برندی که کابوس بوگاتی شد را بیشتر بشناسید!/معرفی تاریخچه محصولات کونیگزگ

کونیگزگ یک خودروساز سوئدی در زمینه خودروهای سوپر اسپرت بوده و کارخانه آن در شهر انگلهولم سوئد قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۴ میلادی تأسیس گردید. اولین خودروی ساخت این شرکت در سال ۲۰۰۲ مجوز تردد دریافت نمود و مدل CCX از سال ۲۰۰۶ به بازار آمد و فروش خوبی را تجربه کرد.

این شرکت سوئدی شهرت جهانی خود را در سال ۲۰۰۶ و پس از ساخت خودروی CCX بدست آورد. خودرویی تماماً دست‌ساز که شتاب صفر تا صد سرسام‌آور ۳٫۲ ثانیه‌ای آن بسیاری از رقبا را کنار زد. از این خودرو تنها ۲۹ دستگاه ساخته شد که همانند دیگر محصولات کونیگزگ، تمامی آن‌ها دست‌ساز بودند.

محصولات این شرکت سوئدی به شتاب بالا، پایداری باورنکردنی و فرمان‌پذیری خارق‌العاده شهرت دارند. یکی از ساخته‌های این شرکت سوئدی یعنی کونیگزگ One:۱ که تنها ۷ دستگاه از آن ساخته شد، می‌تواند تنها در عرض ۲۰ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در ژوئیه ۲۰۱۵ این خودرو توانست در عرض ۱۱.۹ ثانیه سرعت خود را به ۳۰۰ کیلومتر برساند و به لطف دیسک‌های ترمز عظیم‌الجثه خود، تنها پس ۱۷٫۹۵ ثانیه به حال سکون بازگشت. بدین ترتیب رکورد جهانی ۰ تا ۳۰۰ و ۳۰۰ تا صفر کیلومتر بر ساعت بار دیگر توسط این خودرو شکسته شد. رکوردی که در کتاب رکوردهای جهانی گینس به نام کونیگزگ ثبت شده‌ است.

این خودرو توانست رکورد سرعت بوگاتی ویرون را بشکند ولی شرکت بوگاتی قول داد تا در سال بعد، با خودروی جدید خود یعنی شیرون، رکورد جدیدی را به ثبت برساند. کونیگزگ جمرا قادر است صفر تا صد را در ۱٫۹ ثانیه به ثبت برساند. جدیدترین مدل این شرکت کونیگزگ جسکو است که طبق ادعای کونیگزگ توانایی رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا