تهدیدی جدی برای تسلا و لوسید و پورشه!/اولین سدان برقی لوتوس معرفی شد

قدرتمند و تهاجمی، همراه با انبوهی از تکنولوژی

فرایند الکتریکی‌سازی لوتوس ادامه دارد و حالا پس از شاسی‌بلند الترا، سدان الکتریکی امیا معرفی شده که قرار است سال آینده تولید شود.

لوتوس فعلاً مشخصات کامل این ماشین را منتشر نکرده و صرفاً گفته امیا به قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود که حداکثر ۹۰۵ اسب بخار قدرت و ۹۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، سدان لوتوس ظرف ۲.۷۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۵۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

امیا از یک پکیج باطری ۱۰۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که به میزان قابل‌توجهی کوچک‌تر از باطری الترا است. بااین‌حال، سدان لوتوس از قابلیت شارژ بسیار سریع ۳۵۰ کیلوواتی برخوردار است که می‌تواند در کمتر از پنج دقیقه ۱۵۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند و ظرف ۱۸ دقیقه باطری‌ها را تا ۸۰ درصد شارژ کند.

این خودرو همچنین به سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی هم مجهز است که با استفاده از سنسورهایی، مسیر را هزار بار در ثانیه اسکن می‌کند.

 

سبک جدید طراحی لوتوس در امیا

طراحی بیرونی امیا شباهت زیادی به الترا دارد و در اینجا هم شاهد همان خطوط شارپ و زاویه‌دار هستیم. در جلوی خودرو چراغ‌های دوخطی باریک، کاپوت برجسته و جلوپنجره بزرگ فعال به چشم می‌خورد که دیفیوزر فعال و اسپویلر عقب فعال هم در عقب آن را همراهی می‌کنند.

در قسمت جانبی هم دستگیره‌های در مخفی و دوربین بجای آینه‌های جانبی جلب‌توجه می‌کند. طراحان همچنین ستون‌های A را مشکی‌رنگ کرده‌اند که به سقفی با همین رنگ متصل می‌شوند. چراغ‌های نواری سراسری باریک عقب به همراه دو خروجی هوا در طرفین هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این سدان الکتریکی هستند.

در داخل امیا شاهد فضایی ساده با چهار صندلی مجزا هستیم اما احتمالاً برای عقب صندلی نیمکتی هم ارائه خواهد شد. درهرحال، در جلوی خودرو راننده از غربیلک فرمان D شکل، صفحه آمپر دیجیتالی کوچک و نمایشگر اطلاعات-سرگرمی بزرگی بهره‌مند می‌شود که تسلا را یادآوری می‌کند.

ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی سدان لوتوس هم می‌توان به تریم فیبر کربنی، تودوزی چرمی ناپا و سیستم صوتی KEF اشاره کرد. لوتوس جزئیات بیشتر در مورد امیا را در سه‌ماههٔ پایانی امسال اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا