فراری مونزا SP1، زیباترین خودروی پرفورمنس تاریخ!

به گزارش دنده 6 ، به سختی می‌توان درباره زیبایی نظری قاطع داشت. معمولاً تعریف زیبایی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نمی‌توان فرمول ساده‌ای را برای همه در نظر گرفت. نسبت طلایی یک معادله ریاضی است که برای تخمین ایده آل‌های تناسبات اشیا بکار می‌رود و Carwow تصمیم گرفته از این فرمول در خودروها استفاده کند. این وب‌سایت از نسبت طلایی برای فهمیدن اینکه کدام خودروی پرفورمنس در ۷۰ سال اخیر زیباترین نمونه بوده استفاده کرده است.

عنوان زیباترین خودروی پرفورمنس تاریخ از نظر نسبت طلایی به فراری مونزا SP1 2019 رسیده است. این یک عنوان بسیار بزرگ برای سوپرکاری تک نفره است. نزدیک به ۶۲ درصد تناسبات فراری در این خودرو با نسبت طلایی هماهنگ بوده‌اند. مونزا SP1 همچنین از طراحی بسیار منحصربه‌فردی سود می‌برد. ایتالیایی‌ها از این خودرو در سال ۲۰۱۸ و به عنوان محصول سری آیکنا رونمایی کردند. محصولات سری آیکنا ترکیبی از استایل خاص محصولات دهه ۵۰ میلادی فراری با تکنولوژی‌های مدرن هستند. SP1 بر پایه سوپرکار فراری ۸۱۲ سوپرفست شکل گرفته است.

اما رتبه دوم در این لیست به فورد GT40 1964 با درصد هماهنگی ۶۱.۶۴ رسیده است. فراری ۳۳۰ GTC اسپچیاله ۱۹۶۷، لوتوس الیزه ۱۹۷۵ و فراری ۲۵۰ GTO 1962 نیز رتبه‌های بعدی را به دست آورده‌اند. رتبه ششم به شورولت کوروت C2 استینگری ۱۹۶۲ رسیده و پایین‌تر از آن نیز فراری ۳۳۰ P4 1967، آلفارومئو آلفتا ۱۹۷۴، لامبورگینی میورا ۱۹۶۶ و مزراتی ایندی ۱۹۶۹ قرار گرفته‌اند.

CarWow نسبت طلایی هر خودرو را با بررسی ۱۴ نقطه مختلف از خودرو و زمان دیدن خودرو از روبرو به دست آورده است. این وب‌سایت به بررسی چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی و گوشه‌های شیشه جلو پرداخته است. سپس از این داده‌ها برای محاسبه و مقایسه نسبت‌های فاصله گوناگون به منظور تعیین میزان نزدیکی آن‌ها با نسبت طلایی استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا