تست و بررسی میتسوبیشی اوتلندر PHEV توسط رسانه motorweek

در حدود شش سال پیش بود که میتسوبیشی در نمایشگاه خودروی پاریس، از مدل مفهومی اوتلندر PHEV رونمایی کرد. اکنون این خودروی هیبریدی در سراسر جهان به فروش می رسد و به تازگی پای آن به ایالات متحده نیز باز شده است و پیش بینی می شود تا همانند بازارهای اروپایی، در این بازار نیز موفق عمل کند.

میتسوبیشی سابقه زیادی در عرضه خودروهای الکتریکی به بازار آمریکا دارد. نخستین مدل هیبریدی – الکتریکی این برند، به نام iMiEV در سال 2011 میلادی به بازار این کشور عرضه شد و از آن زمان تا کنون، لقب ارزان ترین خودروی الکتریکی بازار آمریکا را یدک می کشد.

همانطور که می دانید، موتور بنزینی اوتلندر PHEV یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری است که تنها 117 اسب بخار قدرت تولید می کند که رقم قابل توجهی نیست و انتظار می رود تا در نسل بعدی، میتسوبیشی از یک پیشرانه قوی تر برای این خودرو استفاده کند. اما کمبود قدرت این پیشرانه با اضافه شدن یک موتور الکتریکی 60 کیلوواتی اصلاح می شود. با توجه به آن که میتسوبیشی در ساخت اوتلندر PHEV از تجربیات ساخت نسخه رالی لنسر اوولوشن بهره برده است، همواره راننده می تواند بهترین راندمان مجموعه قوای فنی را دریافت کند.

قیمت اوتلندر PHEV در ایالات متحده از 35590 دلار شروع می شود و تا مدل GT که 41290 دلار قیمت دارد بالا می رود. افزودن امکانات رفاهی و ایمنی یا حق بیمه بالاتر، دلایل این افزایش قیمت است. میتسوبیشی در سالهای اخیر عملکرد قابل قبولی نداشته و اوتلندر PHEV باید در یک بازار سرشار از کراس اوورهای رنگارنگ برای بقا مبارزه کند، اما مشتری با خرید اوتلندر PHEV یک خودروی پاک، کارا و با تکنولوژی بالا بدست می آورد که نسبت به قیمتش رضایت بخش خواهد بود. در صورتی که میتسوبیشی به تولید این گونه خودروها ادامه دهد، می توانیم به بازگشت این شرکت خاطره انگیز ژاپنی به روزهای اوجش خوش بین باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا