سریع‌ترین سدان‌های جهان!/قسمت دوم: بی‌ام‌و M۵ کامپتیشن

وقتی بحث محصولات مدرن ب‌ام‌و به میان می‌آید دو بحث اصلی وجود خواهد داشت. اولین مورد به جلوپنجره بزرگ ‌سری ۳ و ۴ جدید مربوط می‌شود و بحث دومین هم درباره عملکرد فوق‌العاده M۵ است. خوشبختانه این بار درباره گزینه دوم بحث می‌کنیم.

این سدان پرفورمنسی دارد که باعث شرمندگی سوپرکارهای مدرن می‌شود و درعین‌حال سرنشینان تجربه سواری لوکس و سطح بالایی با M۵ خواهند داشت. این خودرو ترکیبی منحصربه‌فرد از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود M۵ یکی از بهترین گزینه‌های بازار باشد.

ب‌ام‌و M۵ کامپتیشن ۲۰۲۱ پذیرای نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی شده که قدرت ۶۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک کوپل شده و نیرو را به تمامی چرخ ها می‌فرستد.

این سیستم چهار چرخ محرک باعث لانچ های زیبایی می‌شود اما درعین‌حال می‌تواند به حالت دیفرانسیل عقب نیز درآید تا مالکان دریفت های جذابی را تجربه کنند.

به لطف این قوای محرکه احساس‌برانگیز، ب‌ام‌و M۵ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۱ ثانیه‌ای دارد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو نیز در ۹.۹ ثانیه ثبت می‌شود. سدان قلدر ژرمن‌ها برای رساندن سرعت خود از ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۶.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. جدای از آمار و ارقامی که ذکر آن‌ها آمد، عملکرد M۵ در اتوبان واقعاً فوق‌العاده است به‌گونه‌ای که باعث می‌شود سایر خودروها بسیار کند و در حال سکون به نظر برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا