تست و بررسی ویدیویی کیا سراتو 2017

کیا سراتو یا کیا فورته ، خودرویی است که از سال 2003 میلادی به بازار جهانی معرفی شد و تمام نسل های آن در بازار ایران حضور دارند. نسل اول به دلیل طراحی داخلی و خارجی نه چندان جذاب رقابت در بازار ایران را به مزدا سه واگذار کرد. نسل دوم نسبتا محبوب ظاهر شد و علاوه بر مدل سدان ، در مدل کوپه نیز به بازار عرضه شد و نسخه سدان نیز بعد از وقفه ای طولانی بر روی خط تولید سایپا در حال حاضر حضور دارد. نسل سوم این خودرو نیز از سال 2014 تا حال بر روی خط تولید قرار دارد که در سال جاری تغییرات ظاهری محدودی را تجربه کرده است.

شرکت کیا در طی سالهای گذشته در بسیاری از سگمنت ها رشد زیادی داشت و خود را رقیب سرسختی برای ژاپنی ها نشان داد. در بخش خودرو های سدان جمع و جور یا کامپکت ، بازار جهانی نسبتا در سلطه ی تویوتا کرولا و هوندا سیویک است ، اما کیا تسلیم نشد و تصمیم گرفت تا سراتوی جدید را بهبود ببخشد. دو خودروی ژاپنی گفته شده بیش از بیست سال است که در بازار حضور دارند، اما کیا ثابت کرده که به سرعت می آموزد و هرگز رقابت را ترک نمی کند. همان گونه که خواهیم دید ، کیا سراتوی فیس لیفت مدرکی بر این ادعاست.

سراتوی فیس لیفت در مدل سدان در سه تیپ LX و EX وS  عرضه شده که تمامی آنها اسپرت تر شده اند و این مورد در ظاهر و عملکرد این خودرو مشهود است.

در درون خودرو یک طراحی داخلی زیبا و دراماتیک انتظار شما را می کشد و تمام ادوات و کلید ها دقیقا همان جایی قرار دارند که به طور معمول انتظارش را دارید و صفحه نمایش با سایز مناسب نیز می تواند شما را سرگرم کند.

صندلی های پارچه ای با دوخت رنگی گزینه ی دیگر این مدل هستند که راحتی خوبی را ارایه می دهند ، اما ظاهری ارزان قیمت دارند و این نکته می تواند موجب روی گردانی خریداران شود. اما در مورد فضای بار نگرانی نخواهید داشت . حجم فضای بار صندوق عقب حدود 422 لیتر است که قابلیت تا کردن صندلی های عقب و افزودن فضای بار نیز خواهید داشت .صندلی های عقب فضای پای راحت تری نسبت به سدان ها کامپکت معمول بازار دارند که این ویژگی به دلیل ظاهر اسپرتی و کوپه مانند سراتو حاصل شده که ویژگی مشخص کیا سراتو در مقابل رقباست.

 

کیا سراتو در مقابل همتای آن یعنی هیوندای الانترا بیشتر مطابق سلیقه ی اروپایی هاست ، و آینه های جانبی تاشو در این سطح می تواند در مقابل رقبا امتیاز مثبتی برای سراتو باشد.

 

مدل قبلی به صورت پایه از یک موتور 1800 سی سی بهره می برد که در مدل فیس لیفت کمتر استفاده می شود. تمامی سراتو های فیس لیفت به جز تیپ LX از یک موتور دو لیتری خطی سود می جویند که نهایتا 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتون متر گشتاور را ارایه خواهد داد. جعبه دنده ی شش سرعته ی اتوماتیک نیز بدون تغییر باقی مانده است.

 

کیا سراتوی فیس لیفت هم چنان شتاب فوق العاده سریعی ندارد ، شتاب صفر تا صدی که ما اندازه گیری کردیم 8.3 ثانیه بود که عدد مناسبی برای یک خودروی خانوادگی است و نسبت به نسخه ی ارایه شده در سال 2014 نیم ثانیه سریعتر شده است.

در مقایسه با نسخه ی سال 2014 ، مسافت چهارصد متر حدود نیم ثانیه پیموده شد ، 16.3 ثانیه با سرعت 142 کیلومتر بر ساعت به همراه تعویض دنده های مطمئن و بدون مشکل. ترمز ها می توانند در طول 32 متر سراتوی فیس لیفت را از سرعت صد کیلومتر بر ساعت به حالت سکون برسانند. اما اندازه ی کوچک و سفت بودن پدال آزار دهنده است.

 

سراتو در سواری عادی و استفاده های روزمره سواری معمولی را ارایه می دهد و سر و صدای کابین نیز مشابه رقبای معمول دیگر این کلاس است. حالت های نرمال ، اقتصادی و اسپرت در تیپ  Sقابل انتخاب هستند که در حالت اسپرت سفت شدن فرمان را واقعا می توانید احساس کنید.

تمامی سیستم های استاندارد ایمنی بر روی این خودرو قرار دارند ، اما یک بسته ی ایمنی اضافه نیز قابل خرید است که مواردی هم چون ترمز اضطراری کاملا خودکار را شامل می شود. ما این سیستم را تست کردیم و عملکرد خوبی را از آن شاهد بودیم ، این سیستم می تواند نهایتا در سرعت 24 کیلومتر بر ساعت خودرو را متوقف کند ولی در سرعت های بالا ، توقف کامل نسبی است و همیشه انجام نمی شود.

 

بر اساس اندازه گیری های رسمی ، سراتوی فیس لیفت 8.11 لیتر در شهر ، 6.18 لیتر در بزرگراه و 7.35 لیتر در حالت ترکیبی بنزین مصرف خواهد کرد.

شروع قیمت کیا سراتوی فیس لیفت از 17495 دلار در مدل LX  خواهد بود ، برای نسخه ی EX نیاز به پرداخت 22195 دلار خواهید داشت و این رقم در مدل اس به 20195 دلار می رسد. مدل کوپه ی پنج در هاچ بک نیز با پسوند K قابل خرید است.

 

در خاتمه باید گفت که کیا سراتوی فیس لیفت همانند دو رقیب اصلی ژاپنی ، دلایل اصلی کاهش فروش خودروهای سدان سایز متوسط هستند ، زیرا به صورت همزمان ویژگی ها کاربردی سدان های متوسط چهار در و چابکی کوپه های جمع و جور را به خریداران ارایه می دهند. کیا سراتوی فیس لیفت ، با ظاهری اسپرتی  و ویژگی های غیر منتظره یک خودروی جذاب کوچک را در ازای وجه پرداختی به شما میدهد که می توانید مطمئن باشید در این رده رقابت سختی را برای رقبایش تدارک می بیند.

مشخصات به تفکیک مدل :

سراتوی فیس لیفت نسخه ی LX :

رینگ های فولادی 15 اینچی ، آینه های برقی به همراه گرمکن ، فرمان تلسکوپی ، پورت USB ، رادیو ی ساده به همراه CD player و پشتیبانی از MP3 ، بلوتوث ، رادیوی ماهواره ای SiriusXM ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و سیستم ورود بدون کلید.

سراتوی فیس لیفت نسخه ی EX :

رینگ های هفده اینچی ، مه شکن ، لامپ های LED عقب ، آینه های دید جانبی با  LED های چرخان ، گرمکن صندلی های جلو ، جا لیوانی و کنسول برای صندلی های عقب ، کنترل تهویه ی هوای دوگانه با دریچه عقب ، سیستم کلید هوشمند استارت و نورپردازی داخلی

سراتوی فیس لیفت نسخه ی S :

تعلیق تیونینگ شده اسپرت ، رینگ های 16 اینچی آلیاژی ، چراغ های LED جلو با موقعیت یابی  و چرخش اتوماتیک ، اسپویلر عقب ، صفحه نمایش هفت اینچی لمسی به همراه پشیبانی از Apple CarPlay و Android Auto ، ترمز های پارک کرومی ، پدال های فلزی ، تریم داخلی مشکی به همراه پس زمینه سفید ، استفاده از پلاستیک نرم در داشبورد و پنل های در ، فرمان و دسته دنده چرمی ، صفحه نمایش 3.5 اینچی مخصوص راننده و قابلیت انتخاب حالت رانندگی از بین سه حالت نرمال ، اقتصادی و اسپرت

مواردی دوست خواهید داشت :
نمرات ایمنی بالا -ارزش خوب – مجموعه ای از ویژگی های ایمنی که در اختیار راننده قرار می گیرد.

مواردی که دوست نخواهید داشت:
شتاب نه چندان سریع
سواری سفت
طراحی داخلی زیبا ولی بدون زرق و برق

1 دیدگاه

  1. ارزانترین مدل سراتو lx پایه انتخاب کردید مدل sx دارای حرکت چراغ ها در سر پیچ آینه های المنت دار آینه وسط الکتروکرومیک رینگ های لبه دار آلومنیومی سیستم مولتی مدیا 8 اینچ دارای ریل دوربین سنسور جلو و عقب و سانروف هود گارد دار و صندلی های چرم دوخت درشت و دریچه دئوال ایرکاندیشن برای دو سرنشین میباشد سراتو جزو یکی از موفق ترین خودروهای کیا موتورز است که در مدل 2 لیتری 157 اسب چه در مدل 2013 و چه در مدل 2018 قدرت دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا