سریع‌ترین سدان‌های جهان!/قسمت هشتم: مازراتی گیبلی ترفئو

سدان گیبلی در تریم جدید تروفئو با پیشرانه قدرتمند «فراری» رونمایی شده است.

مدل جدید گیبلی نیز از پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو ساخت فراری بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتمند، ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مازراتی گیبلی تروفئو دارای بیشینه سرعت قابل تحسین ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت است.

بدین ترتیب، تریم تروفئو گیبلی به سریع‌ترین سدان تاریخ مازراتی تبدیل شده است. گیبلی تروفئو با بهره گیری از وزن کمتر نسبت به کواتروپورته، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ۰٫۲ ثانیه سریع تر و در مدت زمان ۴٫۳ ثانیه انجام می‌دهد.

در دو سدان جدید مازراتی گیبلی و کواتروپورته از سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب به همراه دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی استفاده شده است. در تمامی مدل های تروفئو، انتقال قدرت به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه خودکار ZF انجام می گیرد.

افزون بر پیشرانه قدرتمند فراری، وجوه تمایز ظاهری همچون جلوپنجره به روزرسانی شده، گرافیک جدید چراغ های عقب و رنگ قرمز در بدنه خودروها دیده می‌شود. در مدل گیبلی تروفئو، کاپوت جدیدی با دو ورودی هوا نصب شده تا خنک کاری پیشرانه راحت تر صورت گیرد. هر دو سدان مازراتی در حالت استاندارد از رینگ های ۲۱ اینچی بهره می برند.

درون کابین خودروها نیز همانند بدنه، تغییراتی به منظور متمایز ساختن تریم تروفئو با سایر مدل ها ایجاد شده است. بزرگ‌ترین تغییر، نصب نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی به جای نمایشگر ۸٫۴ اینچی قبلی است. افزون بر این، پوشش مخصوص آلکانتارا نیز برای صندلی‌ها درنظر گرفته شده است.

به گفته مسئولان شرکت فراری، قرارداد همکاری بین این شرکت و مازراتی برای تولید پیشرانه، پس از اتمام دیگر تمدید نخواهد شد. بدین ترتیب، آخرین مازراتی تولید شده با پیشرانه فراری بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ از خط تولید خارج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا