بزرگترین شاسی‌بلندهای جهان!/شماره ۳: شورولت سابربن

سومین شاسی بلند بزرگ در جهان!

شورولت سابربن ۲۰۲۳ یکی از سه خودروی شاسی‌بلند بزرگ در آمریکا است این خودرو دقیقاً پشت سر جیپ گرند واگنیر L و کادیلاک اسکالید ESV قرار دارد. این اتفاق هرگز باعث شرمساری شورولت نمی‌شود. سابربن به طور کلی در میان شاسی‌بلندهای بزرگ سر و صدا نمی‌کند، اما یکی از بزرگترین و بهترین گزینه‌ها است.

 

طراحی غیرقابل تشخیص از تاهو

جلوپنجره بزرگ این خودرو نظر ما را به خود جلب می‌کند. کروم کاری فراوانی در مدل های کانتری وجود دارد. نوارهای افقی بزرگی نیز هم نوا با چراغ‌های C شکل و بدنه مشاهده می‌شوند. چراغ‌های جلو تقریباً مخفی به نظر می‌آیند، اما این ویژگی کمکی به از بین رفتن طعم کروم کاری بیش از حد نمی‌کند.

خوشبختانه قسمت عقب این گونه نیست. چراغ‌های این بخش عمدی و شیک هستند. این چراغ‌ها به خوبی ظاهر بصری جعبه‌ای مانند این خودرو را به ما نشان می‌دهند. به این ویژگی خاص رنگ بدنه دوست داشتنی Silver Sage را باید اضافه کرد. این رنگ در نور مناسب زنده می‌شود و ظاهر زمخت سابربن را قابل تحمل‌تر می‌کند.

فضای داخلی را می‌توان به مانند یک میز غذای مجلل توصیف کرد. چرم قهوه‌ای موکا تقریباً هر سطحی را می‌پوشاند. داشبورد، پانل درها، کنسول میانی، پایین کنسول و… پوشیده از چرم هستند. چند تزئین چوبی با قطعاتی از پلاستیک سیاه و سخت وجود دارد. اما هیچ کدام از آنها خدشه‌ای به زیبایی محیط داخلی وارد نمی‌کنند. همچنین در پشت سری صندلی‌ها عبارت های کانتری وجود دارد. در مجموع حس خوب و فوق‌العاده‌ای در سابربن ۲۰۲۳ تجربه می‌کنید.

نسخه های کانتری سابربن به شکل استاندارد دارای صفحه نمایش لمسی ۱۰,۲ ایچی با آخرین ورژن سیستم اطلاعات و سرگرمی GM مبتنی بر گوگل است. جاو امپر ۱۰,۲ اینچی با نمایشگر هدآپی بزرگ به همراه گرافیکی واضح و تعدادی دیگر از ویژگی‌های کمک رانندگی در این خودرو وجود دارند.

شارژر بی سیم، اپل کار پلی بی سیم همراه با اندروید اتو، امکان اتصال وای فای و سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو به شکل استاندارد وجود دارد.سرنشینان عقب نیز می‌توانند از سیستم سرگرمی خود استفاده کنند. در این بخش دو نمایشگر ۱۲.۶ اینچی امکان دسترسی به نتفلیکس، یوتیوب و… را به کاربران بدون وارد شدن به سرویس‌های OEM می‌دهند.

 

قوای محرکه نه چندان قوی

شورولت سابربن ۲۰۲۳ در زمینه قوای محرکه کار فوق‌العاده‌ای انجام نمی‌دهد. این به معنی عدم لذت بخش بودن رانندگی با این خودرو نیست. موتور ۳ لیتری توربوشارژ Duramax دیزل با قدرت ۲۷۷ اسب بخار و گشتاور ۶۲۳ نیوتن‌متر به اندازه کافی قدرت دارد. گیربکسی ۱۰ سرعته و اتوماتیک نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. فرمان سبک و پاسخگو است. نرمی سیستم تعلیق هم از نکات مثبت سابربن خواهد بود. ولی قدرت و گشتاور بیشتری را با موتور ۶,۲ لیتری V۸ سابربن با فرمانی ایده‌آل‌تر را نسبت به فورد اکسپدیشن و جیپ واگنیر تجربه می‌کنید. البته اگر یک شاسی بلند قدرتمند را به نوع خانوادگی آن ترجیح می‌دهید! یدکش این خودرو قادر به کشیدن وزنی معادل با ۳,۵۳۸ کیلوگرم است. این میزان در صورت استفاده از موتور ۵,۳ لیتری V۸ حدود ۳,۷۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

برای خرید شورولت سابربن ۲۰۲۳ در مدل پایه LS باید ۵۹ هزار دلار پرداخت کرد. اما این رقم برای نسخه دو و چهار چرخ متحرک نمونه های کانتری بین ۷۸ هزار دلار تا ۸۱ هزار دلار خواهد بود. بنابراین یکی از گران‌ترین شاسی بلندهای بزرگ جهان پیش روی ما است. تعدادی از امکانات این خودرو استاندارد هستند. اما برای برخورداری از تعلیق بادی تطبیقی، سوپر کروز و… باید مبلغ بیشتر پرداخت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا