سوناتا ۲۰۲۴ با ویژگی چهار چرخ محرک، رونمایی شد

پوست‌اندازی در قالب یک فیس‌لیفت

هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ که در واقع فیس‌لیفتی از مدل ۲۰۱۹ است سرانجام رونمایی شد و آنقدر تغییرات رخ داده در آن زیاد است، برخی افراد فکر می‌کنند با نسل جدیدی از سوناتا روبه‌رو هستند، در صورتی که این تنها یک فیس‌لیفت است.

سوناتا ۲۰۲۴ طراحی کاملا جدید و متناسب با آخرین تغییرات هیوندای را دارد.

چراغ خطی کشیده دیلایت در نمای جلویی بیشترین خودنمایی را دارد.چراغ‌های اصلی کمی پایین‌تر از این نوار دیلایت قرار گرفته‌ و با قسمت جلوپنجره تلفیق شده‌اند. قسمت پایینی سپر جلو به خصوص در نسخه N لاین از طراحی تهاجمی و زیبایی بهره می‌برد.

نمای پشتی همان شکل و فرم فیس قبلی را دارد. با این تفاوت که گرافیک چراغ‌ها و دیفیوزر دستخوش تغییر شده‌اند.گرافیک چراغ شبیه به حرف T شده و ما را یاد طراحی پشتی النترا می‌اندازد.

در قسمت مشکی پایین چراغ،از ادوات پیانویی شکل و براق استفاده شده که زیبایی این قسمت را دو چندان می‌کند. در نمای کناری به جز رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید و اضافه شدن برخی ادوات، تغییر دیگری دیده نمی‌شود.

 

همکاری با بی‌ام‌و برای افزایش نوآوری

کابین سوناتا در قیاس با نسل قبل، کاملا زیر و رو شده است! از به کار بردن نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی خمیده و طراحی کلاسیک فرمان گرفته تا دریچه‌های کشیده تهویه هوا. سوناتا اولین هیوندایی است که از این نمایشگرهای خمیده و منحنی استفاده می‌کند. نرم‌افزار به کار رفته در این نمایشگرها با همکاری بی‌ام‌و طراحی و ساخته شده‌اند. هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این سدان جدید کره‌ای هستند.

هیوندای اوایل امسال نسخه فیس‌لیفت سوناتا را رونمایی کرد اما حالا مشخصات و ویژگی‌های این سدان کره‌ای برای بازار آمریکای شمالی اعلام شده است. خبر مهم در مورد سوناتا مدل ۲۰۲۴، ارائه نسخه چهارچرخ محرک است. این برای اولین بار است که سامانه چهارچرخ محرک برای سوناتا ارائه می‌شود. این سیستم که بی‌شباهت به نمونه مورداستفاده در شاسی‌بلندهای هیوندای نیست، به‌طور فعال در صورت نیاز، نیرو را بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌کند.

 

اولین سوناتای چهار چرخ محرک تاریخ

بااین‌حال، سامانهٔ چهارچرخ محرک فعلاً فقط با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود و کسانی که خواهان سوناتا N Line یا نسخه هیبریدی هستند باید به همان انتقال قدرت محرک جلو بسنده کنند. ابن موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی که حالا می‌تواند نیروی خود را به هر چهارچرخ منتقل کند، ۱۹۱ اسب بخار قدرت دارد. نسخهٔ هیبریدی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و ۱۹۲ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که نسخهٔ N Line با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربو ارائه می‌شود که ۲۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

قیمت سوناتا ۲۰۲۴ هنوز اعلام نشده است اما قیمت مدل ۲۰۲۳ در نسخه پایه از ۲۶,۵۶۵ دلار، در نسخهٔ هیبریدی از ۲۹,۵۶۵ دلار و در نسخهٔ N Line از ۳۵,۹۴۰ دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین، احتمالاً برای مدل ۲۰۲۴ شاهد افزایش جزئی در این قیمت‌ها خواهیم بود. سوناتا مدل ۲۰۲۴ اواخر امسال راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا