش چراغ نداره.
    -فضای عقب مثله سمنده ولی صندلی ها راحت ترن
    – صندوق عقب از سمند ارتفاعش بیشتره که باعث میشه حتی بتونی خیلسی وسایل بیشتری جا بدی
    – کمک ها و سواری ماشین خیلی خوبه به نسبت سمند
    – از کولرش هم کاملا راضیم و احساس کوچکترین فشاری روی موتور نمی کنم
    – موتورش هم از سمند هم از 206 بی صداتره من خیلی راضیم . وقتی من تحویل گرفتم هم کاپوت جلو عایق نمدی داشت هم صندوق عقب ، پشت موتور هم عایق نمدی داشت

    1. در کل ماشین خوبیه نسبت به خودرو دیگر دنا و ….. اگر خوب قضاوت کنیم و اینقدر نگیم خودرو های داخلی بهتره و خورو سازی هم بشه انحصاری و با هر قیمت و کیفیتی تولید کنند بدون در نظر گرفتن نظر مصرف کننده و در آخر دلالها شیپور به دست باشن و بکن نخرید خودرو چینی تا خودرو های داخلی افزایش قیمت داشته باشند واقعا خودتان قضاوت کنید. خودمان کردیم.

      1. من بعد از تکمیل وجه در عرض یک هفته ماشین رو تحویل گرفتم که البته فک می کنم بخاطر رنگ سفیدش باشه رنگهای دیگه چون سفارشی میشه بیشتر طول میکشه

    2. سلام هومن جان
      آقا واقعا مرسی از توضیحاتت
      دوتا سوال
      یکی اینکه 1650 از لحاظ امکانات چیا بهش اضافه شده؟
      دومم اینکه جای خوندم جعبه دنده اش به 5 سرعته تغییر کرده حقیق داره یا نه مثل همون 1500، 4 سرعته است؟ بعد توی سرعتای بالا فشار روی موتور چقدره؟
      مرسی

      1. سلام امیر خان
        من هنوز باهاش مسافرت نرفتم که توی سرعتای بالا تستش کنم و هنوز ماشین در حال ابندی هستش اما الان که 1100 کیلوتر از کارکردش می گذره به نسبت صفر که سوار شدم خیلی موتورش رونتر و تیز تر شده و من خیلی راضیم یه نکته خوب دیگه اینکه خیلی گیریبکس و موتور با هم هماهنگ هستن و تغییراتی که توی گیریبکس داده شده توی این سری از برلیانس ها که به گفته پارس خودرو ضرایب رو کمی سنگین تر کردن و بهبود عملکرد تا 15 درصد توی رانندگی شهری خیلی مشهود هستش و همون 4 دنده رو داره . جالبه که بدونین گیریبکس در حالت رانندگی عادی دنده یک و دو رو زوتر از دور موتور 3000 تا عوض نمی کنه و روی دور 2500 دنده رو سه میکنه و این خیلی عالی هستش و این باعث میشه که ماشین توی سرعت صفر تا 40 یا 50 در حالت رانندگی شهری یعنی بدون فشار اضافه روی پدال چابک و تیز باشه و رانندگی توی شهر رو لذت بخش می کنه البته من تو تکمیل دوره اببندی اجازه نمی دم دور از 3500 بالاتر بره ولی بعد اببندی یه گزارش از عملکرد ماشین در حالت شتابگیری سریع می دم . در ضمن بچه ها یه چیز جالب یکی دو روز پیش ماشین رو بردم برای نصب سینی زیر موتور و ماشین رو روی جک بالا بردم و رفتم زیر ماشین گیریبکس رو نگاه کردم روی گیربکس نوشته بود “” هیوندای پاور تک ساخت کره “” خیلی خوشحال شدم شنیده بودم ماله هیوندای هستش ولی فکر نمی کردم مارک هیوندای رو داشته باشه .
        سوال شما در مورد امکانات هم کی لس داره فرمون برقی چهار چرخ دیسک مولتی مدیا جی پی اس ( دوربین دنده عقب نداره که 200 دادم نصب کردن . سانروف برقی صندوق عقب و کاپوت جلو فابریک نمد داشتن که جالب بود برای من و قسنت پشت موتور هم یه نمد کلفت بود دیگه از امکانات همینا به ذهنم می رسه که مهم هستند.

    3. آقا هومن سلام. تمام توضیحات شمارو خوندم . و واقعا همش بجا بود . چون بنده هم تجربه دارم سواری برلیانس ۱۶۵۰ رو . ماشین قبلیم ۲۰۷ اتومات مدل ۹۶ بود که صفر خریده بودم . اما راضی نبودم مخصوصا از کیفیت داشبورد که دارای لکه های براق بود و تو آفتاب مثل لباس پلنگی میشد و تو دری ها هم پر از لک بود و هرگز پاک نشدن. درسته شاید داشبورد برلیانس هم خیلی عالی نباشه اما خداییش بهتره از ۲۰۷ جدید . و دومین ایراد ۲۰۷ وجود صدای شیر برقی های گیر بکس بود که چندان خوشایند نبود.

    4. سلام با نظرت موافقم مخصوصا وحشی بودنش رو خوب امدی که من یادم رفت توی نظرم بنویسم .مرسی از نظر ات واقعیت .

  8. تازه مدل 330 گرفتم .تنها نکته منفی اون کیفیت پایین پلاستیک تو دری و داشبورد شه.جوری که با ناخن روش بکشی خط میفته دیگه هم پاک نمیشه.تو هیچ ماشین دیگه ای همچین چیزی ندیدم.بقیه دوستان تجربه من را داشته اند؟این مورد بدجور حال گیری کرد.بقیه ماشینهای چینی چطوره.؟

  9. سلام یکماهه که یک خودروی برلیانس 320 صفر فقط برای استفاده داخل شهر گرفتم ، در کل ماشین خوبیه ازش راضی هستم شتابش برای داخل شهر خوبه ، دید و هندلینگ خیلی خوبی داره، برف پاک کنها کاملا بی صدا و خوب عمل می کنند ، تو دست اندازها خیلی خوب عمل میکنه ، صندلیها راحته فقط صندلی رانند کمی صدا میدا که خودم صندلی رو کامل باز کردم و‌لغی یکی از ریلهای زیر صندلی رو گرفتم احتمالا مشکل ساخت داشته ، آینه های بغل برقیه ولی باید بدید بیرون براتون تاشو بکنند با وجود داشتن دستگاه مدیا ، دوربین دنده عقب هم خودتون باید بدین نصب کنند من در تعجبم که پارس خودرو که این همه زحمت کشیده چرا این چند تا کار ساده رو انجام نداده تا رضایت مشتری رو بیشتر جلب کنه سایر ابشنها مثل قفل نهایی و سانروف و کیلس و غیره خوبه ، موتورش ۱۶۵۰ سی سی خوب گاز میخوره و کیربکسش هم عالی عمل میکنه و‌ هیچ تکانی به خودرو نمی ده ،مصرفش خیلی اقتصادیه ، قدرت موتور با بنزین سوپر خیلی بهتر از بنزین معمولیه این ماشین اساسا با عدد اکتان بالای ۹۳ واقعا عالی کار میکنه ،تو سرعت بالا ترمزها نسبت به ماشینهای کره ای کمی ضعیفه و باید احتیاط کرد کیفیت رودریها و باندها چنگی به دل نمی زنه ای کاش کمی روی کیفیت داخل خودرو بیشتر کار می شد حتی یادشون رفته چراغ برای سرنشینان عقب نصب کنند ،

  10. سلام دوستان
    حدود 3ماه میشه کراس 1650 تحویل گرفتم حدود35 ساله ماشین دنده ای داشتم بخاطر ذیسک کمرم و ترافیک جاده و شهر ماشین اتومات با توجه به متمایز بودن طراحی خودرو های موجود خریدم ومیخواستم چند نکته رو خدمتتون عرض نمایم
    بطور کلی رانندگی با خودرو های اتومات تفاوت بسیار زیادی باخودرو های دنده ای دارد کلا با این نوع طراحی گیربکسهای تولید شده وبا این رنج قیمت شتاب اولیه انچنانی انتظار نباید داشته باشید (لطفا برای حرکت اولیه در حالت اتومات باصطلاح پیرمردی رانندگی کنید .)
    ناگفته نمونه اینجانب بازنشسته qc ایرانخودرو هستم معمولا بهترین محل تست برای خودرو جاده چالوس از نظر من می باشد (سربالایی.پیچهای تند .سرپایینی . شتاب در حرکت در سبقت و غیر )که تاحال با دوبار طی نمودن مسافت 900 کیلومتر کراس برلیانس 1650سربلند بیرون امده فقط تا حال صندلی صدای غیر معمول میده و بنظر میرسه امپر بنزین در 15 لیتر اولیه تناسب ندارد .
    در کل این خودرو بنظرم در مقایسه با ساندرو .H30 . وبا کلیه خودرو های موجود زیبا و متمایز می باشد داخل خودرو هم کاملا زیبا و از نظر ارگونومی صندلی کاملا خوب طراحی شده
    البته چون برند نیست کمی باعث شک و تردید می باشد دوستان خط تولید BMV سری f در کنار تولید این خودرو می باشد . خودرو برای صادرات ایران به کشور های همسایه تولید میشود
    تنها موردی که توصیه میکنم دوستان کراس سوار رعایت نمایید ترمز شدید نزنید و برای عبور از دست انداز و سرعتگیر کاملا رعایت نمایید .
    فقط من نگران وضعیت طول عمر قطعات خودرو می باشم که ان هم اینده مشخص میشود البته منظورم پس ازسپری شدن مدت گارانتی چه اتفاقی خواهد افتاد . (ضمنا نگران نباشید تا 50000 کیلومتر خرج اساسی نداشته )باتشکر

  11. حدود 1 ساله برلیانس خریدم از نوع موتور 1650 که ساخت حمهوری کنگو هست گیربکس برای شرکت پاور اتکنیک جدا شده از کره جنوبی واقع در کره شمالی پس تا اینجا با خودروی زیبا مهفومی و دوستان گفتن وحشی اما من میگم هار بله این خودرو هاره و تا خودرویی در مقابلش ببینه شروه میکنه به شتاب بازی و لایی کشی چقدرم بی نقص و مایه هم داره چون بی مایه فتیره مخلص کلام تا سوار 1650 نشی نمیدونی با چه گراز خشم آوری روبرو هستی من یه توربو فابریک خریدم که قدرتش به 198.5 اسب افزود امیدوارم محصولات ژاپنی کره ای دم پر این هار زیبا نیان که شکست میخورن

    1. سلام دوست عزیز
      میشه راهنمایی کنید هزینه توربو چقدر شد و چه برندی هست و دیگه چه چیزهایی رو تعویض کردید و اینکه موتور بصورت فابریک ظرفیت توربو رو داره؟

  12. parham | آذر ۱۱, ۱۳۹۷ | لینک نظر
    دوستان من برلیانس 330 دنده مدل 97 دارم. تا الان خیلی خوب بوده از همه لحاظ. شتاب، سرعت، نرمی و ….
    ولی چند بار این اتفاق افتاد که خاموشش کردم بعد از چند ساعت خواستم روشن کنم استارت میخورد ولی روشن نشد.شیلنگ سیفون چک کردم بنزین میاورد. ولی روشن نمیشد. خلاصه خود بخود بعد یکساعت کلنجار رفتن روشن شد.. روز بعد بردم نمایندگی دیاگ زد و گفت هیچ مشکلی نداره..بعد چند روز دوباره همین اتفاق افتاد که با هل دادن و استارت زیاد روشن شد که تا الان 6 باری میشه اینجوری میشه . 2 نمایندگی مختلف بردم دیاگ زدن، برنامه کامپیوتر دوباره ریست کردن ولی هنوز برطرف نشده. دوستان اگر راهنمایی بکنند ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا