نگاهی به بازار لیفان X60 ، شاسی بلند با سابقه کرمان موتور

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | 14 نظر

نگاهی به بازار لیفان X60 ، شاسی بلند با سابقه کرمان موتور

لیفان X60 ابتدا با گیربکس دنده ای از سال 1391 به بازار عرضه شد و بعد از چندسال حضور در بازار ، از سال 1395 با گیربکس اتوماتیک وارد بازار شد وبه واسطه استقبال رو به رشد ایرانیان از خودروهای اتوماتیک و توجه کمتر به نسخه های دنده ای ، به مرور تولید مدل دنده ای متوقف شد. لیفان X60 در دو نسخه قبل از فیس لیفت و پس از فیس لیفت در بازار ایران حضور دارد و به واسطه سابقه نسبتا زیاد حضور در بازار ، وضعیت آن مشابهت زیادی با خودروهای تولید داخل دارد و می توانید انواع مختلفی از این خودرو را در هنگام خرید با کارکرد های مختلف ، رنگ های مختلف ، امکانات مختلف و شرایط سلامت مختلف بیابید . از نظر دسترسی به قطعات نیز ، لوازم یدکی لیفان X60 به وفور در دسترس شما خواهد بود.

 

پیشنهاد مطالعه :

از نظر مالک/ بررسی بلند مدت لیفان X60 پس از 3 سال تجربه مالکیت

آزمایش و مقایسه لیفان X60 و ام وی ام X33

 

بررسی طراحی ظاهری

لیفان X60 یک شاسی بلند کوچک شهری است و در سگمنت خودروهایی نظیر ام وی ام ایکس 33 ، ام وی ام ایکس 22 و چانگان CS35 قرار دارد. شرکت لیفان در طراحی محصولاتش اصول طراحی مشترکی را استفاده نمی کند و بنابراین دست طراحان برای ترسیم شخصیت مستقل برای هر خودرو باز است. در لیفان X60 می توان رگه هایی از طراحی نسل قبل خودروهای معروف آسیایی را دید که با اندکی تغییر در این خودرو اعمال شده اند.

 

لیفان X60

 

بدنه ای نسبتا عضلانی

گلگیر ها پف کرده ظاهری بزرگتر از اندازه واقعی را برای این خودرو فراهم کرده اند و در نمای جانبی از خطوطی استفاده شده که از سادگی نمای جانبی بکاهد. در نمای عقب نیز چراغ های بزرگ نسبتا عمودی و قطعات کروم به همراه تو رفتگی در میانه در صندوق مشاهده می شوند. پس از فیس لیفت ، این خودرو تغییراتی در چراغ های عقب و جلو تجربه کرده و چراغ های روشنایی مخصوص روز یا دی لایت نیز در لامپ های جلو و عقب به کار گرفته شده اند که موجب جذاب تر شدن ظاهر لیفان X60 گردیده اند. در کل می توان طراحی لیفان X60 را قابل قبول دانست و به خصوص برای مشتری ایرانی که احتمالا از قشر متوسط است و سالهاست به محصولات دهه نودی داخلی خو گرفته ، جذابیت های بصری لازم را ارایه می دهد.

 

لیفان X60

 

بررسی داشبورد

در نسخه های دنده ای این خودرو مجهز به سیستم پخش معمولی بود که در نمونه های اتوماتیک با مانیتور جایگزین شده است. در قسمت بالای مانیتور دریچه های هوا و نمایشگر دیجیتال کوچکی قرار دارد که اطلاعاتی همچون دمای هوا را نشان می دهد که با توجه به نبود این آپشن در بسیاری از رقیبان قیمتی و سگمنتی ، می تواند مفید باشد.

 

لیفان X60

 

نشانگرهای کیلومتر کاملا متفاوت از خودروهای مرسوم بازار هستند و مدتی طول می کشد تا به آن عادت کنید و می توان طراحی این نشانگرها را نوآورانه دانست. فرمان تنها مجهز به دکمه های کنترل موزیک است و خبری از کروز کنترل در آن نیست. فرمان ممکن است نسبت به اندام خودرو کمی کوچک به نظر برسد و به کار نبردن چرم در آن می تواند نقطه ضعفی باشد.لیفان سعی داشته در ساخت داشبورد لیفان X60 حداقل ها را رعایت کند و می توان در صندلی ها و رودری ها چرم مصنوعی را دید و جنس داشبورد نیز از پلاستیک نرم است.

جدول ابعاد و اندازه لیفان X60

طول 4325 میلیمتر
عرض 1790 میلیمتر
ارتفاع 1690 میلیمتر
فاصله بین دو محور 2600 میلیمتر
وزن ناخالص 1350 کیلوگرم
حجم صندوق 405 لیتر
حجم باک 55 لیتر

 

لیفان X60

 

قوای فنی ، استهلاک و هزینه ها

این خودرو به همان موتوری که بر روی لیفان 620 تلنت قرار داشت مجهز است . مدل دستی در ابتدای ورود خود،وارد رقابتی با ام وی ام ایکس 33 گردید و باعث شد تا بررسی های رقابتی بسیاری بین این دو مدل که از قابلیت های حرکتی و همچنین قیمت نزدیکی برخوردار بودند ، صورت گیرد. حتی بعضی کارشناسان و تحلیلگران خودرو اعتقاد دارند که لیفان ایکس شصت تفاوت چندانی از نظر قابلیت های حرکتی با خودروهای در محدوده بالاتر ندارد و گزینه مناسبی برای خرید است.

جدول مشخصات فنی لیفان X60

حجم موتور 1794 سی سی
قدرت 126 اسب بخار
گشتاور 168 نیوتون متر
جعبه دنده پنج سرعته دستی / پنج سرعته CVT
سیستم فرمان هیدرولیک
سیستم تعلیق جلو مک فرسون ، عقب تیرچه یک تکه و فنر حلقوی

 

لیفان X60

 

مشابه لیفان 520 و لیفان 620 ، اگر پای صحبت بعضی از مالکان این خودرو بنشینید، عنوان میکنند که به جز لوازم مصرفی این خودرو برایشان خرج دیگری نتراشیده است. از سوی دیگر بعضی مالکان ایراداتی را در مورد این خودرو عنوان می کنند ، از جمله ورود صدا و ایجاد لرزش در اتاق در دور موتور های خاص ، مصرف سوخت بالا در بعضی اوقات ،ضعف در دیسک و صفحه ، نفوذ آب به داخل خودرو از قسمت سانروف ، مشکلات کیفی مانیتور و گرانی قطعات.

نکته دیگری که در مورد لیفان X60 وجود دارد تعلیق عقب آن است که سواری نرمتری را نسبت به رقبا ارایه می دهد، اما اگر در سرویس های دوره ای به آن توجه نشود ، مشکلاتی از قبیل لاستیک سابی به وجود خواهد آمد و حتی می تواند منجر به واژگون شدن خودرو گردد.ایراداتی که عنوان شد همگانی نبوده و در برخی مدل ها مشاهده شده است ، در حالیکه برخی مدل ها تا کنون و طی چندین سال کارکرد ، ایراد خاصی را متحمل نشده اند .

 

قیمت و بررسی بازار

همانند بسیاری دیگر از خودروهای تولید داخل ، لیفان X60 نیز دستخوش افزایش قیمت نسبتا شدیدی شده و خودرویی که چندماه پیش با مبلغی در حدود 70 الی 76 میلیون تومان قابل خریداری بود ، اکنون برچسب قیمتی 97 میلیون و پانصد هزار تومانی را به خود دیده است. همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی ، لیفان X60 با شرایط اقساطی به فروش می رسد و برای خرید نمونه های صفر کیلومتر این خود نیاز به پیش پرداخت چهل میلیون تومانی دارید و باقی مبلغ را می توانید به صورت اقساطی بپردازید.

 

لیفان X60

 

همانند نمونه های صفر کیلومتر ، نمونه های کارکرده این خودرو نیز دچار افزایش قیمت شده اند که در ادامه به چند آگهی نگاهی خواهیم انداخت :

لیفان X60 دنده ای ، مدل 1394 ، رنگ خاکستری و بدنه بدون رنگ ، کارکرد 42000 کیلومتر ، قیمت 62 میلیون تومان

لیفان X60 اتوماتیک مدل 1397 ، رنگ خاکستری و بدنه بدون رنگ ، کارکرد 4000 کیلومتر ، قیمت نود میلیون تومان

لیفان X60 اتوماتیک مدل 1395 ، رنگ سفید و بدنه بدون رنگ ، کارکرد 56000 کیلومتر ، قیمت هفتاد میلیون تومان

 

دانلود کاتالوگ لیفان X60 :

x60_catalogue_2


14 دیدگاه

  1. رضا | تیر 27, 1397 | لینک نظر

    هر کسی که می گوید این خودرو بنجل است لطفا 110 میلیون تومان هزینه
    کند و میتسوبیشی میراژ با موتور 1200 شهری بخرد و دلش خوش باشد
    ژاپنی سوار شده است!!

    • در پاسخ به: رضا

      Amin | تیر 27, 1397 | لینک نظر

      با اینکه خودم میتسوبیشی دارم اما تعصبی روی این برند ندارم و به نظرم خرید میراژ با قیمت فعلی حماقت محض است

  2. قیطاسی | تیر 27, 1397 | لینک نظر

    من الان یه کیا اپتیما 2014 خریدم همین امروز تازه فهمیدم خودرو چیه و چطوریه این اپتیما عجب خودرویی لامصب چند تا چینی داشتم از جک و لیفان تا تیگو 5 همه رو ول کن سوار اپتیما بشی چینی جماعت فراموشت میشه

  3. mehran | تیر 26, 1397 | لینک نظر

    هرکسی با توجه به چیزی که از یک خودرو میخواد و انتظاراتش و قدرت اقتصادیش و سلیقه ش یک خودرو رو انتخاب میکنه ..بعضیا خودرو داخلی رو انتخاب میکنن..بعضیا چینی هاروو. ..خودروهای چینی صد درصد ظاهری زیباتر و جذاب تر نسبت به پژو و پراید و سمند رو دارنذ و صد در صد کیفیت قطعات بالاتر و با دوام تری نسبت ب این خودرو های داخلی دارند..ولی تجربه خودم از لیفان ایکس شصت اینه که کیفیت قطعات داخل کابین کمه و داشپور از جنس پلاستیک بی کیفیته که زود تر از پژو هاس سینه قدیم به سرو صدا میفته..

  4. mehran | تیر 26, 1397 | لینک نظر

    سلام خمت دوستان ..تجربه شخصی خودمو از لیفان ایکس شصت در اختیارتون میذارم..لازمه که بگم ماشینم ۹۰ هزار کیلومتر کارکرده و مدل ۹۳ گیربکس جدیده.اصطلاحا بهشون دنده اونجری یا همون هیلمنی قدیم میگن. خرجی که تا حالا این ماشین داشته لنتهای عقبش بوده که بعد از ۸۸ هزار کیلومتر عوض شده ..و بربرینگ کلاچ که جدیدا عوض شده و قیمتشم ۳۰۰ هزار تومنی بودلاستیکشاشم فابریکن هنوز..اینا خرجای ضروری بودن که برای هر ماشینی اتفاق میفته..ولی یک بار پمپ قفل مرکزی درهاش خراب شد که تقریبا در بقیه خودروها غیز معمول تر هست شاید..از لحاظ مصرف در خارج شهر واقعا خیلی کمه ولی داخل شهر ی مقدار ببشتره..از لحاظ شتاب خوبه و نسبت ب قدرت موتور و وزنش بد نیست..قبلا نسبت ب قیمتش ارزش خریدش بیشتر بود..ولی تقریبا قیمت هر ماشینی بالا رفته و فقط لیفان نیست ک قیمتش الان نامعقوله..قبلابا پژو ۲۰۵-۲۰۶-۴۰۵-رنو-پیکان-جیپ-سمند-انواع مدل پراید-تندر نود تجربه رانندگی داشتم..کلا عقاید در مورد خودروهای چینی میتونه متفاوت باشه..کسی که عشق سرعت و شتابه نباید دنبال چینی بیاد یا اینکه بخوای از ام وی ام یا لیفان توقع اپشن و اامکانات سانتافه رو داشته باشی اشتباهه..ولی برای کسی ک تقریبا دنبال امنیت بیشتر و امکانات بیشتر نسبت به پژو و پراید و سمنده خودروی چینی میتونه گزینه خوبی باشه

    • در پاسخ به: mehran

      sunmartin | تیر 27, 1397 | لینک نظر

      چه نقد منصفانه ای درود بر شما که کلامتون صحیحه

      • در پاسخ به: sunmartin

        mehran | تیر 28, 1397 | لینک نظر

        ممنون دوست عزیز..خدمت دوستان عرض کنم که با توجه به پولی که خرج میکنید باید انتظار یک خودرو با امکانات و‌اپشن رو در همون حد‌ داشته باشین،..بنده از خودرو چینی طرفداری نمیکنم ولی اگر ۹۰ میلیون برا لیفان یا ام وی ام زیاده ۷۰ میلیون هم برا دنا زیاده..پراید هم ۲۵ میلیون نمی ارزه…در پاسخ به دوست عزیزمون هم که میگه رقتکم اپتیما خریدم!!!!مبارکت باشه داداش..ولی قیمت اپتیما کجا و لیفان کجا؟؟؟هرچند پول بدی همون قد هم اش میگیری ..خودروی چینی یک خودروی نیمه لوکس هست که بین خودروهای ایرانی و خارجی قرار گرفته..از ایرانیا بهتر و قیمت بالاتر…از هیوندای و کیا و … ارزون تر و و امکانات کمتز..کاملا منطقی و قابله درکه..ولی خب خودروی چینی هم ایراداتی داره ..دلیل تنفر بعضیا از چینی ها اینه که اونو با خودرو های اروپایی مقایسه میکنن و وقتی کم اورد میگن ا بدرد نمیخوره..مقایسه ام وی ام یا لیفان با لندکروز یا حتی پرادو‌ ۲۰۰۵ یا سانتافه ۲۰۰۸ اصلا منصفانه نیست…
        کلام اخر اینکه من واقعا نه نمایندگی کرمان موتورم ،نه تز طرف اونا اومدم،نه پولم بهم دادن که بیام تعزیف کنم…حقیقتو گفتم

  5. کاوه | تیر 26, 1397 | لینک نظر

    “مشابه لیفان 520 و لیفان 620 ، اگر پای صحبت بعضی از مالکان این خودرو بنشینید، عنوان میکنند که به جز لوازم مصرفی این خودرو برایشان خرج دیگری نتراشیده است”
    راستش تا آخر نخوندم ولی همین یه جملش برام خیلی کافی بود که بقیشو نخونم.
    من یک لیفان 620 داشتم که در طول 78000 کیلومتر بدون هیچ تصادفی موارد زیر رو داشت:
    تعویض پمپ هیدرولیک.
    تعویض دستک راهنما.
    سوختن واشر سر سیلندر (2 بار)
    تعیوض صفخه، دیسک و بلبرینگ کلاچ (2بار)
    زوزه گیربکس در دنده 4
    روغن ریزی گیربکس
    سوختن ای سی یو
    خرابی دریچه اتوماتیک کولر(بسیار نایاب بود)
    سوختن پمپ بنزین(2بار)
    خرابی پمپ کلاچ بالا و پایین
    خرابی مکانیزم ترمز ای بی اس
    سوختن پمپ بنزین (2بار)
    خرابی دکمه باز کردن قفل در ها روی داشبورد
    تعویض کمپرسور کولر
    و . . . .
    حالا در مورد X60 نظری نمی دم ولی این چیزی هست که در مورد 620 دیدم.
    به نظر من اگر یک ماشین در اروپا یا آمریکا فروش رفته باشه باید حداقل استاندارد ها رو داشته باشه.
    حتی ال 90 رو می شه خیلی بهتر از ماشین هایی که هیچ استاندارد معتبری رو پاس نکردن دونست.
    شاید بهتر باشه تحلیل هاتون بر اساس تست هایی که تو موسسات معتبر و با امکانات کافی هست باشن.
    سپاس

  6. قیطاسی | تیر 25, 1397 | لینک نظر

    چینی اسمش با خودشه من که ریالی حاضر نیستم مای چینی پول بدم الانم یه کنری اتاق قدیم 2006 دارم چن بار زد به سرم برم که بفروشم چینی شاسی بخرم نشستم تو تیگو 7 انگار بهم فحش میدادن انقدر بی کیفیته حالا دیگه الان ایکس 60 لیفان مشخصه چیه و 0طوری درستش کردن

  7. Amin | تیر 25, 1397 | لینک نظر

    یک نکته در این مدت که مطالب این سایت رو میخونم برام همیشه جالب بوده

    اینکه تمام کسانی که از خودروهای چینی بدگویی میکنند به طرز شگفت انگیزی اسامی غیر متعارف برای خود انتخاب میکنند

    • در پاسخ به: Amin

      سعيد | تیر 26, 1397 | لینک نظر

      فرد بي هويت نظاتش هم مثل خودش بي هويته.اينها يک مشت دلال ماشينهاي بي کيفيت داخلي هستن که حتي جرات ندارن اسم شناسنامه ايشونو بنويسن چون فکر ميکنن کسي مياد سراغشون بعدا”.من يکي که نظرات کذب و سرتاسر دروغ و خالي بنديشونو راجع به ماشينهاي چيني ميخونم بيشتر راغب ميشم به خريد و امتحان کردن ماشينهاي چيني.

  8. م | تیر 25, 1397 | لینک نظر

    با این قیمت اصلا ارزش خرید نداره. چینه چینیه، جون به جونش کنی بی کیفیته

  9. هوشی | تیر 25, 1397 | لینک نظر

    ۵ سالی هس از خودروی مذکور استفاده میکنم و بدون اغراق فقط هزینه های مصرفی داشته و حتی دیسک و صفه و لنت ها هنوز فابریکه. فقط ایراد اساسی ایکس ۶۰ کاتالیست اونه که ناسازگار با بنزینه ایرانه و فوری میریزه. در مجموع کارکرده تمیز دیدید شک نکنید برا خریدش

  10. احمد | تیر 25, 1397 | لینک نظر

    دوستان خرید لیفان ایکس 60 دست دوم را توصیه می کنید.از نظر استهلاک و سواری
    مناسب است؟