تست و بررسی مزدا 6 جدید

مزدا 6 یکی از سدان های معروف بازمانده از هجوم SUV ها به بازار خودروی جهان است. در این سالها به واسطه تمایل خانواده ها در سراسر جهان به خرید خودروهای SUV، بسیاری از سدان ها از گردونه رقابت خارج شده اند و دیگر نامی از آنها نمی بینیم. اما مزدا با سرمایه گذاری خوبی که روی مزدا 6 انجام داده، توانسته همچنان این سدان دوست داشتنی ژاپنی را در کورس رقابت با شاسی بلندها نگه دارد.

اما چرا مشتریان هنوز به مزدا 6 علاقه دارند؟

به گفته خبرنگاران مجله تلویزیونی motorweek، عملکرد اسپرت در کنار راحتی سواری، لذت رانندگی و کابین لوکس از جمله دلایل خریداران برای روی آوردن به این خودرو هستند. البته مزدا 6 مدل 2018 را نمی توان یک خودروی کاملا جدید نامید، چرا که پلت فرم این خودرو از سال 2014 تا کنون تغییری نداشته و تنها بروز رسانی هایی در سایر بخش های خودرو صورت گرفته است.

در مزدا 6 ، این شرکت ژاپنی برای ما یک پیشرانه جدید تدارک دیده که از نوع 2.5 لیتری چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژر است. این موتور توانا می تواند حداکثر قدرت 227 اسب بخار و حداکثر گشتاور 420 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می دهد. جعبه دنده های شش سرعته دستی یا اتوماتیک نیز قابل انتخاب هستند.

در درون خودرو نیز مزدا با استفاده چرم ناپا، چوب شاه بلوط و صفحه نمایش هفت اینچی از نوع TFT، فضای متفاوتی را پدید آورده که قطعا می تواند مشتریان را راضی نگه دارد. صندلی ها نیز مجددا طراحی شده اند و از فوم با کیفیت تری در ساخت آنها استفاده شده، همچنین گرمکن و سردکن صندلی برای مزدا 6 جدید در نظر گرفته شده اند.

مزدا در این نسل بر روی کیفیت سواری تحقیقات زیادی انجام داده و حاصل آن، بهبود چشمگیر کیفیت رانندگی با مزدا 6 جدید است.

تعادل خودرو بسیار بالا رفته و فرامین راننده به خوبی اجرا می شوند. کشش و توان موتور قابل توجه است و می تواند شما را در عرض 7.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. شیفتر های پشت فرمان مانند بسیاری از خودروهای بازار، تزییناتی نیستند و در صورتی که از آنها استفاده کنید، تفاوت در شتاب گیری را متوجه خواهید شد.

مزدا 6 در تیپ های مختلفی به بازار عرضه می شود که از مدل پایه با قیمت 22480 دلار شروع می شوند و تا تیپ سیگنیچر با قیمت 35460 دلار قابل انتخاب هستند. مزدا 6 در کنار دو سدان مطرح ژاپنی دیگر یعنی تویوتا کمری و هوندا آکورد، به واسطه قیمت بیمه کمتر، برچسب قیمتی ارزان تر و امکانات بیشتر، سدان هایی هستند که هنوز در رقابت با SUV ها باقی مانده اند.

2 دیدگاه

  1. مزدا 6 یکی از بهترین سدان های آسیایی هست هوندا سویک مزدا 3 مزدا 6 سراتو اپتیما تویوتا کرولا و کمری البته مزدا 6 اتاقی شبیه به اپتیما داره و در یک کلاس بزرگتر قرار میگره مزدا 6 مایه افتخار شرکت مزدا است تست های زیادی از این خودور دیدم در شهر تبریز و ارومیه میشه مزدا 6 میشه یافت مزدا 6 یک سدان خوش ساخته که هر کسی راضی نگه میداره

  2. توجه کنید که قیمتش در مدل اسپورت 22 هزار و در مدل سیگناچر (فول ترین مدل) 35 هزار دلاره که میشه 242 و 385 ملیون
    یعنی اگه تعرفه هم روش نکشن باز هم قیمت برای قشر ضعیف جامعه غیر قابل پرداخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا