بررسی اپتیما هیبرید از مجله ی خودرویی motorweek

کیا اپتیما سدان سایز متوسط کره ای است که به سبک اروپایی طراحی شده ، و موفقیت بزرگی در بازار برای این برند است ، و به علاوه این مدل خاص بین خبرنگاران نیز خودرویی محبوب است. اما بسیاری از ایرانیان تا همین چند وقت اخیر نمی دانستند که اپتیما یک نسخه ی هیبریدی برقی – بنزینی دارد. این مدل برای سال 2017 ، مجددا طراحی شده و از نسل چهارم شاسی های طراحی شده ی کیا بهره می برد.

 

اپتیما و تغییرات آن در طی نسل ها :

کیا نخستین نسل از اپتیما هیبرید را در سال 2011 عرضه نمود و متاسفانه هیچ کدام از نسل اول ، دوم و سوم این خودرو به بازار ایران راه پیدا نکردند . با شروع نسل چهارم سدان اپتیما در سال گذشته ، مدل 2017 تماما از نظر قوای فنی برقی – بنزینی بروز رسانی گردید. سیستم هیبرید جدید از یک موتور خطی چهار سیلندر دو لیتری تشکیل شده است که از نسل قبلی که 2.4 لیتری بود ،کوچکتر است ، اما به جای آن از یک موتور الکتریکی بزرگتر 38 کیلوواتی بهره برده که بزرگتر از موتور 30 کیلوواتی نسل پیشین است. همچنین اسب بخار خروجی این سیستم از 206 اسب بخار به 192 کاهش یافته ، در حالیکه گشتاور تولیدی از 195 نیوتون متر به 271 نیوتون متر افزایش یافته که علت آن قوی تر شدن موتور الکتریکی است.

2 دیدگاه

  1. طراحی کیفت و نو آوری اپتیما عالیه در طی 2017 و 2018 بعنوان زیباترین سدان میان سایز لقب گرفت اقبال عمومی نسبت به خرید اپتیما درآسیا و آمریکا بسیار زیاده به همین علت جندیدن موسسه و مجله تصویری و اینترنتی اقدام به تست اپتیما کردند در نهایت نسخه 2018 با ورودی هوای اوریب و car grill آبشاری کروم شده به بازارراه یافت در این تیزر مدل 2017 بررسی شده که بنزینی الکتریکی هست

  2. آقا خبریه اینو گذاشتید؟ حتما اطلس میخواد چند تا از اینا را وارد کنه، بعد بگه سهمیه سایت بسته شد، ببره تو بازار آزاد به قیمت دلخواهش بفروشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا