بزرگترین شاسی‌بلندهای جهان!/شماره یک: کادیلاک اسکلید ESV

بزرگترین شاسی‌بلند تولید انبوه جهان!

نسل جدید کادیلاک اسکلید اس‌یووی بزرگی است که حتی از نسل قبلی هم فضای بیشتری ارائه می‌کند؛ اما برای کسانی که حتی از این هم فضای بیشتری می‌خواهند، کادیلاک همواره نسخهٔ کشیدهٔ ESV را ارائه می‌کرد. هرچند از قبل می‌دانستیم که نسل جدید این خودرو هم نسخهٔ ESV خواهد داشت.
همان‌طور که انتظار داشتیم، اسکلید ESV بسیار به نسخهٔ استاندارد شباهت دارد و ظاهر آن تا ستون B کاملاً با اسکلید معمولی یکسان است اما از اینجا به بعد، درهای عقب کشیده‌تر و مربعی شده‌اند و تریم کرومی دور پنجره‌ها هم از نو طراحی شده تا با فاصلهٔ محوری بیشتر خودرو مطابقت داشته باشد.

 

طویل‌تر از نسخه استاندارد

همان‌طور که گفته شد، اسکلید ESV طول و فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به نسخهٔ استاندارد دارد که این یعنی با اس‌یووی بسیار بزرگی طرف هستیم. این نسخه ۵,۷۶۶ میلی‌متر طول دارد که یعنی ۳۸۴ میلی‌متر از اسکلید معمولی با طول ۵,۳۸۲ میلی‌متر کشیده‌تر است.

همچنین فاصلهٔ محوری اسکلید ESV هم با ۳۳۶ میلی‌متر افزایش نسبت به نسخهٔ استاندارد، به ۳,۴۰۷ میلی‌متر رسیده است. این افزایش‌ها بیشتر به سود سرنشینان ردیف سوم و همین‌طور فضای بار خواهد بود زیرا در این نسخه فضای پای سرنشینان ردیف سوم به ۹۳۳ میلی‌متر و فضای بار پشت صندلی‌های ردیف سوم به ۱۲۱۴ لیتر رسیده است.

ظرفیت کلی بار اسکلید ESV (هنگام خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم) نیز ۳۵۸۵ لیتر است که افزایش چشمگیری را نسبت به فضای بار کلی ۳۰۹۰ لیتری نسخهٔ معمولی نشان می‌دهد. گفته شده فضای بار کلی اسکلید ESV جدید نسبت به نسل قبلی ۱۸ درصد افزایش یافته است.

اسکلید ESV از لحاظ فنی اما تفاوتی با نسخهٔ معمولی ندارد و با همان دو پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V۸ بنزینی و ۳ لیتری V۶ توربودیزل به بازار عرضه می‌شود. قدرت موتور بنزینی ۴۲۰ اسب بخار و دیزلی ۲۷۷ اسب بخار است اما گشتاور هردو یکسان و برابر با ۶۲۳ نیوتن متر است.

مثل اسکلید معمولی، این نسخهٔ کشیده هم در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا