تاریخچه خودروهای بوگاتی/شرکتی که رکوردها را جابجا می‌کند، از کجا شروع به کار کرد؟

تاریخچه بوگاتی همانند سایر خودروسازان اروپایی، با فراز و فرودهای فراوانی همراه بوده است. خودروسازان اروپایی به دلیل جنگ جهانی دوم، هر یک تا مرز فروپاشی پیش رفته‌‌اند.

در این بین، بوگاتی هم یک بار تا انحلال کامل پیش رفته است.

کمپانی بوگاتی، شرکت خودروسازی در فرانسه است که در ۱۹۰۹، توسط اتوره بوگاتی صنعت‌گر و نابغه ایتالیایی تاسیس شد. این کارخانه تولید خودروهای سفارشی را در دستور کار خود قرار داده بود.

اتوره بوگاتی پیش از راه‌ اندازی این کارخانه، در زمینه هنر و طراحی صنعتی فعالیت می‌کرد. سپس در پایان قرن ۱۹ میلادی، با ساخت یک ماشین دو سیلندر به شهرت رسید.

حضور او با این خودرو در مسابقات رانندگی و کسب قهرمانی‌‌های مختلف، موجب شد تا اتوره بوگاتی بیش از پیش در میان مردم شناخته شود.

دو سال پس از آن، اتوره توانست به‌عنوان طراح در چند شرکت مشغول به کار شود و اولین خودروی بوگاتی چهار سیلندر خود را تولید کند. این خودرو، حجم پیشرانه ۱۲۰۸ سی‌‌سی داشت.

بوگاتی در ۱۹۱۳، خودرویی با حجم ۵۰۰۰ سی‌‌سی طراحی کرد که تنها ۳ نسخه از آن تولید شد. این طرح اگرچه با شکست مواجه شد، اما بنیانی بود برای ساخت موتورهای سه سوپاپ بوگاتی ۳۷ که در دهه ۱۹۲۰ تولید می‌شد.

بوگاتی اکنون، به عنوان سازنده قدرتمندترین و گران‌ترین خودروها و همچنین، یکی از لوکس‌ترین خودروسازان شناخته می‌شود. نبوغ و خلاقیت بی‌نظیری که در این خودروها دیده می‌شود، هر فردی را به شگفتی وا می‌دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا