تست و بررسی فراری 812 توسط رسانه motorweek

فراری 812 سوپرفست حاصل تلاش های هفتاد ساله این شرکت ایتالیایی در ساخت موتور های V12 محسوب می شود و شاهد انقلاب به کارگیری آلومینیوم در ساخت اکثر قطعات موتور این خودرو هستیم. این موتور 6.5 لیتری قادر به تولید 789 اسب بخار خواهد بود که رقم قابل توجهی محسوب می شود و حاصل آن شتاب صفر تا صد کمتر از سه ثانیه است. فراری از به کارگیری تکنولوژی در این خودرو غافل نبوده و دیفرانسیل عقب الکترونیکی و گیربکس هفت دنده دوکلاچه، وظیفه انتقال قدرت و حرکت خودرو را بر عهده دارند.

با این وجود، قدرت و سرعت کور کننده باعث نشده تا فراری 812 مناسب مصرف معمولی نباشد. این خودرو یک GT یا خودروی گرند تور محسوب می شود و از آن جایی که موتور آن در جلو قرار دارد، دردسر و پیچیدگی خاصی برای مصارف عادی روزانه درست نمی کند. همچنین با به کارگیری انواع و اقسام سیستم های الکترونیک در کنترل خودرو، رانندگان آماتور به راحتی یک سدان خانوادگی می توانند با فراری 812 رانندگی کنند.

طراحی خودرو نیز با به کارگیری انواع بال ها و اسپویلرها به همراه اصول طراحی مدرن، نمای کاملی از یک سوپر اسپرت ایتالیایی را نشان می دهد. در داخل کابین نیز فراری با به کارگیری انواع صفحه نمایش های دیجیتالی، در هر لحظه اطلاعات کاربردی را در اختیار راننده قرار می دهد. قیمت این خودرو در آمریکای شمالی از 339،025 دلار شروع می شود و اگر مشتری امکانات بیشتری برای خودرویش انتخاب کند، این قیمت تا بیش از 400 هزار دلار افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا