داج هم به جمع برقی‌سازان پیوست!/معرفی داج چارجر دایتونا با قلب تپنده برقی!

خبری بد برای طرفداران!

جدیدترین کانسپت داج، یعنی چارجر دیتونا، برای طرفداران این برند تقریباً آشنا به نظر می‌­رسد. بدنه عریض، کاپوت کشیده و حتی چراغ‌های جلو و عقب، کاملاً یادآور گذشته­ پرافتخار این خودروست.

دستگیره مخفی‌­شونده درها، ورودی هوا در کاپوت که به نام R-Wing معرفی شده که نیروی وارد بر بدنه را افزایش می­‌دهد، از جدیدترین قسمت‌های داج هستند.

یک لوگوی نورانی به نام بَنشی (Banshee) هم روی گلگیرها نصب شده که نام خود را از یک شخصیت خیالی در فرهنگ ایرلند به عاریت گرفته و به پیشرانه برقی داج چارجر دیتونا SRT اشاره می­‌کند.

در فضای کابین داج چارجر دیتونا SRT، برخی جزئیات جالب همچون دسته دنده، سقف پانوراما، بافت پوشش داخلی درها با طرح مشابه جلوپنجره و نورپردازی سرتاسری، دیده می‌شوند.

نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، صفحه نمایش کیلومترشمار ۱۶ اینچی، نمایشگر هدآپ ۸ اینچی و دکمه‌­های لمسی روی فرمان در کنار قابلیت تاشدن صندلی‌های عقب برای افزایش کارایی، از دیگر ویژگی­‌های این بخش است.

فعلاً از مشخصات فنی این کوپه برقی اطلاعی نداریم، اما داج از سامانه ۸۰۰ ولتی و انتقال قدرت به چهار چرخ خبر داده است.

سیستم اگزوز این خودرو با نام Fratzonic Chambered معرفی شده که در امری بی‌­سابقه برای خودروهای برقی، می­‌تواند صدایی به بلندی ۱۲۶ دسی‌بل تولید کند، که مشابه با پیشرانه ۸ سیلندر هلکت خواهد بود. گویا این سامانه به کمک جریان هوا و آمپلی فایر عمل می‌­کند ولی برای آگاهی از جزئیات، فعلا باید منتظر بمانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا