تست و بررسی بلند مدت فولکس واگن تیگوان 2018

فولکس واگن تیگوان خودرویی است که در چندماه گذشته ایرانیان با آن به خوبی آشنا شده اند و البته مسائل مربوط به فروش و قیمت آن در بازار حسابی خبرساز بوده است. فولکس واگن در طی چند سال اخیر با ارایه مدلهایی محبوب و مورد پسند، توانسته خودش را از بحرانی که در آن اسیر شده بود، بیرون بکشد و به خصوص مدل تیگوان در بازارهایی نظیر آمریکا که مشتریان به خرید خودروهای سایز متوسط و بزرگ علاقه دارند، نقش بزرگی در بازگشت این شرکت به روزهای خوش گذشته دارد.

نسل دوم فولکس واگن تیگوان در چند خط در سراسر جهان تولید می شود که یکی از آنها در مکزیک قرار دارد. این خط تولید وظیفه تامین نیاز بازار آمریکای شمالی را برعهده دارد و مدل های مجهز آن، برای تاثیر گذاری بر مشتریان آمریکایی به این کشور صادر می شوند. فولکس واگن می داند که آمریکایی های مصرف گرا علاقه شدیدی به امکانات رفاهی خودروهایشان دارند و بنابراین در تیگوان جدید، تا جایی که می توانسته آپشن افزوده است.

با وجود آنکه طراحی ظاهری تیگوان چندان تغییر نیافته، اما در زیر ظاهر نه چندان جدید، پلت فرم جدید فولکس واگن به نام MQB قرار دارد که انعطاف پذیری  فوق العاده ای در تبدیل به انواع سگمنت های خودرو دارد و از پلت فرم های معمولی قبلی فولکس واگن، ده اینچ بلند تر است.

صندلی های خودرو ممکن است در نگاه اول قدیمی و از مد افتاده به نظر برسند و حس کنید در سواری های بلند مدت موجب خستگی می شوند، اما عکس این قضیه صحت دارد و فولکس واگن تیگوان جدید صندلی های فوق العاده راحت با تنظیمات گوناگونی را به مشتریان ارایه می دهد و ورود به خودرو و خروج از آن بسیار راحت و بی دردسر خواهد بود.

همانطور که گفتیم این خودرو به خوبی مجهز است و حتی در صورت خرید نسخه پایه فولکس واگن تیگوان موسوم به تیپ SE، امکاناتی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، صفحه نمایش هشت اینچی لمسی، تهویه هوای دوگانه اتوماتیک، تعدادی از ویژگی های اضافه ایمنی و صندلی های چرمی را دریافت خواهید کرد.

از آنجایی که با یک خودروی خانوادگی روبرو هستیم، فضای پا برای صندلی های ردیف دوم قابل توجه بوده و سرنشینان سفرهای راحتی را با این خودرو تجربه خواهند کرد. همانطور که می دانید این خودرو با یک موتور دو لیتری توربوشارژر عرضه می شود که بسته به بازار هر کشور، قدرت متفاوتی بین 184 الی 200 اسب بخار را ارایه می دهد. این موتور برای هیکل تیگوان کافی به نظر می رسد و می تواند در حدود 8.8 ثانیه، خودرو را به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. قیمت این خودرو در بازار آمریکا از 25495 دلار شروع می شود و اگر مشتری علاقه به سفارش سیستم چهار چرخ محرک داشته باشد، باید 1300 دلار اضافه پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا