اخباراخبار خارجیاسلایدر

نسل دوم بی ام و X4 رونمایی شد

چند ماه پیش تصاویری از نسل دوم بی‌ام‌و X4 بدون هیچ پوششی منتشر شده بود که به مکانی نامشخص در حال انتقال بودند و طراحی نسل جدید را به خوبی نمایش می‌دادند. حالا پیش از نمایشگاه ژنو ماه آینده، کمپانی باواریایی به طور رسمی از نسل دوم شاسی بلند فست‌بک خود رونمایی کرد.

بسیاری از بروزرسانی‌های X4 از سری جدید X3 تبعیت می‌کنند. همانطور که X3 سال بیش‌ بزرگ‌تر شده بود، حالا X4 نیز ۸۱ میلی‌متر طویل‌تر و ۳۷ میلی‌متر عریض‌تر شده است. همچنین با افزایش ۵۴ میلی‌متری فاصله بین دو محور، فضای بیش‌تری در اختیار سرنشینان خواهد بود.

همچون دیگر محصولات جدید بی‌ام‌و، در X4 نیز شاهد بزرگ‌تر شدن جلوپنجره‌ هستیم. همچنین استفاده از چراغ‌های Bi-LED در جلو زیبایی بیش‌تری به این شاسی‌بلند بخشیده‌اند. مهم‌ترین وجه تمایز X3 و X4 یعنی ستون شیب‌دار C به شکل خودروهای کوپه همچنان حفظ شده‌ و به عقب خودرو با طراحی جدیدش می‌رسند. این طراحی ظاهرا زبان طراحی جدید بی‌ام‌و برای خودروهای کوپه‌اش به شمار می‌رود و آن‌ را در دیگر خودروهای جدید کمپانی نیز خواهیم دید.

در داخل خودرو نیز ردپای طراحی X3 به وضوح قابل مشاهده است. داشبورد و سیستم اطلاعات و سرگرمی تقریبا همان‌ چیزهایی هستند که در X3 نیز دیده بودیم. خریداران می‌توانند در لیست آپشن‌ها صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی و صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی در روبروی راننده را انتخاب کرده تا داخل خودرو را کاربردی‌تر و زیباتر کنند. فرمان خودرو نیز کاملا جدید بوده و مشابه چیزی است که در X3 و سری ۵ و سری ۷ نیز قرار دارند. هد‌آپ دیسپلی رنگی نیز به صورت استاندارد در X4 جدید وجود دارد.

هرچند شاسی‌بلند کوپه بی‌‌ام‌و بزرگ‌تر شده است، اما ۵۰ کیلوگرم وزن کمتری به نسبت نسل قبلی خود دارد که به لطف استفاده از پلتفرم جدید CLAR است که پیش از این نیز در X3 و سری ۵ و سری ۷ از آن استفاده شده بود.

در زیر کاپوت مدل xDrive30i یک موتور ۲ لیتری توروبوشارژ قرار گرفته است که قدرت ۲۴۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون‌متری تولید می‌کند. چنین موتوری می‌تواند طی ۶ ثانیه X4 جدید را به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برساند. در مدل M40i از یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی استفاده شده است که توانایی تولید ۳۵۵ اسب بخار را دارد. در این مدل شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت به ۴.۶ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. هردو نسخه نیز از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به همراه پدل شیفتر بهره‌ می‌برند.

قیمت مدل ۲۰۱۹ برای مدل xDrive30i و M40i به ترتیب به میزان ۵۱۴۴۵ و ۶۱۴۴۵ دلار در نظر گرفته شده است و فروش آن‌ها از تابستان آغاز خواهد شد. همچنین دیگر مدل‌ها نیز پس از این دو به فروش خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا