اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

نمونه برقی فولکس واگن گلف محبوب به نمایش درآمد

آیا برای برقی شدن هاچ ‌بک مهم فولکس واگن آماده هستید؟

فولکس واگن در حال آماده‌سازی این خودرو با پسوند ID است. خودروی مفهومی GTI در نمایشگاه IAA Mobility مونیخ، رونمایی خواهد شد که به دنبال پل زدن ۴۸ سال سابقه GTI با موتور احتراقی به آینده الکتریکی فولکس‌واگن است.

اگر خودروی قرمز رنگی که در اینجا نشان داده شده آشنا به نظر می‌رسد، احتمالاً به سری محصولات ID فکر می‌کنید. این شباهت تصادفی نیست. در واقع طراحان فولکس واگن در هنگام طراحی GTI، هم مدل احتراقی را در ذهن داشتند و هم نگاهی به محصولات ID انداختند.

نمای جلو و عقب با طراحی اسپرت‌تری وجود دارد. این خودرو بر روی رینگ‌هایی سوار می شود که از Mk۱ الهام گرفته‌اند.

حس و حال یک گلف بنزینی در مدل الکتریکی!

چراغ‌های عقب تیره‌تر هستند و یک بال در بالا، با تزئینات مشکی رنگ دور شیشه ترکیب می‌شود. جلوپنجره نیز با رنگ قرمز تیره تزئین می‌شود و طبیعتاً لوگوی GTI را در همه جا خواهید دید. در حال حاضر، فولکس واگن چیزی برای گفتن ندارد؛ جز اینکه یک پیشرانه تک موتوره با عملکرد بالا وجود دارد که دارای قفل دیفرانسیل الکترونیکی برای چرخ‌های جلو است.

همچنین طیف گسترده‌ای از سفارشی‌سازی‌ها از طریق آنچه در GTI احتراقی ارائه می‌شد، از سیستم تعلیق گرفته تا احساس فرمان، صدا و حتی ایجاد تعویض دنده شبیه‌سازی شده، تنظیم می‌شود.

فضای داخلی دیجیتال ۲all با صفحه نمایش دوگانه قابل استفاده است، اما فولکس واگن تنظیمات متعددی را در ID ارائه می‌دهد. اگر در پیست نوربرگ‌رینگ باشید، یک صفحه‌نمایش هدآپ تقویت‌شده، طرحی از مسیر را در گوشه پایین شیشه جلو نشان می‌دهد. در همین حال، مسافر می‌تواند زمان‌های ثبت دور را که روی شیشه‌ی جلو قرار می‌گیرد، پیگیری کند.

اینکه آیا چنین فناوری به تولید می‌رسد یا نه، مشخص نیست؛ اما فولکس‌واگن می‌گوید که چیدمان داخلی با صفحه‌نمایش مرکزی ۱۲.۹ اینچی، صفحه نمایش کیلومترشمار ۱۰.۹ اینچی و مجموعه‌ای از کنترل‌های فیزیکی، مواردی هستند که تقریباً تولید می‌شوند.

چه زمانی این خودروی مفهومی به واقعیت تبدیل خواهد شد؟ این نیز موضوعی است که فولکس واگن هنوز آماده صحبت در مورد آن نیست. GTI Concept از ۵ سپتامبر به نمایش در خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا