تاکسی‌های آینده، چگونه خواهند بود؟/وقتی انسان‌ها دیگر هیچ نقشی ندارند!

نسخه ارتقایافته روبوتاکسی برقی زوکس توسط این کمپانی آمریکایی رونمایی شد. تاکسی روباتی Zoox نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۲۰ معرفی شد و مهندسان و تیم تحقیقاتی، از آن زمان تاکنون در تلاش برای استانداردسازی و ایمن‌سازی خودرو جهت حرکت در معابر عمومی هستند و ظاهرا خیلی به این هدف نزدیک شده‌اند.

این خودروی تماما خودمختار از قابلیت حمل چهار سرنشین برخوردار بوده و دارای درب‌های بزرگ کشویی، پنجره‌های بزرگ از سقف تا کف، بلندگو برای هشدار به عابرین پیاده، پورت USB برای شارژ لپ‌تاپ و غیره است.

تاکسی خودکار برقی زوکس به نحوی متقارن طراحی شده و نمی‌توان بین نمای جلو و عقب آن تمایز قائل شد. چهار حسگر در چهار گوشه بالای ماشین جاسازی شده‌اند که دارای زاویه دید ۲۷۰ درجه بوده و بدین ترتیب میدان دید ۳۶۰ درجه را به راحتی فراهم می‌آورند.

به لطف این حسگرها، خودرو می‌تواند نظارت کامل روی مسیر داشته و همه‌چیز را ببیند.

صندلی‌های درون کابین به حالت کالسکه‌ای چیده شده‌اند و هر یک دارای یک نمایشگر ۷ اینچی (تقریبا به اندازه صفحه گوشی) هستند. این نمایشگر در حقیقت یک رابط کاربری ساده است که امکان بررسی مسیر، تغییر آهنگ یا کنترل هوای داخل کابین را برای سرنشین فراهم می‌آورد. هر صندلی همچنین دارای پد شارژ بی‌سیم و یک پورت USB (۶۰ واتی) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا