سریع‌ترین سدان‌های جهان!/قسمت اول: آئودی RS۷

آئودی برای سال ۲۰۲۳ از نسخه جدید عملکرد محور RS۷ اسپرت‌بک (که مدلی از آئودی A۷ است) رونمایی کرده است که در حقیقت یک سدان کوپه به حساب می‌آید. سدان کوپه خودرویی چهار درب با طراحی مشابه به یک کوپه فست‌بک (Fast Back) است که در آن امتداد انتهای سقف خودرو با شیب ملایمی به لبه درب صندوق عقب متصل می‌شود.

داشبورد خودرو همچنان همان سبک افقی و ساده خود را حفظ کرده است اما حالا تمامی نشانگرها و مجموعه‌های کنترلی به نمونه دیجیتالی لمسی تغییر ماهیت پیدا کرده‌اند. به این ترتیب که نه تنها سیستم تهویه مطبوع از نمایشگر لمسی دیجیتالی بهره می‌گیرد، بلکه مجموعه نشانگرهای پشت فرمان نیز با ابعاد ۱۲.۳ اینچ با ویژگی‌های جدید همچون تغییرات گرافیکی و رنگی در دور موتورهای بالا و نشانگر زمان تعویض دنده (در نسخه دستی) همراه است.

نسخه RS۷ اسپرت‌بک جدید به پسوند پرفورمنس مزین شده است که نشان از ساختار ارتقا یافته و اسپرت‌تر این مدل در مقایسه با نسخه‌های معمولی‌تر دارد.

نسخه پرفورمنس یا همان عملکرد محور RS۷، از توربوشارژرهای بزرگ‌تر بهره می‌گیرد که میزان بوست (Boost/فشار توربو) در آن از ۲.۴ بار به ۲.۶ بار افزایش یافته است که منجر به ارتقا توان تا حدود ۳۰ اسب بخار و ارتقا گشتاور تا ۵۰ نیوتون متر در مقایسه با نسخه استاندارد این پیشرانه توربو تزریق مستقیم ۴.۰ لیتری V۸ شده است.

این تغییرات در عمل، بهبود ۰.۲ ثانیه‌ای در شتاب‌گیری اولیه از ایست کامل تا ۱۰۰ کیلومتر را به ارمغان آورده است. همچنین یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در نسخه پرفورمنس، کاهش وزن اتاق تنها به میزان نسبتا ناچیز هشت کیلوگرمی است که شاید چندان خیره‌کننده به نظر نرسد اما تاثیر این تغییرات در کنار کاهش وزن‌هایی که در سایر قسمت‌های دیگر خودرو انجام گرفته است، پشت فرمان در مقایسه با نسخه استاندارد به خوبی احساس می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا