تست و بررسی کیا نیرو PHEV 2018

کیا نیرو محصولی جدید از این برند شناخته شده کره ای است که طرفداران زیادی در کشورمان دارد. اخیرا مجله تلویزیونی آمریکایی motorweek، این خودرو را مورد تست و بررسی بلند مدت چندین ماهه قرار داده تا ببیند این کراس اوور هیبریدی می تواند در بازار موفق ظاهر شود یا خیر.

یک بسته هیبریدی 8.9 کیلووات ساعتی در مقایسه با مدل بنزینی به کیا نیرو PHEV 2018 افزوده شده که قابلیت پیمایش تا سقف 26 مایل یا حدود 42 کیلومتر در حالت تمام برقی را به این خودرو می دهد. برای مشتریانی که رفت و آمد های کوتاه روزانه دارند، این پیشرفت خبر خوبی است، چرا که با راندن در این حالت تنها در مسافرت های آخر هفته نیاز به مصرف بنزین خواهند داشت.
خوشبختانه در کیا نیرو PHEV 2018 شاهد آن هستیم که این شرکت کره ای از گیربکس CVT که انتخاب معمول برای چنین خودروهایی هستند، استفاده نکرده و به جای آن یک جعبه دنده شش سرعته دوکلاچه قرار داده است که لذت رانندگی با این هیبرید را چند برابر می کند. عملکرد کیا نیرو در مسیر صاف و روان است و نوید بخش رانندگی های امن و کم دردسر برای خریدارش خواهد بود.

همانطور که انتظار داریم، موتور بنزینی چندان قوی نیست و کیا در این خودرو برای ما یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری بنزینی در نظر گرفته که تنها 104 اسب بخار قدرت و 147 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. اما این ارقام کسل کننده، در ترکیب با عملکرد موتور الکتریکی به 139 اسب بخار قدرت و 264 نیوتون متر گشتاور افزایش پیدا می کنند.

بازار خودروهای هیبرید جهان در انحصار مدل معروف تویوتا یعنی پریوس است و در طی این چند سال، برندهای مختلفی سعی داشته اند تا سهمی از این بازار را کسب کنند. بهای ارزان سوخت موجب شده تا اکثر این رقبا شکست بخورند، اما از سال گذشته که هیوندای و کیا مدل های هیبریدی ایونیک و نیرو را به بازار عرضه کرده اند، به واسطه قیمت گذاری خوب و امکانات مناسبی که ارایه می دهند، فروش مناسبی داشته اند و این امید را در کمپانی های کره ای زنده نگه داشته اند که شاید روزی توان شکست تویوتا پریوس را بدست آورند.

پایین ترین تیپ کیا نیرو PHEV 2018، موسوم به ال ایکس، قیمتی برابر با 28840 دلار دارد. تیپ های بالاتر چند هزار دلاری بیشتر برای مشتری آب میخورند و بالاترین تیپ موسوم به ای – ایکس پرمیوم، برچسب قیمتی 35440 دلاری را پیش روی خریدار می گذارد. البته مشوق های مالیاتی که ایالت های مختلف آمریکا برای خرید این گونه خودروها ارایه می دهند، بخشی از بار مالی خریدار را کاهش خواهد داد.

 

1 دیدگاه

  1. “این شرکت کره ای از گیربکس CVT که انتخاب معمول برای چنین خودروهایی هستند، استفاده نکرده و به جای آن یک جعبه دنده شش سرعته دوکلاچه قرار داده است که لذت رانندگی با این هیبرید را چند برابر می کند. عملکرد کیا نیرو در مسیر صاف و روان است و نوید بخش رانندگی های امن و کم دردسر برای خریدارش خواهد بود.”
    همین کار کیا موتورز یه دنیا ارزش داره مثل تویوتا و رنو نیسان که فقط بفکر ارزانسازی هستند و خیلی از چینی ها از گیربکس ارزان کند و ساده مخروطی cvt استفاده نکرده کیا موتورز به مشتری احترام میزاره به این دلیل همه ساله جایزه بهترین کیفیت و قابل اعتماد ترین خودورها از آن کیا است با گارانتی 7 ساله کیا نیرو در سال 2016 نام خودش در کتاب گینس ثبت کرد بعنوان طی کننده طولانی ترین مسیر با کمترین انرژی باید به کیا و البته مهندسان آلمانی این شرکت تبریک گفت بنظر من کیا یک خودروی آلمانی هست که در کره جنوبی تولید میشه چون صفر تا صد این شرکت توسط آلبرت بیرمن پیتر شرایر کریس بنگل و سایر تیم آلمانی فولوکس آئودی بی ام دبلیو پورشه اداره میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا